• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4747 -
  • ۱۳۹۹ يکشنبه ۳۰ شهريور

خبرخوان

واردکنندگان نقشی در توزیع نهاده‌های دامی ندارند

دبیر اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور ایران گفت: واردکنندگان نهاده‌های دامی صرفا مباشر دولت در تامین نهاده‌های دام و طیور هستند و هیچ نقشی در توزیع این کالاها ندارند.عباس حاجی‌زاده با اعلام این مطلب اظهار کرد: بازار نهاده‌های دامی با چالش‌های جدی در بخش توزیع مواجه شده و همین امر در کاهش میزان تولید صنایع دام و طیور و افزایش قیمت اقلام پروتئینی نقش موثری داشته است. او افزود: تاثیر قیمت نهاده‌های دام و طیور یکی از مولفه‌های موثر در تعیین قیمت نهایی کالا است اما مساله اصلی این است که برخی مسوولان و مدیران ارشد کشور با دادن آدرس اشتباه افکار عمومی را به سمت حلقه اول تامین نهاده‌های دامی هدایت می‌کنند.

۶۰ هزار خودروی ناقص به‌ زودی تکمیل و تحویل مشتری می‌شود

دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت: با تعامل گمرک و ترخیص محموله‌های باقی‌مانده، به‌زودی حدود ۶۰ هزار دستگاه خودروی ناقص مانده دو خودروساز بزرگ کشور تکمیل شده و به دست مشتریان خواهد رسید.

کاهش ۶،۳ درصدی ارزش سهام عدالت

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با هفته گذشته، یک میلیون و ۱۳۶ هزار تومان کاهش یافت. ارزش سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت در پایان معاملات روز شنبه به ۱۶ میلیون و ۶۷۶ هزار تومان رسید، در حالی که ارزش آن در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، ۱۷ میلیون و ۸۱۲ هزار تومان بوده است. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۱۰ میلیون و ۵ هزار تومان رسیده است.

۴،۹۷ میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع کشف شد

مدیرعامل شرکت اکتشاف نفت اظهار داشت: براساس گزارش موسسه وود مکنزی که با عنوان اکتشافات جهانی 2019 استمرار سودآوری منتشر شده است شرکت ملی نفت ایران در سال 2019 از نظر مجموع حجم اکتشافات انجام شده با کشف 4.973 میلیارد بشکه معادل هیدروکربن مایع ذخیره قابل برداشت، جایگاه نخست را در بین شرکت‌های بزرگ نفتی دنیا اعم از شرکت‌های ملی نفت بین‌المللی به خود اختصاص داده است. این رقم معادل 24درصد از مجموع حجم هیدروکربنی کشف شده دنیا طی سال 2019 است. سیدصالح هندی با بیان اینکه اکتشاف اولین حلقه زنجیره ارزش نفت در بالادست و پایین‌دست محسوب می‌شود، اظهار داشت: اکتشاف یک کار خاص در دنیاست که با ریسک و دستاورد بالاست. تمام دنیا وقتی قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند بودجه اکتشاف نیز به دلایل ریسک بالایی که دارد کاهش می‌یابد. او ادامه داد: در این گزارش کشف میدان ارم با ذخیره قابل برداشت معادل 2.7 میلیارد بشکه معادل 13درصد از گاز کشف شده در جهان و میدان نام‌آوران با ذخیره قابل برداشت 2.2 میلیارد بشکه معادل 10.5درصد از کل نفت کشف شده در جهان به ترتیب در جایگاه‌های اول و سوم اکتشافات بزرگ صورت گرفته در جهان طی سال 2019 میلادی را به خود اختصاص داده‌اند. هندی با اشاره به گزارش وود مکنزی گفت: میزان اکتشاف جهانی در سال 2019 معادل 21.2 میلیارد بشکه قابل برداشت بوده که این میزان درحدود دو برابر سال 2018 و بیشترین مقدار بعد از سال 2015 میلادی بوده است. او ادامه داد: در سال 2019 میلادی در سراسر جهان حدود 600 چاه اکتشافی حفاری و تکمیل شده که منجر به کشف حدود 220 میدان هیدروکربنی شده است. در این دوره زمانی چهار چاه اکتشافی و توصیفی در ایرا ن حفاری و تکمیل شده‌ است.

دپوي 7 میلیون تن کالا در بنادر جنوبی کشور

معاون فنی و امور گمرکی گمرک کشور از دپوی ۷میلیون تن کالا در بنادر جنوبی کشور خبر داد و گفت: قطعات خودرو باتوجه به درخواست سرپرست وزارت صمت، بدون تخصیص ارز ترجیحی و بدون ارائه کد رهگیری کالا، ترخیص شده‌اند. مهرداد جمال ارونقی در استودیو پخش خبر 21 شبکه اول سیما ابراز کرد: علاوه بر
3 و نیم میلیون کالای اساسی، همین میزان هم کالای غیراساسی در بنادر جنوبی کشور وجود دارد. او از وجود 25 هزار کانتینر حاوی کالا‌های اساسی و غیراساسی دیگر هم در بنادر جنوبی کشور خبر داد. ارونقی گفت: درخصوص ترخیص بدون کد رهگیری کالا‌های اساسی و دارای مجوز خروج از گمرک، پنج قلم کالا شامل ذرت، جو، سویا، روغن و دانه‌های روغنی به چشم می‌خورد.

تسهیلات ۶۴۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه قراردادهای مشارکتی

سازمان برنامه و بودجه کشور برای اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، تسهیلات لازم را برای توسعه الگوی مشارکت عمومی و خصوصی تمهید كرده است. در اجرای تبصره ۱۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹، سازمان برنامه و بودجه کشور، تسهیلات لازم را برای توسعه الگوی مشارکت عمومی و خصوصی تمهید نموده و در این راستا از اعتبارات تبصره یادشده بالغ بر ۵,۲۰۰ میلیارد تومان را به طرح‌های ملی (مطابق جدول زیر) و ۱,۲۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های استانی ابلاغ نمود. نحوه توزیع اعتبارات استانی در اختیار شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان است. این اعتبارات برای کمک به توجیه مالی پروژه به میزان حداکثر ۳۰درصد سرمایه‌گذاری مورد نیاز قابل تخصیص است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون