• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4735 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۱۶ شهريور

در ادامه رقابت‌هاي يو اس اوپن 2020

اولين شگفتي‌ها رقم خورد

سامان سعادت

 

در ادامه رقابت‌هاي تنيس يو اس اوپن، نخستين گرنداسلم فصل بعد از شيوع كرونا، دورهاي دوم و سوم مسابقات نيز به انجام رسيد. در حالي كه در دور نخست هيچ اتفاق خاصي رخ نداد و نتايج طبق پيش‌بيني‌ها جلو رفته بود در دور دوم نخستين شگفتي بزرگ رقم خورد. جايي كه شانس اول قهرماني زنان مقابل تنيسوري گمنام تن به شكست داد و از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. كارولينا پليشكوا، صدرنشين رنكينگ زنان و بخت نخست قهرماني بعد از پيروزي آسان در دور اول برابر حريفي از اوكراين در دور دوم به مصاف كارولين گارسيا از فرانسه رفت. تنيسور 26 ساله‌اي كه بزرگ‌ترين افتخارش حضور در دور يك چهارم تنيس آزاد فرانسه بوده است. پليشكوا در اين بازي و در ست نخست كاملا مقابل حريفش غافلگير شد و با نتيجه عجيب 6 بر يك شكست خورد. همين باعث شد، پليشكوا از تمركز لازم براي ادامه مسابقه فاصله بگيرد و در ست دوم با وجود همه تلاشي كه از خودش نشان داد با نتيجه 7 بر 6 شكست بخورد و حذف شود. جالب اينكه گارسيا در دور بعد مقابل جنيفر بردي نفر 28ام تنيس زنان با حساب دو بر صفر و با نتايج 6 بر 3 و 6 بر 3 شكست خورد و كنار رفت. در يكي ديگر از رقابت‌هاي جذاب دور دوم آريانا سابالانكاي بلاروسي كه بخت پنجم قهرماني به حساب مي‌آمد مقابل هموطنش ويكتوريا آزارنكا، قهرمان سابق دنيا قرار گرفت. اين رقابت به نوعي تقابل دو نسل تنيس بلاروس به حساب مي‌آمد. آزارنكاي 31 ساله كه سابقه دو قهرماني پياپي گرنداسلم استراليا در سال‌هاي 2012 و 2013 را در كارنامه دارد و به خاطر مصدوميت چند سالي از ميادين دور بود، توانست آرياناي 22 ساله را با نتيجه دو بر صفر شكست دهد تا نشان بدهد همچنان ورزشكار اول بلاروس در رشته تنيس است.
اما برخلاف پليشكوا، نفرات دوم و سوم و چهارم جدول شانس قهرماني با قدرت به راه‌شان در مسابقات ادامه مي‌دهند. سوفيا كنين در دور دوم با نتيجه دو بر صفر از سد ليلا فرناندز كانادايي گذشت. همچنين سرنا ويليامز شانس سوم قهرماني توانست، مارگاريتا گاسپاريان از روسيه را با نتيجه دو برصفر شكست دهد و به دور سوم برسد. نائومي اوزاكا بخت چهارم ايستادن بر سكوي نخست در دور دوم، كامليا گيورگي ايتاليايي را مغلوب كرد و در دور سوم مقابل مارتا كوستيوك اوكرايني پيروز شد. البته اوزاكا مقابل اين حريف كمي به مشكل خورد و ست دوم را با نتيجه 7 بر 6 واگذار كرد ولي با توجه به برد 6 بر 3 در ست نخست و 6 بر 2 در ست سوم پيروز نهايي لقب گرفت.
مسابقات مردان يو اس اوپن هم خالي از هيجان و شگفتي نبود. نواك جوكوويچ صرب، مرد اول تنيس دنيا و بخت نخست قهرماني در دورهاي دوم موفق شد، كايل ادموند از بريتانيا را 3 بر يك ببرد و در دور سوم توانست با نتيجه سه بر صفر از سد جان لنارد استراف آلماني عبور كند. جوكر بايد در دور چهارم با پابلو بوستاي اسپانيايي ديدار كند. همچنين الكساندر زورف آلماني و بخت پنجم قهرماني موفق شد در دور دوم براندون ناكاشيماي امريكايي را با نتيجه 3 بر يك شكست دهد و راهي دور دوم شود. زورف در دور سوم مقابل آدريان مانارينو فرانسوي گرچه ست اول را 6 بر 7 باخت اما در ادامه در 3 ست متوالي پيروز شد و به دور چهارم رسيد. زورف بايد در اين مرحله با الخاندرو فوكينا از اسپانيا روبه‌رو شود. اما استفانوس سيتسيپاس يوناني بخت چهارم كسب عنوان قهرماني بعد از پيروزي مقابل مكسيم كرزي امريكايي در دور دوم در دور سوم مقابل برنا كوريچ كروات نفر 27 دنيا قرار گرفت و در يك بازي جذاب و هيجان‌انگيز با نتيجه 3 بر 2 شكست خورد. تنيسور يوناني در ست نخست 7 بر 6 برد اما در ست دوم 6 بر 4 باخت. سيتسيپاس ست سوم را با حساب 6 بر 4 برد تا در آستانه پيروزي قرار بگيرد اما حريف چغرش در ست‌هاي چهارم و پنجم با نتايج نزديك 7 بر 5 و 7 بر 6 پيروز شد و سيتسيپاس را راهي خانه كرد. 
ديگر شگفتي تنيس مردان با حذف اندي ماري بريتانيايي نفر اول سابق رنكينگ جهان رقم خورد. ماري كه بعد از سال‌ها دوري از گرنداسلم‌ها به اين تورنمنت آمده بود و رسانه‌هاي بريتانيايي هم هياهوي زيادي برايش به راه انداخته بودند بعد از پيروزي دشوار 3 بر 2 در دور نخست مقابل حريف ژاپني در دور دوم مقابل فليكس آگوئر كانادايي بخت پانزدهم قهرماني به سادگي هر چه تمام‌تر با نتيجه 3 بر صفر شكست خورد و حذف شد. شايد اين باخت ماري را به اين نتيجه برساند كه ديگر دورانش به ‌طور كامل تمام شده است. 
مسابقات تنيس يو اس اوپن از تاريخ 31 آگوست آغاز شده است و تا تاريخ 13 سپتامبر ادامه پيدا مي‌كند. جايزه نفرات نخست اين رقابت‌ها به ترتيب 3 ميليون دلار براي نفر اول، يك ميليون و پانصد هزار دلار براي نفر دوم و 800 هزار دلار براي نفرات راه يافته به دور نيمه نهايي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون