• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4746 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ شهريور

خبر

۱۸۵۰ اصله درخت خرما در نيكشهر خاكستر شد

گروه اجتماعي | بخشدار مركزي نيكشهر سيستان‌وبلوچستان گفت: بنابر اعلام اوليه ۱۸۵۰ اصله درخت خرما در آتش‌سوزي خاكستر شده‌اند كه خسارت سنگيني را به كشاورزان وارد كرده است.

به گزارش ايسنا، محمد بلوچ‌زهي افزود: بعد از اعلام دو مورد آتش‌سوزي در نخلستان روستاهاي پتان و نيكوجهان بلافاصله ماشين‌هاي آتش‌نشاني شهرداري نيكشهر و دهياري هيچان به محل آتش‌سوزي اعزام شدند. او اظهار كرد: گزارشي مبني بر وقوع آتش‌سوزي در نخلستان روستاي پتان به بخشداري مركزي اعلام شد كه با هماهنگي انجام شده ماشين آتش‌نشاني شهرداري نيكشهر براي اطفاي حريق به محل آتش‌سوزي اعزام شد. او ادامه داد: با كمك نيرو‌هاي مردمي، كشاورزان و آتش‌نشاني نيكشهر بعد از ۴ ساعت عمليات اطفاي حريق آتش‌سوزي در نخلستان پتان مهار شد. بخشدار مركزي نيكشهر عنوان كرد: بنابر اعلام اوليه مقامات محلي اين روستا، ۱۵۰۰ اصله درخت خرما در اين آتش‌سوزي خاكستر شده‌اند كه خسارت سنگيني را به كشاورزان وارد كرده است. بلوچ‌زهي ادامه داد: آتش‌سوزي ديگر در روستاي نيكوجهان بخش مركزي رخ داده است كه باعث ازبين رفتن ۳۵۰ درخت خرما در اين روستا شده است. او گفت: عمليات اطفاي حريق نخلستان اين روستا بعد از ۳ ساعت با كمك مردم محلي و ماشين آتش‌نشاني دهياري هيچان انجام شده است. بخشدار مركزي افزود: باتوجه به وزش تند باد در اين فصل از سال، مردم جانب احتياط را رعايت كرده و از روشن كردن آتش در نخلستان‌ها جدا خودداري كنند.

 

آتش‌سوزي جنگل‌هاي كوه سفيد لنده در حال مهار است

گروه اجتماعي | مديركل منابع طبيعي استان كهگيلويه‌وبويراحمد گفت: آتش‌سوزي جنگل‌هاي كوه سفيد لنده در حال مهار است. به گزارش ايسنا، غلامحسين حكمتيان اصل افزود: سه اكيپ از استان براي كمك به مهار و خاموش كردن آتش‌سوزي به منطقه كوه سفيد لنده اعزام شدند. او اظهار كرد: باتوجه به كوهستاني و سخت گذر بودن منطقه طي پيگيري‌هاي صورت گرفته يك بالگرد هوانيروز براي كمك به مهار آتش‌سوزي به منطقه اعزام خواهد شد.

مديركل منابع طبيعي كهگيلويه‌وبويراحمد با بيان اينكه علت آتش‌سوزي عامل انساني است، تصريح كرد: هنوز ميزان خسارات وارده به جنگل‌ها و مراتع منطقه مشخص نيست. حكمتيان‌اصل درخصوص دو آتش‌سوزي جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات «جوش و زنگوا» و «ليمو» بيان كرد: اين دو آتش‌سوزي مهار شدند.

 

ابلاغ دستورالعمل ارتقاي امنيت بانوان

گروه اجتماعي | مديركل امور بانوان شهرداري تهران از ابلاغ دستورالعمل طرح ارتقاي امنيت بانوان در محيط‌هاي شهري به مناطق ۲۲گانه تا پايان مهر ماه خبر داد.

به گزارش ايسنا، زهرا بهروز آذر در مورد سرانجام طرح ارتقاي امنيت بانوان در محيط‌هاي شهري كه در منطقه ۱۰ به صورت پايلوت اجرايي شد، گفت: پيرو اجراي برنامه «تهران شهري براي همه»، در نظر داريم شهر را براي همه گروه‌هاي مختلف اعم از زنان، سالمندان، كودكان و... آماده كنيم.

او با بيان اينكه نيمي از جمعيت شهر ما را زنان تشكيل مي‌دهند، افزود: بعضا متاسفانه زنان تجاربي از القاي حس ناامني در برخي فضاهاي شهر دارند و اين حس مانع از حضور آنها در شهر مي‌شود كه ما به عنوان مسوولان شهري وظيفه داريم ضمن امن كردن فضا، حس امنيت را نيز ارتقا دهيم. بهروز آذر با بيان اينكه در اين مسير منطقه ۱۰ به صورت پايلوت انتخاب شده بود و نتايج حاصل از اين منطقه احصا و جمع‌بندي شد، گفت: براساس تجارب كسب شده در منطقه ۱۰، دستورالعملي براي مناطق ۲۲گانه تدوين شده است كه در چهار گام اجرايي همچون شناسايي نقاط ناامن و بي‌دفاع در سطح مناطق، ثبت روي نقشه جي‌اي‌اس منطقه، اولويت‌بندي و رفع آنها، اين طرح را دنبال مي‌كنيم.

او افزود: اين فضاهاي ناامن از طريق گفت‌وگو با زنان، شوراياران و معتمدين محل و مديران نواحي شناسايي مي‌شوند كه بعد از آن موضوعات در كارگروه محلي به رياست شهردار منطقه بررسي شده و پس از اولويت‌بندي، راهكارهاي رفع اين فضاها انتخاب و مشكل رفع خواهد شد. بهروز آذر با بيان اينكه دستورالعمل طرح ارتقاي امنيت بانوان در محيط‌هاي شهري آماده و براي نظرخواهي به مناطق ارسال شده است، ادامه داد: اميدواريم حداكثر تا مهر ماه بتوانيم اين دستورالعمل را نهايي و براي اجرا به همه مناطق ابلاغ كنيم. به گفته او، نكته قابل توجه اين است كه در نظر داريم از اين پس براي اجراي اين طرح در ساير مناطق در ابتدا اطلاعات ميزان جرم‌خيزي را از نيروي انتظامي كسب كنيم كه مكاتبات انجام شده است و بعد از اجراي طرح نيز حتما ميزان تاثيرگذاري طرح در كاهش حس ناامني سنجش مي‌شود. مديركل امور بانوان شهرداري تهران با اشاره به لزوم مشاركت‌‌پذيري شهروندان در اجراي اين طرح با تاكيد بر اينكه بعضا مردم محلات به دليل آشنايي به فضاي محلي بهتر از كارشناسان مي‌توانند ما را در رفع نقاط ناامن كمك كنند، افزود: در منطقه ۱۰، ۸۰ نقطه ناامن براي زنان با كمك اهالي شناسايي شد كه حدود ۵۰ نقطه به‌طور كامل رفع خطر شد، اما برخي موارد ناامن‌كننده بايد به‌طور پيوسته دنبال شود مثلا يكي از موارد القاكننده ناامني براي زنان، شمشادهاي بلند بود كه اين شمشادها بايد پيوسته كوتاه شوند و از سويي ديگر دقت داشته باشيد رفع مساله حس ناامني به دليل اينكه ريشه در روان افراد دارد نيازمند كار و آموزش بيشتري است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون