• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4755 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۸ مهر

وزير امور اقتصادي و دارايي درباره كسري بودجه 99:

دولت حتي ۱ ريال هم به بانك مركزي وابستگي نداشت

وزير اقتصاد و دارايي از نشانه‌هاي بارقه اميد اقتصادي در ۶ ماهه دوم سال خبر داد و گفت: دولت در ۶ ماهه نخست سال حتي يك ريال به بانك مركزي وابستگي نداشت.
فرهاد دژپسند در گفت‌وگو با برنامه رهيافت راديو اقتصاد با اشاره به حواشي‌هاي بسيار و به گفته وي «بي اساس» در خصوص كسري بودجه و برداشت دولت از بانك مركزي خاطرنشان كرد: دولت در 6 ماهه نخست سال حتي يك ريال به بانك مركزي وابستگي نداشت. وي افزود: از اقدامات مهم دولت براي جايگزيني تامين مالي مي‌توان به صرفه جويي هزينه‌ها، عرضه دارايي‌هاي دولتي به‌صورت فراگير، فروش اوراق و نيز وصول ماليات اشاره كرد. دژپسند همچنين از تلاش دولت براي رونق اقتصادي با مشاركت بازار سرمايه خبر داد.
وزير اقتصاد اشاعه فرهنگ مصرف و توليد داخلي را از راهكارهاي مقابله با فشارهاي تحريم‌هاي دشمنان دانست و گفت: در حال حاضر استعمارگران از طرق مختلف همچون بستن مبادي ارز خارجي، صدور كالا و خدمات و محدود كردن عملكرد فعالان تجارت خارجي سعي بر فشار حداكثري بر مردم و كشور را دارند كه مي‌توان با مصرف توليدات داخلي مانند ايستادگي و مقاومت زمان جنگ اين حلقه را بشكنيم.
دژپسند صادركنندگان و فعالان بخش خصوصي را به مثابه بازيگران اصلي دفاع اقتصاد دانست و افزود: امروزه دشمن با بهره‌گيري از ابزار‌هاي پليدانه تمام مبادلات ما را مورد هدف قرار داده و اميد است كه با همياري بخش خصوصي و با صادرات غير نفتي بتوانيم ارزهاي حاصل از صادرات بيشتري را براي كشور تامين كنيم. وي با اشاره به ايستادگي ملت در 8 سال جنگ تحميلي و نيز جنگ اقتصادي كنوني متذكر شد: مردم با همدلي و عزم ملي در برابر تمام توطئه‌هاي استعمارگران ايستاده‌اند. دژپسند در پايان گفت: مقاومت مردم ايران درسي به دشمنان انقلاب بود كه اين انقلاب سرنگون نمي‌شود و به اهداف پليد خود نخواهند رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون