• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4788 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

بليت هواپيما به قيمت‌هاي قبلي برنگشت

رييس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي گفت: پس از هفته‌ها اعتراض، پيگيري و جلسه، سرانجام و فعلا شركت‌هاي هواپيمايي با حذف «كف قيمت»، دسترسي به بليت‌هاي ارزان را آزاد كردند؛ هرچند كه قيمت‌ها هنوز به نرخ قبل از آبان برنگشته است.
حرمت‌الله رفيعي با اشاره به جلسه اخيري كه در سازمان هواپيمايي كشوري با حضور رييس و معاون اين سازمان، نمايندگان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان، تعزيرات حكومتي، انجمن صنفي شركت‌هاي هواپيمايي و مديران ايرلاين‌ها برگزار شد، به ايسنا گفت: شركت‌هاي هواپيمايي سرانجام به نظر واحدي رسيدند و همان‌طور كه رييس سازمان هواپيمايي تعيين كف قيمت را اقدامي خلاف قانون دانسته بود، نرخ كف را حذف كردند و از ظهر روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۰ آبان‌ماه) دسترسي به كلاس‌هاي نرخي ارزان‌قيمت در مسيرهاي داخلي برقرار شده است.
او افزود: تعيين كف قيمت يعني مقابله با ارزان‌فروشي. شركت‌هاي هوايپمايي با اين كار كم‌فروشي مي‌كردند و حتي مانع ارزان‌فروشي آژانس‌هاي مسافرتي مي‌شدند. ارزان‌فروشي خلاف نيست، بلكه كم‌فروشي است كه جرم محسوب مي‌شود. رييس سازمان هواپيمايي نيز صراحتا با تعيين كف قيمت اعلام مخالفت كرد. 
رييس هيات‌مديره انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي ادامه داد: برخلاف هشدارهاي وزير راه و نمايندگان مجلس، قيمت بليت هواپيما از ابتداي آبان‌ماه ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزايش را نشان مي‌دهد. هر چند كه شركت‌هاي هواپيمايي گفته‌اند قيمت‌ها را افزايش نداده‌اند و روي سقف قيمتي كه تعيين كرده‌اند، بليت مي‌فروشند. اما بودند شركت‌هايي كه بالاتر از سقف هم قيمت‌گذاري كرده‌اند. 
از طرفي با تعيين كف قيمت، دسترسي به بليت‌هاي ارزان را مسدود كرده و آژانس‌ها را تهديد مي‌كردند كه در صورت رعايت نكردن اين شرايط، دسترسي آنها را به سيستم فروش قطع مي‌كنند كه اين كار را هم با تعدادي از آژانس‌ها انجام دادند. مطالبه و پيگيري ما اين بود كه كف قيمت را حذف كنند و جلوي ارزان‌فروشي را نگيرند. شركت‌هاي هواپيمايي اجازه اين كار را ندارند، چون تابع قانون آزادسازي نرخ هستند.
رفيعي افزود: خوشبختانه با پيگيري زياد و اجماع حاصل‌ شده، دست از اين غوغاسالاري برداشتند و كف قيمت را حذف كردند كه جاي قدرداني از آنها دارد. تلاش‌ها و نامه‌نگاري‌هاي وزير گردشگري را در راستاي حمايت از صنف آژانس‌ها و گردشگري هم نبايد ناديده گرفت. نامه‌هايي كه خطاب به وزراي راه و دادگستري نوشته شد، اثرگذار بود، اما علت اين را ‌كه چرا برخي مسائل درباره قيمت بليت هنوز حل نشده بايد در درون سيستم شركت‌هاي هواپيمايي جست‌وجو كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون