• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4737 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۸ شهريور

ويژه

ارايه خدمات ويژه همراه اول به دانش‌آموزان و دانشجويان

همراه اول در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد و بازگشايي مراكز آموزشي، خبر از رايگان كردن پهناي باند دسترسي به سامانه شاد، ارايه بسته‌هاي اينترنت آموزش با تخفيف ويژه و عرضه سيم‌كارت انارستان داد. به گزارش اداره‌كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، همراه اول در آستانه آغاز سال تحصيلي جديد و ضرورت تشكيل كلاس‌هاي درسي دانش‌آموزان و دانشجويان به ‌صورت مجازي، هزينه دسترسي به سامانه شاد را رايگان اعلام كرد. والدين دانش‌آموزان و معلمان مي‌توانند بدون هيچ‌گونه نگراني بابت هزينه‌هاي دسترسي به محتواي موجود روي اين سامانه، به شكل رايگان به محتواي اپليكيشن شاد دسترسي داشته باشند. سرويس اينترنت دانش‌آموزي نيز براي ايجاد فضاي امن اينترنت به منظور استفاده دانش‌آموزان از محتواي آموزشي مورد نياز از طريق كد دستوري (ستاره مربع) فعال خواهد شد. والدين مي‌توانند براي اطمينان از دسترسي فرزندان خود به فضاي اينترنتي سالم، اين سرويس را فعال كنند. با فعال‌سازي اين سرويس امكان دسترسي فقط به محتواي آموزشي در نظر گرفته شده، وجود خواهد داشت؛ همچنين در هر زمان كه والدين تمايل داشته باشند، مي‌توانند سرويس اينترنت دانش‌آموزي را غيرفعال كرده و مطابق روال قبل به كليه محتواي اينترنتي مورد نياز خود دسترسي داشته باشند. همچنين براي آن دسته از دانش‌آموزان و معلمان كه از بسترهاي ديگر آموزشي استفاده مي‌كنند، بسته‌هاي اينترنت آموزش با تخفيف ويژه‌‎اي در نظر گرفته شده است. اين بسته‌ها كه در روزهاي آتي با كد دستوري فعال مي‌شوند، براي استفاده از محتواي آموزشي مورد نياز دانش‎آموزان و معلمان در نظر گرفته شده است و شامل حال تمامي مشتركان همراه اولي خواهد شد. در ادامه ارايه سرويس‌هاي مختص ايام تحصيل، همراه اول همچون گذشته و در راستاي هويت‌بخشي به كودكان و نوجوانان، سيم‌كارت انارستان را كه سيم‌كارتي اعتباري براي كودكان ۶ تا ١٨ ساله است، ارايه مي‌كند. والدين مي‌توانند براي ايجاد امكان استفاده از فضاي اينترنتي سالم، مطمئن و متناسب با نيازمندي‌هاي دانش‌آموزان از جمله سامانه شاد، اين سيم‌كارت را براي فرزندان خود تهيه كنند و از امكانات ويژه آن بهره‌مند شوند.

اعلام آمادگي شركت‌هاي دانش‌‌بنيان براي مشاركت در پروژه‌هاي همراه اول

هم‌زمان با برگزاري رويداد «معرفي نيازهاي فناورانه حوزه امنيت فناوري اطلاعات»، ٢٢ شركت دانش‌بنيان براي مشاركت در پروژه‌هاي تحقيق و توسعه همراه اول در حوزه امنيت فناوري اطلاعات اعلام آمادگي كردند. به گزارش اداره كل ارتباطات شركت ارتباطات سيار ايران، رويداد آنلاين معرفي نيازهاي فناورانه حوزه امنيت فناوري اطلاعات (افتا) روز يكشنبه ١۶ شهريورماه با همت صندوق نوآوري و شكوفايي رياست‌جمهوري و با مشاركت همراه اول برگزار شد. در اين رويداد كه با حضور حدود ۲۵۰ شركت فعال حوزه امنيت فناوري اطلاعات و نمايندگاني از بخش‌هاي حاكميتي، دولتي و خصوصي برگزار شد، سياوش بيات سرمدي معاون هوشمندسازي و راهكارهاي ديجيتال و عليرضا نوروزي مشاور رييس مركز تحقيق و توسعه اپراتور اول به ارايه مساله‌هاي فناورانه همراه اول پرداختند. ابزار تشخيص تهديدات داخلي، تشخيص زودهنگام رخدادهاي امنيتي از طريق شبكه‌هاي اجتماعي، قابليت تحليل امنيتي آگاه از كسب‎وكار و سامانه مديريت چرخه عمر برنامه كاربردي با تمركز بر جنبه‌هاي امنيتي به عنوان برخي مساله‌هاي فناورانه شركت ارتباطات سيار ايران اعلام شد. شركت‌كنندگان در اين رويداد سه روزه پس از استماع ارايه نمايندگان اپراتور اول تلفن همراه، نسبت به تحليل وضعيت و مساله‌هاي اعلام‌شده، جمع‌بندي‌هاي لازم را انجام داده و در پايان ٢٢ شركت فعال در اين حوزه، نسبت به همكاري با همراه اول رسما اعلام آمادگي كردند.
لازم به ذكر است اين رويداد مجازي كه به‌منظور شبكه‌سازي و بهره‌مندي از توان شركت‌هاي دانش‌بنيان براي رفع چالش‌هاي حوزه امنيت فناوري اطلاعات در حال برگزاري است، علاوه بر تحليل جايگاه امنيت در اپراتورها، به بررسي امنيت در بانك‌ها، فضاي مجازي، شبكه‌هاي كنترل صنعتي و بلاكچين  نيز خواهد پرداخت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون