• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4717 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۳ مرداد

چهره چهار تيم پاياني رقابت‌هاي ليگ اروپا مشخص شد

در انتظار ديدار افعي‌ها با شياطين سرخ

سامان سعادت

با برگزاري بازي‌هاي مرحله يك چهارم نهايي رقابت‌هاي ليگ اروپا، چهره چهار تيم نهايي مسابقات مشخص شد. چهار تيم اينتر منچستر يونايتد سويا و شاختار دونتسك با پيروزي مقابل رقبا توانستند خودشان را به دور نيمه نهايي برسانند. اين رقابت‌ها كه به صورت متمركز در كشور آلمان برگزار مي‌شود روزهاي يكشنبه و دوشنبه هفته بعد پيگيري مي‌شود تا چهره فيناليست‌ها مشخص شود. در ادامه نگاهي كوتاه داريم به بازي‌هاي دور يك چهارم نهايي.

كونته جام مي‌خواهد

در شب اول دور يك چهارم دو ديدار به صورت همزمان برگزار شد كه در يكي از آنها اينتر مقابل لوركوزن قرار گرفت. اين تقابل نايب قهرمان سري آ با تيم چهار بوندسليگا بود. قبل از شروع بازي مي‌شد حدس زد كه شانس اينتر براي رسيدن به مرحله بعد بيشتر است، به اين دليل كه افعي‌ها هم روي كاغذ تيم بزرگ‌تري بودند و هم مشتاق‌تر از حريف براي كسب جام به نظر مي‌رسيدند. در نهايت پيش‌بيني‌ها نيز درست از آب درآمد و اينتر با دو گل بارلا و لوكاكو در مقابل تك گل كاي هاورتز با نتيجه دو بر يك به پيروزي دست يافت. اين برد براي كونته و شاگردانش از اهميت بالايي برخوردار بود. آنها با وجود اينكه در فصل جاري خوب كار كرده‌ بودند اما دست‌شان از جام كوتاه مانده بود و ليگ اروپا تنها فرصت باقي‌مانده‌شان براي رسيدن به موفقيت به حساب مي‌آمد. همچنين اينتر از سال ۲۰۱۱ به اين سو موفق نشده بود خودش را به دور نيمه نهايي يك تورنمنت معتبر اروپايي برساند. اتفاقي كه حالا با برد مقابل لوركوزن رخ داده است. از ديگر نكات جالب بازي ركوردشكني روملو لوكاكو ماشين گلزني اينتر بود. لوكاكو با گلزني مقابل لوركوزن تبديل به تنها بازيكن تاريخ مسابقات باشگاهي اروپا شد كه توانسته در ۹ بازي متوالي گلزني كند. ركورد قبلي متعلق به آلن شيرر بود. افعي‌ها با برد ارزشمند مقابل شاگردان پيتر بوش يك گام به سمت كسب جام در فصل جاري برداشتند؛ جامي كه براي كونته و هواداران اينتر بسيار مهم است.

پيروزي سخت شياطين سرخ

در ديدار همزمان با بازي اينتر لوركوزن، منچستريونايتد مقابل كوپنهاگن دانمارك صف‌آرايي كرد. يونايتد با سولشاير از اواسط فصل و مخصوصا در شروع مجدد رقابت‌هاي ليگ برتر عملكرد خيلي خوبي به ثبت رساند و حتي سهميه ليگ قهرمانان فصل بعد را نيز به دست آورد. شياطين سرخ تلاش داشتند همان روند خوب را در ليگ اروپا نيز ادامه دهند و به همين دليل بازي هجومي را مقابل تيم نه چندان مطرح كوپنهاگن در دستور كار قرار دادند. با اين حال سد محكمي به نام كارل سوهان يانسن را مقابل خود ديدند. قرمزپوشان منچستر در بازي مقابل نماينده دانمارك ۲۶ شوت روانه دروازه حريف كردند كه از اين تعداد ۱۴ تاي آن در چهارچوب بود ولي يانسن با سيوهاي فوق‌العاده خود مانع از گلزني مهاجمان منچستر شد. او به تنهايي آن‌قدر مقاومت كرد تا در نهايت بازي در ۹۰ دقيقه بدون گل تمام شد. در دقيقه پنجم از نيمه اول وقت‌هاي اضافه بالاخره برونو فرناندز از روي نقطه پنالتي گلر سخت‌گير حريف را تسليم كرد و يونايتد با همان يك گل جواز حضور در دور بعد را به دست آورد. شياطين سرخ در فصل17-2016 با مورينيو موفق به فتح جام قهرماني ليگ اروپا شده بودند و حالا مصمم هستند آن را با سولشاير نيز تكرار كنند. جامي كه مي‌تواند غرور از دست رفته آنها را تا حد زيادي احيا و هواداران را به فصل بعد اميدوار كند.

متخصصان ليگ اروپا

رقابت‌هاي دور يك چهارم سه‌شنبه شب با دو ديدار ديگر ادامه پيدا كرد. در يكي از بازي‌ها سويا با وولورهمپتون روبه‌رو شد. سويا بدون شك متخصص ليگ اروپا به حساب مي‌آيد. آنها ۵ بار فاتح ليگ اروپا شده‌اند و از اين حيث ركورددار هستند. احتمالا همين ذهنيت و تجربه در رقابت‌هايي از اين دست به شاگردان جولين لوپتگي كمك كرد تا مقابل تيم سختكوش و جذاب وولوز به برتري دست پيدا كنند. البته شاگردان نونو اسپريتو سانتو در اين بازي سخت در دقيقه ۱۲ صاحب يك ضربه پنالتي شدند ولي خيمنز آن را از دست داد. در دقايق پاياني بازي لوكاس اوكامپوس موفق شد تك‌گل پيروزي بخش اهالي بندر سويل را به ثمر برساند تا آنها يك بار ديگر به جمع چهار تيم نهايي ليگ اروپا برسند. وولورهمپتون نيز كه در چند فصل اخير به عنوان يك شگفتي‌ساز در فوتبال ليگ جزيره معروف شده است، با حضور در جمع هشت تيم نهايي و رقابت جانانه با سويا نشان داد مي‌تواند در اروپا نيز حرف‌هايي براي گفتن داشته باشد.

تيم مرموز

جالب‌ترين تيم مرحله نيمه‌نهايي شاختار دونتسك اوكراين است كه موفق شد با پيروزي پر گل چهار بر يك مقابل بازل سوييس به جمع چهار تيم پاياني برسد. شاختار به همراه اينتر دو تيمي هستند كه با سوم شدن در دور گروهي ليگ قهرمانان راهي رقابت‌هاي ليگ اروپا شدند. شاختار در دور نخست يوسي‌ال امسال در گروهي كه تيم‌هاي منچسترسيتي و آتالانتا در آن حضور داشتند با ۶ امتياز و تنها يك امتياز اختلاف نسبت به آتالانتا از رسيدن به دور حذفي باز مانده بود. حال هر دو رقيب تيم اوكرايني در ليگ قهرمانان به جمه هشت تيم پاياني رسيده‌اند. قهرمان بلامنازع فوتبال اوكراين در سال‌هاي اخير بسيار اميدوار است با قهرماني در ليگ اروپا به يك سطح بالاتر برسد و از تيمي كه صرفا براي هواداران جذاب است به تيمي عنوان‌دار بدل شود. يكي از ويژگي‌هاي برجسته اين تيم خط حمله قدرتمندش است. شاختار در ليگ اوكراين و در ۳۲ بازي ۸۰ گل به ثمر رسانده و در ليگ اروپا نيز در دو بازي اخير مقابل وولفسبورگ و بازل ۷ گل به ثمر رسانده است. طبق قرعه‌كشي از پيش تعيين شده در دور نيمه‌هايي يكشنبه شب اينتر با شاختار دونتسك روبه‌رو مي‌شود و دوشنبه شب منچستر بايد مقابل سويا قرار بگيرد. تقابل دو تيمي كه از ليگ قهرمانان به اين مسابقات رسيده‌اند از نكات جالب بازي تيم‌هاي اينتر و شاختار به حساب مي‌آيد. همچنين اين بازي نبرد يكي از بهترين خطوط حمله اروپا با بهترين خط دفاعي رقابت‌هاي سري آ خواهد بود. بازي منچستر با سويا نيز به نوعي تكرار بازي دو تيم در يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان دو فصل قبل است. جايي كه مورينيو با شكست غير قابل انتظار مقابل سويا از دور رقابت‌ها كنار رفت. حال شياطين سرخ اين فرصت را دارند كه از حريف اسپانيايي خود انتقام بگيرند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون