• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4726 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳ شهريور

غرق‌شدگي در رودخانه‌ها چهار برابر درياست

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: براساس آمارهاي اعلام شده شمار فوت شده‌ها به دنبال غرق‌شدگي از ابتداي فروردين تا پايان تير ماه امسال در رودخانه‌ها چهار برابر درياها در اين مدت است.در نخستين ماه فصل تابستان آمار تلفات غرق‌شدگي با كاهش ۱۶.۳درصدي، به 
۲۰۱ نفر رسيد، اين آمار در مدت مشابه سال قبل ۲۴۰ نفر گزارش شده بود كه از كل تلفات غرق‌شدگي تير امسال ۱۷۲ نفر مرد و ۲۹ نفر زن بودند.آمار تلفات غرق‌شدگي در كشور طي چهار ماهه نخست سال جاري با كاهش مواجه بوده و به استثناي ماه خرداد، در ديگر ماه‌هاي سال رشد منفي داشته است. براساس اين گزارش در چهار ماهه ابتدايي سال جاري ۵۱۳ نفر بر اثر غرق‌شدگي در كشور جان باختند، اين آمار در مقايسه با مدت مشابه سال قبل كه آمار تلفات ۶۰۷ نفر بود، ۱۵.۵درصد كاهش يافته است. 
تعداد مردان فوت شده بر اثر غرق شدگي در چهار ماهه امسال ۴۲۷ و تعداد زنان ۸۶ نفر ثبت شده است و در اين مدت استان‌هاي خوزستان با ۴۹، فارس با ۴۸ و مازندران با ۴۴ فوتي بيشترين آمار تلفات غرق‌شدگي را داشته‌اند. در اين گزارش تاكيد شده است: رودخانه‌ها همواره در صدر آمار تلفات غرق‌شدگي قرار دارند و در آمارهاي پزشكي قانوني بيشترين مرگ بر اثر غرق‌شدگي در روخانه‌ها اتفاق مي‌افتد، در چهار ماهه نخست امسال نيز بيشترين تلفات مربوط به رودخانه‌هاست. در اين مدت ۱۹۹ نفر در روخانه‌ها جان باخته‌اند كه اين آمار حدود چهار برابر تلفات غرق‌شدگي در دريا با رقم ۵۰ فوتي (۱۱ نفر محدوده مجاز و ۳۹ نفر در مناطق خارج طرح) است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون