• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4775 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۶ آبان

هفتمين جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده محمد امامي برگزار شد

از هديه سفر پاريس تا مديرعاملان بي‌بضاعت

هفتمين جلسه دادگاه رسيدگي به اتهامات محمد امامي و ساير متهمان به رياست قاضي مسعودي‌مقام برگزار شد. قهرماني، نماينده دادستان در آغاز جلسه و در ادامه بحث جلسه گذشته مبني بر ضمانتنامه‌هاي بانكي در باب شركت‌هاي متقاضي توضيح داد كه موضوع اين جلسه درخصوص ضمانتنامه‌هايي است كه در قالب ۵ شركت است كه مديران آن از افراد بي‌بضاعت و فاقد سابقه مالي بودند و افتتاح حساب در آنها با ۲۰۰ هزار تومان بوده است و بي‌شناسنامه هستند. به گفته قهرماني در اين شركت‌ها اسمي از امامي و فرزام راد و افراد زيرمجموعه آنها نبود اما اين ۵ شركت ۵۰۹ ميليارد تومان ضمانتنامه گرفتند و به كالا تبديل و از كشور خارج كرده‌اند. او همچنين توضيح داد كه «آقايان ۵ شركت صوري با مديران بي‌بضاعت تشكيل دادند و از بابلسر برخي افراد را كه اعتياد دارند يا برخي را كه بيكار يا بازنشسته بودند آوردند و مدير شركت كردند. خانمي هست كه در ساختمان‌ها نظافت مي‌كرده و يك آقايي بوده كه پيك موتوري بوده و با استفاده از اين افراد شركت تاسيس كردند و در حد كلان قير گرفتند.» علاوه بر اين به گفته نماينده دادستان هيچ يك از ضمانتنامه‌هاي بانكي وثيقه نداشته‌اند. 
در ادامه جلسه دادگاه مير سعيد حسيني، مدير شركت پايدار كالاي پاسارگاد يكي از اين شركت‌ها براي پاسخ دادن به سوالات نماينده دادستان در جايگاه حاضر شد. او مدعي شد كه درخصوص خريد محصول قير فله‌اي در هرمز پاسارگاد قراردادي امضا نكرده بلكه از او برگه سفيد امضا گرفته‌اند.  او همچنين در مورد مديرعاملي برخي افراد بي‌بضاعت در اين شركت‌ها توضيح داد. پس از آن نماينده دادستان در مورد ماجراي تاسيس شركت از سوي شركت نفت پاسارگاد توضيح داد و گفت در واقع اين شركت توليدكننده قير، قير را از خودش-شركت هرمز پاسارگاد- مي‌خريده است. همچنين به گفته قهرماني در اين فرآيند «فرزام انتخاب افراد بي‌بضاعت به عنوان مديران عامل را برعهده داشته است و حوزه بانك به امامي سپرده شده بود.» در ادامه نماينده دادستان با اشاره به بررسي صدور ضمانتنامه‌هاي شركت‌ها افزود: «ما همه مديرعامل‌هاي بانك را خواستيم و همه آنها به اتفاق اذعان داشتند كه غندالي كه هيچ مجوز قانوني نداشته و سهامدار بوده، صرفا بايد در مجمع حاضر مي‌شده نه در هيات مديره.» در ادامه نيز وقتي غندالي بنا به دلايلي سرپرست بانك مي‌شود، امامي نقاط ضعف او و همچنين همسر دومش را شناسايي كرده و در ادامه سفر فرانسه و جواهرات و... به آنها هديه مي‌دهد. به گفته قهرماني تاكنون ۱۱ سفر را بررسي كرديم كه امامي غندالي و همسرش را به خارج برده و مادرخرجي نيز در آنجا داشته است. 
پس از اين توضيحات امامي به جايگاه آمده و در مورد اظهارات قهرماني توضيح مي‌دهد كه «همه دروغ است شبكه فساد قهرماني است و ما تمام تلاش‌مان اين بود كه اين موضوع را به شما بگوييم و اسنادمان را ارايه كنيم.» امامي در ادامه خطاب به قاضي مي‌گويد كه سال ۹۵ بازداشت شده و اگر قاضي بداند براي چه بازداشت شده خوابش نمي‌برد. قاضي نيز خطاب به امامي مي‌گويد كه «سناريو ننويس» در نوبت دوم رسيدگي وكيل امامي از او دفاع كرده و مي‌گويد كه شركت‌هاي مطرح شده هيچ ارتباطي با امامي ندارد. او همچنين تاكيد مي‌كند كه «شركت‌هاي كارتن‌خواب به هيچ‌وجه ارتباطي با امامي ندارد.» ادامه رسيدگي به اين دادگاه صبح امروز خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون