• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4768 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۴ مهر

تشكيل كميته سه ‌جانبه براي تسريع در راه‌اندازي بخش فولادسازي شادگان

معاون وزير صمت و رييس هيات عامل ايميدرو از تشكيل كميته سه‌جانبه‌‌اي بين شركت‌‌هاي ملي فولاد، فولاد خوزستان و فولاد شادگان براي رفع چالش‌‌هاي راه‌اندازي بخش فولاد‌سازي صنعت فولاد شادگان خبر داد.
به گزارش خبرنگار روابط عمومي، روز شنبه ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۹ دكتر خداداد غريب‌پور، معاون وزير صمت و رييس هيات عامل ايميدرو در بازديد از شركت صنعت فولاد شادگان با حضور مديران عامل شركت‌هاي ملي فولاد و فولاد خوزستان، فولاد شادگان و حجت‌الاسلام ناصري‌نژاد نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي و فرماندار شادگان با بيان اين مطلب افزود: از سال گذشته روند اجراي پروژه سرعت بيشتري داشته و اميدواريم با برنامه زمان‌‌بندي كه انجام مي‌دهيم در سال ۱۴۰۱ بخش فولاد‌سازي به بهره‌‌برداري برسد.
او گفت: جلسات كميته سه‌جانبه به صورت هفتگي با محوريت شركت ملي فولاد برگزار مي‌شود تا «تمديد ال‌سي» و «تامين ماشين ريخته‌‌گري» به عنوان دو مساله اساسي طرح برطرف شود.
رييس هيات عامل ايميدرو تصريح كرد: تمديد ال‌سي از جمله وظايف بخش دولتي است كه تلاش مي‌شود اين چالش برطرف شود.
او با اشاره به همكاري‌‌هاي فولاد خوزستان در تامين مالي پروژه گفت: اين شركت از سال گذشته ۱۶۰۰ ميليارد ريال براي راه‌اندازي اين طرح تزريق كرده و طبق هماهنگي به عمل آمده اين تامين مالي ادامه خواهد يافت.
غريب‌پور تاكيد كرد: فولاد خوزستان، تزريق منابع مالي را تا مشخص شدن تمديد ال‌سي ادامه دهد به صورتي كه اگر ال‌سي هم تمديد نشد، روند اجراي طرح متوقف نشود و البته سهم فولاد خوزستان نيز در اين طرح افزايش يابد.
رييس هيات عامل ادامه داد: شركت فولاد خوزستان خدمات شايسته‌اي را در بروز سيلاب فروردين سال قبل همچنين تامين اقلام بهداشتي براي مبارزه با ويروس كرونا ارايه كرده كه جاي تقدير دارد.
غريب‌پور اظهار كرد: سهم دولت(سهام عدالت) در اين طرح ۳۵ درصد است اما در نظر داريم در قالب اصل ۴۴ قانون اساسي اين ميزان سهم را هم در آينده واگذار كنيم. او پيشرفت كلي بخش فولاد‌سازي را بيش از ۵۰ درصد اعلام و اظهار كرد: ميزان پيشرفت از سال ۱۳۹۸ به ويژه از ابتداي امسال قابل ملاحظه بوده البته نياز است كه وضعيت كنوني پيشرفت با همكاري فولاد خوزستان ارتقا يابد. غريب‌پور گفت: با راه‌اندازي طرح فولاد‌سازي شادگان ۳۳۰ تن به‌ طور مستقيم و بيش از ۲۰۰۰ تن به ‌طور غيرمستقيم مشغول به كار خواهند شد.
او با تاكيد بر جذب نيروي بومي اظهار كرد: در راستاي سياست‌هاي كلان دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تاكيد داريم كه نيازهاي طرح تا حد امكان از شهرستان شادگان تامين شود كه اين امر به وضعيت اقتصادي و اشتغال منطقه كمك مي‌كند.
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين با ابراز رضايت از اقدامات شركت فولاد شادگان در حوزه مسووليت اجتماعي گفت: كمك به تجهيز بيمارستان و مدارس اين شهرستان و توسعه فضاي سبز از جمله اقدامات انجام شده از سوي شركت فولاد شادگان است كه جاي تقدير دارد.
غريب‌پور با اشاره به مسائل زيست محيطي گفت: رعايت اصول و استانداردهاي محيط زيست همواره از اولويت‌هاي سازمان ايميدرو است و مورد تاكيد قرار دارد.
مديرعامل فولاد خوزستان در اين بازديد اظهار كرد: به رغم تمامي مشكلات موجود از جمله تحريم‌ها با تمام توان به دنبال سرعت بخشيدن به اجراي طرح همچنين برطرف كردن مشكلات فولاد شادگان هستيم. محمدي با تاكيد بر اينكه اولويت ما تامين نيروي انساني بومي است، گفت: در صورتي كه چالش‌هاي طرح به موقع برطرف شود اين طرح در سال ۱۴۰۱ راه‌اندازي خواهد شد و نيروهاي فولاد شادگان را از افراد بومي منطقه به كار‌ مي‌گيريم. او در ادامه گفت: در بحث مسووليت‌هاي اجتماعي گام‌هاي خوبي برداشته شده و قول مي‌دهيم با برنامه‌ريزي‌‌هاي كه انجام داديم سال جاري پررنگ‌تر نسبت به گذشته انجام شود.
او همچنين ضمن تشكر از حمايت‌هاي نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي و مقامات محلي در پشتيباني از احداث پروژه، خواستار ادامه همكاري‌‌ها تا راه‌اندازي اين طرح فولادسازي شد.
حجت‌الاسلام مجيد ناصري‌نژاد، نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي ضمن تقدير از حمايت همه‌ جانبه فولاد خوزستان در راه‌اندازي طرح فولاد‌سازي شادگان اظهار كرد: توسعه و افزايش توليد منجر به اشتغال‌زايي جوانان خواهد شد و بهره‌گيري از نيروهاي بومي از نيازهاي اصلي اين شهرستان است.
اميرحسين نادري، مديرعامل شركت ملي فولاد ايران در اين نشست گفت: به رغم برخي چالش‌‌هاي داخلي و بين‌المللي، تلاش‌ها براي تمديد ال‌سي در جريان است.
او افزود: با تمام توان براي راه‌اندازي طرح فولاد‌سازي شادگان در كنار مجموعه فولاد خوزستان و فولاد شادگان هستيم.
مديرعامل شركت صنعت فولاد شادگان گفت: اين شركت در دوره ۶ ماهه اول سال جاري توانست ۳۷۰ هزار و ۸۲۴ تن آهن اسفنجي توليد كند كه نسبت به دوره مشابه سال گذشته حدود 22 درصد افزايش يافته است.
او اظهار كرد: با توجه به اينكه ظرفيت معمول سالانه اين واحد توليدي ٨٠٠ هزار تن است لذا اين شركت در ۶ ماهه سال جاري به ظرفيت اسمي خود نزديك شده است. در نتيجه انتظار داريم شركت همچون سال‌هاي گذشته با بهره‌‌گيري بيشتر از ظرفيت توليدي، برنامه بودجه‌بندي خود را تكميل كند تا به درآمد و به تبع آن حاشيه سود بيشتري دست يابد.
قاسم‌زاده تاكيد كرد: تمام تلاش خود را به كار خواهيم گرفت تا طرح فولاد‌سازي هر چه سريع‌تر به مرحله بهره‌برداري برسد و شاهد توسعه، افزايش توليد و به تبع آن اشتغال‌زايي براي جوانان باشيم.
گزارش خبرنگار ما حاكي است، شركت صنعت فولاد شادگان يكي از 8 طرح فولادي كشور است كه طي مطالعات جامع فولاد كشور در سال ۱۳۸۲ به عنوان يكي از پيش‌نيازهاي برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه اقتصادي كشور تصويب و در سال ۱۳۸۵ كلنگ‌زني آن انجام شد. اين شركت در جنوب شرقي شادگان و در ۳۵ كيلومتري اين شهرستان در زميني به وسعت ۲۶۰ هكتار قرار دارد. بعد از واگذاري اين شركت به بخش خصوصي ۶۵ درصد سرمايه‌گذاري آن از سوي شركت فولاد خوزستان مورد تملك قرار گرفته و ۳۵ درصد نيز متعلق به سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران(ايميدرو) است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون