• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4773 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۱ آبان

مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان به خاطر آلودگي هوا

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه هواي آلوده سال گذشته ميلادي (۲۰۱۹) به مرگ ۵۰۰ هزار نوزاد در جهان منجر شده است.به گزارش ايسنا، آمارها حاكي از آن است كه سال گذشته آلودگي هوا موجب مرگ زودهنگام نزديك به ۵۰۰ هزار نوزاد در ماه نخست تولد شده كه بيشتر موارد مرگ و مير در كشورهاي در حال توسعه گزارش شده است.قرار گرفتن در معرض آلاينده‌هاي موجود در هوا براي جنين مضر است و مي‌تواند باعث زايمان زودرس يا تولد نوزاد با وزن پايين شود. هر دو اين عوامل با مرگ و مير بالا در ميان نوزادان ارتباط دارد.نزديك به دوسوم از ۵۰۰ هزار مورد مرگ و مير نوزادان با هواي آلوده داخل خانه به ويژه احتراق سوخت جامد مانند سوزاندن چوب براي آشپزي مرتبط بوده است.
كارشناسان سلامت از سال‌ها پيش درباره تاثير هواي آلوده بر افراد مسن و بيماران هشدار داده‌اند اما در مورد تاثير آلودگي بر جنين به تازگي تحقيقاتي انجام شده است.
در اين گزارش آمده است: مشخص نيست در اين مرحله چه مكانيسمي اتفاق مي‌افتد، اما عاملي وجود دارد كه باعث كاهش رشد جنين و در نهايت پايين بودن وزن هنگام تولد مي‌شود. يك پيوند اپيدميولوژيك وجود دارد كه در چندين مطالعه در چند كشور نشان داده شده است.به گزارش روزنامه گاردين، به گفته متخصصان نوزاداني كه با وزن پايين به دنيا مي‌آيند بيشتر در معرض عفونت‌هاي دوران كودكي و ذات‌الريه هستند. همچنين ريه‌هاي نوزادان نارس به‌طور كامل رشد نمي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون