• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4788 -
  • ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۲ آبان

ويژه

بيشترين مشتركان اينترنت پرسرعت موبايل در كدام اپراتور است؟

گزارش كيفيت اينترنت كشور با نگاهي به «ايران در مسير هوشمندي» منتشر و اپراتورهاي تلفن همراه كشور براساس بزرگي شبكه اينترنت طبقه‌بندي شدند. نگاهي اجمالي به گزارش «كيفيت اينترنت ايران» در نيمه نخست سال 1399 كه توسط رگولاتوري وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات منتشر شده است، نشان مي‌دهد كه در مجموع
86، 010، 521 اشتراك اينترنت ثابت و سيار در كشور وجود دارد. از مجموع اين اشتراكات، حدود 89 درصد مربوط به «اشتراك اينترنت موبايل» است كه 76، 531، 180 مشترك را شامل مي‌شود. در بين تمامي اشتراكات اينترنت موبايل، «همراه اول» با در اختيار داشتن 37، 820، 749 اشتراك پرسرعت اينترنت توانسته سهم بازار 50 درصدي در اين بخش را به دست آورد. «ايرانسل» به عنوان اپراتور دوم با 35، 457، 551 مشترك به سهم بازار 46 درصدي دست پيدا كرده و در نهايت هم «رايتل» سهم بازار 4 درصدي ثبت كرده است.


حضور همزمان ٢ ميليون و ۲۰۰ هزار كاربر در شبكه شاد

وزير آموزش‌وپرورش گفت: در شاد ركورد ۶۰۰ هزار ارتباط زنده و حضور همزمان ٢ ميليون و ۲۰۰ هزار كاربر به ثبت رسيده و پهناي باند ۳۲۶ گيگابيت بر ثانيه در شاد تجربه‌ شده است.  به گزارش ايسنا، محسن حاجي ميرزايي در هشتمين جلسه شوراي تحول و نوسازي نظام آموزشي كشور كه در محل شوراي عالي انقلاب فرهنگي برگزار شد، اظهار كرد: شبكه شاد با هدف شبيه‌سازي فضاي آموزشي حضوري شكل‌ گرفته است و از طريق برگزاري تشكل‌هاي دانش‌آموزي، جشنواره‌ها و مسابقات، برنامه‌هاي قرآن، عترت و نماز، فرهنگي، هنري و شوراهاي دانش‌آموزي در برنامه شاد به موضوع پرورش و تربيت توجه كرده است، به عنوان‌مثال براي راي‌گيري شوراهاي دانش‌آموزي تقريبا يك‌ميليون دانش‌آموز در شبكه شاد براي اين راي‌گيري شركت كردند.

مشاهده فيلم‌هاي آموزشي در شاد تا ۱۰ ميليون بار
وي با بيان اينكه با شيوع كرونا و آموزش مجازي، دانش‌آموزان از فعاليت‌هاي پرورشي مبتني بر حضور محروم شدند، افزود: با بارگذاري فيلم‌هاي آموزش‌هاي ورزشي، آمادگي جسماني، ورزش‌هاي گروهي و كنترل وزن و چاقي در شبكه شاد به اين موضوع توجه شد و در شاد اين فيلم‌ها تقريبا بين ۵ تا ۱۰ ميليون بار مشاهده ‌شده است. حاجي ميرزايي پيرامون نحوه ارزشيابي در شبكه شاد اظهار داشت: امكان برگزاري آزمون آنلاين، امكان تصحيح و نمايش نتايج به معلم و دانش‌آموز، برگزاري مجدد آزمون يا ارسال آن براي معلمان ديگر و امكان استفاده از تماس صوتي و تصويري براي برگزاري آزمون شفاهي و كتبي در اين شبكه فراهم است. وزير آموزش‌وپرورش افزود: تاكنون ۱۲ ميليون و ۱۲۱ هزار و ۲۲۴ دانش‌آموز، ۷۰۱ هزار و ۹۲۲ معلم و ۱۱۰ هزار و ۶۰۹ مدير در شبكه شاد احراز هويت شده و فعال هستند. عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي ادامه داد: از ابتداي سال تحصيلي بر آموزش حضوري تاكيد داشتيم اما با توصيه‌هاي بهداشتي و نگراني‌هاي خانواده‌ها، امكان آموزش غيرحضوري از طريق شبكه شاد به عنوان يكي از روش‌هاي جايگزين آموزش حضوري فراهم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون