• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4747 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور

خبرخوان

امکان استعلام وضعیت اعتباری صادرکننده چک از بانک مرکزی

مردم می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی و ارسال شناسه استعلام ۱۶ رقمی مندرج در چک‌های صیادی، از وضعیت اعتباری صادرکننده چک مطلع شوند. روابط عمومی بانک مرکزی اعلام كرد: در راستای توسعه خدمات سامانه صدور یکپارچه الکترونیک دسته چک (صیاد) و با هدف ایجاد شفافیت در فضای کسب و کار از طریق ارائه خدمت استعلام مربوط به سوابق چک برگشتی مشتریان، اطلاع از وضعیت اعتباری صادرکننده چک صیادی با اخذ استعلام از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی بانک مرکزی قابل بهره‌برداری است.

ارزآوری ۱۲۷ میلیون دلاری از صادرات سیمان در ۵ ماه

تولیدکنندگان ایرانی در 5 ماهه اول سال جاری اقدام به صادرات 5 میلیون و 847 هزارو 201 تن به ارزش 127 میلیون و 990 هزار و 959 دلار انواع سیمان به 28 کشور جهان کرده‌اند.

براساس اعلام سخنگوی گمرک، سیمان تولید شده در کشور به کشورهای هندوستان، افغانستان، روسیه، عراق، قطر، کنیا، کویت، سریلانکا، پاکستان، ارمنستان، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، بنگلادش، چین، عمان و... صادر شده است.

کشور عراق با 24 میلیون و 742 هزار و 598 دلار در رتبه نخست، کویت با 23 میلیون و 375 هزار و 870 دلار و افغانستان با 19 میلیون و 540 هزار و 437 دلار بیشترین میزان واردات سیمان ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند.

تعیین عوارض ۲۰۰درصدی برای صادرات خامه فله

ستاد تنظیم بازار در راستای تنظیم بازار کره برای صادرات شیرخشک و خامه بسته‌بندی (بسته تا ۲۵۰ گرمی) عوارض صادراتی ۴۰درصدی تعیین و مقرر کرده صادرات خامه در احجام مورد اشاره ممنوع یا با ابلاغ عوارض ۲۰۰درصدی از خروج آن جلوگیری شود.در هفته‌های اخیر قیمت کره نزدیک به دو برابر شد و قیمت کره ۱۰۰ گرمی از ۴۵۰۰ تومان به حدود ۸۰۰۰ تومان رسیده و درنهایت ستاد تنظیم بازار همین قیمت را تایید کرد. علت این افزایش قیمت نیز تغییر گروه ارزی این کالا از دولتی به نیمایی از سال گذشته عنوان شده که حالا باتوجه به اتمام ذخایر قبلی تاثیر خود را در بازار نشان داده است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون