• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4742 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۲۴ شهريور

عضو كميسيون اصل 90 از شكايت سازمان پدافند غيرعامل از شوراي عالي فضاي مجازي پرده برداشت

شكايت از دعوت نشدن

سازمان پدافند غيرعامل جمهوري اسلامي ازجمله ستادهاي زيرمجموعه ستادكل نيروهاي مسلح ايران است كه در قياس با ساير ستادها عمر كمتري دارد. در سال‌هاي اخير و با توجه به رياست غلامرضا جلالي اين نهاد به يكي از نهادهاي مورد علاقه اصولگرايان تبديل شده و از اين‌ رو رييس اين سازمان گاه و بي‌گاه با كردار و گفتار خود حاشيه‌هايي را در شبكه‌هاي اجتماعي ايجاد مي‌كند. سازمان پدافند غيرعامل جمهوري اسلامي از بودجه نيروهاي مسلح استفاده كرده و تلاش مي‌كند با مخاطرات احتمالي عليه جمهوري اسلامي مقابله كند و شايد به همين دليل بود كه حدود 3 سال پيش دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي پس از كسب موافقت و استجازه رهبر انقلاب به عنوان عالي‌ترين مقام جمهوري اسلامي مجوز حضور رييس اين نهاد در شوراي عالي‌ فضاي مجازي را صادر كرد ولي از قرار معلوم از آن زمان تاكنون اين مهم اتفاق نيفتاده و موجبات شكايت پدافند غيرعامل از اين شورا و حسن روحاني در قامت رييس آن را فراهم آورده است.
سيدمحمود نبويان، رييس كميسيون اصل 90 مجلس در همين راستا و در جريان اظهاراتي در برنامه تلويزيوني «دست‌خط» با تاييد شكايت سازمان پدافند غيرعامل از شوراي عالي فضاي مجازي گفته است: «يك شكايتي به دست ما رسيده است، از طرف رييس پدافند غيرعامل شكايت شده كه طبق قانون، رييس پدافند غيرعامل عضو شوراي عالي فضاي مجازي است.» اين عضو جبهه پايداري همچنين ادامه داد:«الان مدت‌هاست، ماه‌هاست و شايد يك سال است كه رييس‌جمهوري او را دعوت نمي‌كند و هيچ‌كس پاسخگو نيست. مثل قضيه اخراج‌گونه آقاي رحيم‌پورازغدي از شوراي عالي انقلاب فرهنگي كه از ايشان دعوت نمي‌شود.» با اين حال به نظر مي‌رسد اشاره اين نماينده عضو جبهه پايداري مجلس يازدهم به ماجراي اختلاف روحاني و ازغدي به دليل اختلاف ديدگاه او با رييس‌جمهوري باشد، چراكه آنچنان كه از ظواهر امر پيداست، رييس سازمان پدافند غيرعامل طول اين مدت و پس از تصويب قانون در مجلس دهم به جلسات شوراي عالي فضاي مجازي دعوت نشده كه اختلافي ميان او و رييس‌جمهوري به عنوان رييس اين شورا باشد هر چند كه تفاوت نگاه جلالي و روحاني به مقوله فضاي مجازي و حق استفاده آزادانه مردم از آن اظهرمن‌الشمس است.
نكته قابل ‌توجه آنكه اين اولين‌‌بار نيست كه ماجراي عدم دعوت رييس سازمان پدافند غيرعامل جمهوري اسلامي به جلسات شوراي عالي فضاي مجازي رسانه‌اي مي‌شود. پيش از اين و در دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي، معاون وقت نظارت قوه مقننه در جريان نامه‌اي كه در سال 98 منتشر شد اين مساله را اعلام كرده و از آن به عنوان «استنكاف از اجراي قانون عضويت رييس سازمان پدافند غيرعامل در شورا‌هاي ‌عالي» نام برده ولي پاسخي دريافت نكرد. از اين‌ رو به نظر مي‌رسد نوع نگاه جلالي به موضوعات فضاي مجازي مي‌تواند كنار برخي ناهماهنگي‌هاي اداري ازجمله دلايل عدم دعوت از او در جلسات شوراي عالي فضاي مجازي باشد، شورايي كه اين روزها و باتوجه به تغيير تركيب يازدهمين دوره مجلس شوراي اسلامي بيش از پيش به سمت حاميان فيلترينگ و ايجاد محدوديت بيشتر در مسير دسترسي آزادانه مردم چرخيده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون