• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4775 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

سنگ قبرهاي آرامگاه رويان به حالت اول بازگشت

سنگ قبرهاي مخدوش شده در آرامگاه رويان كه با نظر هيات امنا تصوير بانوان با رنگ از روي آنها پاك شده بود توسط شهرداري رويان به حالت اوليه برگردانده شد.
به گزارش ايرنا، پس از انتشار گزارش اعتراض شهروندان به حذف تصوير بانوان از سنگ مزار در آرامگاه رويان توسط هيات امناي مسجد جامع رويان و بازتاب گسترده آن در ساير رسانه‌ها، صبح امروز شهرداري رويان نسبت به بازگرداندن سنگ قبرها به حالت اوليه اقدام كرد.
شهردار رويان ظهر امروز و پس از برگزاري جلسه مشترك با اعضاي شوراي شهر، مدير اوقاف شهرستان نور و اعضاي هيات امناي مسجد و آرامگاه رويان، از اصلاح شدن سنگ قبرهاي مخدوش شده خبر داد و گفت: در جلسه امروز مشخص شد كه اين اقدام يك تصميم شخصي توسط يكي از اعضاي هيات امنا بود كه بدون هماهنگي انجام شد.
جعفر حسين‌زاده اظهار كرد: امروز صبح طي هماهنگي با اداره اوقاف شهرستان رنگ از روي تصاوير حكاكي شده پاك شد و سنگ قبرها به حالت اوليه بازگشت.
او درباره برنامه‌ريزي براي پيشگيري از اين اقدام با نظر شخصي در آينده نيز خاطرنشان كرد: براي ما اولويت نخست اين بود كه با برگرداندن سنگ قبرها به حالت اوليه در اولين فرصت از خانواده‌ها دلجويي و عذرخواهي كنيم كه خوشبختانه اين كار انجام شد. براي پيشگيري از اين اتفاق يا حك شدن و نشدن تصوير بانوان روي سنگ قبرها در اين آرامگاه بايد در آينده با نظر اداره اوقاف و بر اساس مقررات شرعي و عرفي پروتكل يا اساسنامه‌اي تبيين شود تا شاهد تكرار اين اتفاق نباشيم.
شهردار رويان افزود: باتوجه به وجود يك بقعه متبركه در محوطه آرامگاه، توليت محدوده با اداره اوقاف شهرستان است و تصميم‌گيري در مورد اين آرامگاه بايد با نظر اوقاف انجام شود. با اينكه شهروندان رويان و برخي از اعضاي خانواده‌هاي متوفياني كه تصوير سنگ قبر درگذشتگان‌ آنها با رنگ پوشانده شده بود مي‌گويند اين اقدام بدون اطلاع به آنها انجام شده، اما يكي از اعضاي هيات امناي مسجد جامع و آرامگاه رويان تاكيد مي‌كند كه پيش از اين اقدام به خانواده‌ها اطلاع داده شده است.
جعفر رستگار با بيان اينكه بايد در هر اقدامي مسائل شرعي را مدنظر داشته باشيم، گفت: اين عكس‌ها بدون هماهنگي با هيات امنا روي سنگ قبر حك شده بود. با اين حال هيات امنا براي پاك كردن آنها از خانواده‌ها اجازه گرفت. حتي در نماز جماعت اعلام شده بود كه قرار است اين كار انجام شود.
او افزود: ما معتقديم كه كار خلاف شرع انجام نداديم، اما به فرض هم اگر اشتباهي انجام شده باشد نبايد اين اشتباه را به نام دين و انقلاب تمام كرد. اگر اشتباه است بايد به پاي فردي كه انجام داد نوشته شود. اينكه چنين تنشي ايجاد شود به صلاح كشور و دين نيست.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون