• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4773 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ آبان

خبر

رييس‌ جمهوري خطاب به وزير بهداشت:

هر مساله مهمي داريد در جلسه ستاد كرونا بگوييد

رييس‌جمهوري در پي ارسال گزارش وزير بهداشت و درمان درخصوص وضعيت اخير شيوع بيماري كرونا و مسائل مرتبط با آن و راه‌هاي موثر مقابله با موج رو به رشد اين بيماري، تصريح كرد: «در شرايط بسيار سختي هستيم. راه سنگلاخ، مسير دشوار و به سمت قله و بار بس سنگين است؛ جز صبر و بردباري و ايثار و فداكاري و تدبير چاره‌اي نيست.» به گزارش «ايسنا»، در

پي نوشت حسن روحاني در پاسخ به نامه و گزارش وزير بهداشت آمده است: «در شرايط بسيار سختي هستيم. راه سنگلاخ، مسير به سمت قله دشوار و بار بس سنگين است؛ جز صبر و بردباري و ايثار و فداكاري و تدبير چاره‌اي نيست. دوستان دولت از دكتر نوبخت، دكتر همتي تا دكتر رحماني‌فضلي در حد توان‌شان اقدام‌هاي مفيد و موثري انجام داده‌اند. همان‌طور كه خطر ويروس را نبايد دست‌كم بگيريم، تحريم بي‌سابقه ضدبشري دشمن را هم نبايد كوچك بشمريم.» او همچنين در پايان اين نامه نوشته است: «هر مساله مهمي داريد در جلسات روساي كميته‌هاي روزهاي پنجشنبه مطرح كنيد، ان‌شاءالله از مشكلات عبور خواهيم كرد. دست همه فداكاران و مدافعان سلامت را مي‌بوسم.» رييس‌جمهوري به سازمان برنامه و بودجه كشور دستور داد پرداخت مطالبات پرستاران را در اولويت قرار دهد. همچنين به دنبال ارايه گزارش از وضعيت پرداخت مطالبات كادر درمان كشور به‌ويژه پرستاران به رييس‌جمهوري، حسن روحاني به محمدباقر نوبخت، معاون رييس‌جمهوري و رييس سازمان برنامه و بودجه دستور داد «مطالبات پرستاران با اولويت پرداخت شود.»

ممنوعيت صيد ترال قطعي شد

محمدباقر قاليباف، رييس ‌مجلس از قطعي شدن ممنوعيت صيد ترال خبر داد. رييس مجلس در توييتي نوشت: «در نظارت ميداني سيستان‌وبلوچستان به صيادان زحمتكش و عزيز قول داديم كه موضوع صيد ترال را پيگيري خواهيم كرد.»

تندروها معتقدند انتخابات وجود خارجي ندارد

جواد امام، فعال سياسي اصلاح‌طلب درباره برخي اظهارات مبني بر اينكه «اصلاح‌طلبان بهتر است در انتخابات رياست‌جمهوري شركت نكنند، چراكه انتخابات درون‌گروهي است» گفت: «معتقدم اين افراد صادقانه اظهارنظر مي‌كنند. در گذشته هم برخي آقايان يك ماموريت نانوشته‌اي براي تخريب كانديداهاي اصلاح‌طلب داشتند و چهره‌هايي كه در ميان اصلاح‌طلبان داراي مقبوليت، جامعيت و راي بودند را شناسايي و تخريب مي‌كردند.» به گزارش «ايلنا»، او افزود: «برخي تندروها معتقدند كه انتخابات اصلا وجود خارجي ندارد و به‌زعم آنها، به جاي انتخابات مي‌توان افراد را به قيد قرعه در اين سمت قرار داد!» امام با اشاره به كاهش حضور مردم در انتخابات گفت: «مردم احساس مي‌كنند در بسياري از موارد راي‌شان تاثيرگذار نيست و اگر هم راي دهند و منتخب‌شان به نهادهاي قدرت راه پيدا كند آن‌قدر موانع ايجاد مي‌كنند كه كارش را نتواند انجام دهد.» او تاكيد كرد: «با برخي رفتارها، رغبت از مردم براي حضور در انتخابات گرفته شده است درحالي كه عدم حضور مردم در صحنه و مشاركت نداشتن در انتخابات يك آسيب جدي براي نظام، حكومت و كشور است و هر جريان سياسي با از دست دادن پشتوانه‌هاي مردمي خود قطع به يقين محكوم به شكست خواهد بود.»

كانديدايي كه مردم از او خوش‌شان بيايد را در صحنه نمي‌بينند

مصطفي هاشمي‌طبا، فعال سياسي با بيان اينكه پيروزي بايدن موقعيت اصلاح‌طلبان و اصولگرايان را در انتخابات رياست‌جمهوري تغيير نمي‌دهد، تاكيد كرد: «بعيد مي‌دانم مردم خيلي در انتخابات مشاركت كنند چون الان كانديداي درست و حسابي نداريم. كانديدايي كه مردم از او خوش‌شان بيايد را در صحنه نمي‌بينند مگر اينكه فردين {سياسي} بيايد، يعني كسي كه شهرت‌طلب است.» به گزارش «نامه‌نيوز»، او افزود: «كساني كه الان نام‌شان براي كانديداتوري در انتخابات رياست‌جمهوري از گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف اصولگرا و اصلاح‌طلب مطرح است هيچ كدام‌شان به دردخور نيستند چون طرح و برنامه ندارند. كسي كه برنامه مي‌دهد بايد آثار و تبعاتش را هم بگويد. بيهوده كلمه رديف كردن فايده‌اي ندارد. به نظر مي‌رسد ما تا ۱۰ سال ديگر در تحريم هستيم پس هر كس براي اداره كشور در شرايط تحريم برنامه دارد كانديدا شود والا نامزد نشود.»

كارشكني جديد امريكا و اسراييل

دستيار و مشاور عالي فرمانده كل‌قوا با بيان اينكه راهبرد ‌فشار حداكثري عليه ملت ايران شكست خورده است، گفت: «امريكايي‌ها و رژيم صهيونيستي در اتصال راه‌آهن ايران به بصره و سوريه كارشكني‌ مي‌كنند.» به گزارش «تسنيم» سردار سرلشكر پاسدار سيديحيي رحيم‌صفوي ديروز در نشست هماهنگي همايش بين‌المللي اتحاديه اقتصادي اوراسيا با بيان اينكه اتصال راه‌آهن ايران به بصره و سوريه موجب فعال شدن كريدور غرب به شرق و شرق به غرب از مسير ايران خواهد شد، ابراز كرد: «البته در اين حوزه با كارشكني‌هاي امريكايي‌ها برخي كشورهاي عربي حاشيه خليج‌فارس و رژيم صهيونيستي نيز روبه‌رو هستيم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون