• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4748 -
  • ۱۳۹۹ دوشنبه ۳۱ شهريور

عكس‌هايي از «كره شمالي» را در گالري آبان ببينيد

مستند كاترين هپبورن در جشنواره تورنتو

گروه هنر وادبيات

عكس‌هايي از «كره شمالي» به نمايش درمي‌آيد

عكس‌هاي سيدمجتبي دعايي از كره شمالي با عنوان «نيم دانگ پيونگ يانگ» در گالري آبان به نمايش درمي‌آيد.

به گزارش ايسنا، اين عكس‌ها كه حاصل دو سفر سيدمجتبي دعايي به كره شمالي است، تصويري زنده از جامعه‌اي است كه براي ورود به آن و ارتباط گرفتن با مردمانش، محدوديت‌هاي جدي وجود دارد. دعايي روايت خود را از اين سفرها در 40 قاب به نمايش مي‌گذارد. افتتاحيه اين نمايشگاه جمعه چهارم مهر ماه از ساعت ۴ تا ٧ عصر با حضور جمعي از هنرمندان، نويسندگان و عكاسان در گالري آبان برگزار مي‌شود و تا ٢۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت. گالري آبان در خيابان استاد نجات‌اللهي، خيابان سپند غربي واقع شده است و همه روزه از ساعت ٩ تا ٢١ ميزبان علاقه‌مندان است.

 

ورنر هرتسوگ با پسرش فيلم مي‌سازد

ورنر هرتسوگ، فيلمساز سرشناس آلماني و رودولف هرتسوگ با هم يك فيلم مستند مي‌سازند. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، ورنر هرتسوگ و رودولف هرتسوگ با هم فيلمي با عنوان «آخرين خروج: فضا» را مي‌سازند كه مستندي جديد درباره فشار انسان براي استعما ر فضاست.

اين فيلم را رودولوف هرتسوگ، كارگرداني مي‌كند و پدرش ورنر به عنوان تهيه‌كننده اجرايي او را همراهي مي‌كند. او راوي فيلم به زبان آلماني نيز خواهد بود. توليد اين فيلم همين پاييز شروع مي‌شود. «اسپريت فيلمز» كه فيلم‌هاي مستند متعددي را با هرتسوگ توليد كرده كه جديدترين آنها «فاير بال» يا «شهاب‌واره» بود از تهيه‌كنندگان فيلم است. رودولف هرتسوگ در بيانيه‌اي درباره اين فيلم گفت: سوالي كه فيلم مطرح مي‌كند اين است كه آيا واقعا بايد ما به كهكشان اميد ببنديم و باور داشته باشيم كهكشان جايي است كه پس از اتمام منابع زمين بايد بتواند به ما انسان‌ها پناه بدهد؟ او افزود: من و ورنر به دنبال يافتن پاسخي براي اين سوال هستيم. همراه رودولف در اين فيلم يعني پدرش، فردي است كه به افراط براي عقب ‌راندن محدوديت‌ها مشهور است؛ چه در سفر به جنگل‌ها براي ساخت فيلم «فيتزكارالدو» يا «آگوري، خشم خدا» يا در سفر به لبه آتش‌فشان‌ها در فيلمي مانند «در دل جهنم». مستند «آخرين خروج: فضا» به بررسي اين امر مي‌پردازد كه چگونه انسان‌ها با كاهش منابع زمين به آسمان شب نگاه مي‌كنند و در تعجب هستند كه چه چيزي آنجا وجود دارد و آيا يكي از بيش از ۱۰۰ ميليارد سياره در كهكشان راه شيري مي‌تواند، خانه آينده ما باشد؟ هرتسوگ كه اكنون ۷۸ ساله است با نخستين فيلم بلندش به نام «نشانه‌هاي زندگي» جايزه معتبر خرس نقره‌اي جشنواره فيلم برلين را در سال ۱۹۶۸ دريافت كرد و جايزه بهترين كارگرداني جشنواره فيلم كن در سال ۱۹۸۲ را براي فيلم «فيتزكارالدو» برد. او سال ۱۹۷۵ به خاطر فيلم «معماي كاسپار هاوزر» برنده جايزه ويژه هيات داوران از جشنواره كن شد.

 

مستند كاترين هپبورن در جشنواره تورنتو

مستندي درباره كاترين هپبورن بازيگر برنده ۴ جايزه اسكار اين روزها در مركز توجه است. به گزارش مهر به نقل از ورايتي، شركت انبنكمنت فيلمز بريتانيا پيش از برگزاري فستيوال فيلم تورنتو مراحل فروش بين‌المللي فيلم مستند سينمايي «مرا كيت صدا كن» كه درباره كاترين هپبورن، بازيگر عصر طلايي هاليوود است، آغاز كرد.

اين مستند ساخته لورنا تاكرف كارگردان است و شركت سالون پيكچرز كه فيلم نامزد دريافت جايزه بفتاي «مك‌كويين» را ساخته بود، مسووليت تهيه‌كنندگي پروژه را بر عهده داشته است. هپبورن نامزد دريافت ۱۲ جايزه اسكار شد و توانست 4 بار برنده جايزه بهترين بازيگر زن شود كه رقمي ركوردشكن است. مقاومت متمايز و استعداد ماناي او باعث شده او تبديل به نمادي براي زنان شود. تاكر گفت:«من هميشه كاترين هپبورن را تحسين مي‌كردم؛ رفتار، وقار و ظرافت او فوق‌العاده بود. او چه حسي داشت، چه چيزي باعث مي‌شدف ادامه بدهد و با چه تقلاهاي خصوصي‌اي مواجه شد؟ او هرگز تسليم نشد، به مسير خود ادامه داد و براي روياهايش جنگيد كه اين حقيقتا الهام‌بخش است.» نيك تاسيگ از سالون پيكچرز هم اضافه كرد:«اين فيلم براي به تصوير كشيدن روحيه و تعهد او تركيبي از ساعت‌ها نوار صوتي، ويديويي و آرشيوهاي عكس را كه تاكنون مخفي و خصوصي بودند به كار گرفته است و با كلمات خود هپبورن ،داستان او را تعريف مي‌كند. با ورود به نقش‌ها و هويت‌هاي فراوان او، اين فيلم همچنين تصاويري سينماتيك از بازيگران معاصر دارد كه نامه‌هاي او را مي‌خوانند و روابط خارق‌العاده‌اي را بررسي مي‌كنند كه او با نقش‌آفريني‌هايش ايجاد كرد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون