• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4721 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲۸ مرداد

سلامت

۱۶۵ فوتي جديد كرونا در كشور

سخنگوي وزارت بهداشت از شناسايي 2 هزار و 247 بيمار جديد كرونا و 165 فوتي كوويد 19 در بازه 24 ساعته 26 تا 27 مرداد خبر داد‌. سيماسادات لاري گفت: «در اين بازه زماني، بر‌اساس معيارهاي قطعي تشخيصي، دو هزار و ۲۴۷ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه هزار و ۲۵۵ نفر از آنها بستري شدند و مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ نفر رسيد. در طول همين مدت، ۱۶۵ بيمار كوويد۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان اين بيماري به ۱۹ هزار و ۸۰۴ نفر رسيد. تا امروز ۲۹۹ هزار و ۱۵۷ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان‌ها ترخيص شده‌اند و 3 هزار و 773 نفر از بيماران، در وضعيت شديد اين بيماري تحت مراقبت قرار دارند.» لاري افزود: «استان‌هاي مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان‌شمالي، اردبيل، اصفهان، البرز، خراسان‌رضوي، كرمان، سمنان، آذربايجان‌شرقي، مركزي، يزد و گيلان در وضعيت قرمز قرار دارند و استان‌هاي فارس، ايلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوين، آذربايجان‌غربي، بوشهر، همدان، چهارمحال‌وبختياري و كهگيلويه‌وبويراحمد هم در وضعيت هشدار هستند.»

 

به منظور جلوگيري از شيوع كرونا كتابخانه ملي تا اطلاع ثانوي تعطيل شد

بر‌اساس مصوبه شوراي معاونين، كتابخانه ملي ايران از روز سه‌شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ به منظور جلوگيري از شيوع ويروس كرونا تا اعلام تغيير وضعيت توسط ستاد ملي مقابله با كرونا تعطيل است. به گزارش خبرگزاري مهر، اين تصميم به دنبال التزام سازمان بر رعايت مصوبات ستاد ملي مقابله با كرونا و به منظور جلوگيري از شيوع اين بيماري و ادامه داشتن وضعيت قرمز شهر تهران اتخاذ شده و بنابراين، تالارهاي كتابخانه ملي تا اطلاع ثانوي، هيچ‌گونه خدمات حضوري ارايه نخواهند داد.

بيشترين ماموريت امداد و نجات آبي در كدام استان‌ها بوده است؟

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر از انجام ۷۱ ماموريت امداد و نجات در محيط‌‌هاي آبي كشور در مرداد ماه خبر داد. مهدي ولي‌پور گفت:«ظرف 26 روز گذشته نجات ۱۵ غريق، انتقال 5 غريق به مراكز درماني و درمان سرپايي ۱۴ نفر در محل حادثه انجام شد كه بيشترين ماموريت امداد و نجات در محيط‌هاي آبي كشور به ترتيب در استان‌هاي مازندران با ۱۳ مورد(۱۸درصد از كل ماموريت)، گيلان با ۱۰ مورد(۱۴درصد از كل ماموريت) و بوشهر با ۶ مورد(۸.۴درصد از كل ماموريت) بوده است.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون