• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3251 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۳ خرداد

محسن رضايي:

قوا از جهت‌دادن به آراي مردم بپرهيزند

همه پاسداران، ‌بسيجيان و رزمندگان جبهه اسلامي آمادگي كاملي داشته باشيد

 


گروه سياسي| دبير مجمع تشخيص نظام با بيان جزيياتي از جلسه روز گذشته اين مجمع در خصوص بررسي سياست‌هاي كلي انتخابات، از عدم دخالت قواي سه‌گانه در انتخابات گفت و تاكيد كرد: مقرر شد دخالت قواي سه‌گانه در انتخابات در چارچوب قانون باشد و اين قوا از هر نوع اعمال قدرت و جهت دادن به آراي مردم پرهيز كنند. چرا كه نبايد از قدرت براي جهت دادن به آراي مردم استفاده شود. محسن رضايي در مورد اتفاقات منطقه نيز سخناني را بيان كرد و اين‌بار در مقام يك رزمنده توصيه‌هايي براي آمادگي كامل نيروها داشت و گفت: اتفاقي در مرزهاي ما بيفتد، آنچنان جواب ما محكم و جدي باشد كه توطئه‌هاي‌شان تداوم نيابد و وقت ما را در سازندگي‌ و پيشرفت كشور نگيرد. وي ادامه داد: هيچ قدرتي قادر نيست كه امروز در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران ناامني ايجاد كند. آمادگي رزمندگان، بسيجيان و مردم ما بسيار مهم است، هر وقت آمادگي داشته باشيم موفقيت بيشتري داريم و ملتي كه غافلگير شود هزينه‌هاي بسياري بايد بپردازد. گزيده پاسخ‌هاي محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه مي‌آيد:
     ‌ در جلسه مجمع سياست‌هاي كلي انتخابات مجددا مطرح شد و طي آن دو موضوع مورد بررسي قرار گرفت. نخستين موضوعي كه در اين جلسه مطرح شد دخالت قواي سه‌گانه در انتخابات بود. مقرر شد كه دخالت قواي سه‌گانه در انتخابات در چارچوب قانون باشد و اين قوا از هر نوع اعمال قدرت و جهت دادن به آراي مردم پرهيز كنند. چرا كه نبايد از قدرت براي جهت دادن به آراي مردم استفاده شود.
    ‌ دومين موضوع مطرح شده در جلسه امروز ممنوعيت استفاده كانديداها و احزاب از حمايت‌ها و امكانات كشورهاي خارجي بود، تاكنون صحبت‌هاي زيادي در اين رابطه بوده اما امروز در مورد اين موضوع يك سياست تنظيم شد و در مورد اينكه آيا تاكنون چنين اتفاقي افتاده يا خير صحبتي مطرح نشد.
    ‌ در جلسه مجمع مطرح شد كه شرايط حساس است و در منطقه نياز به يك اجماع عمومي داريم. مجموعه تحركات و تهديداتي كه از سوي امريكا و اسراييل با همدستي برخي كشورهاي منطقه آغاز شده است، اكنون نمونه‌هايي از اين تحركات را در كشورهاي سوريه و يمن مشاهده مي‌كنيم، اما ظاهرا آنها برنامه‌هاي ديگري نيز دارند تا اين ناامني‌ها را به مرزهاي غربي و شرقي كشورمان بكشانند. اخبار و تحليل‌هايي وجود دارد كه خواب‌هايي براي امنيت ملي‌مان ديده‌اند.
    ‌ من به عنوان يك رزمنده اسلام به همه پاسداران، ‌بسيجيان و همه رزمندگان جبهه اسلامي مي‌گويم كه آمادگي كاملي داشته باشيد. اين‌بار بايد بگوييم كه اگر بخواهد اتفاقي در مرزهاي ما بيفتد، آنچنان جواب ما محكم و جدي باشد كه توطئه‌هاي‌شان تداوم نيابد و وقت ما را در سازندگي‌ و پيشرفت كشور نگيرد.
    ‌ هيچ قدرتي قادر نيست كه امروز در مرزهاي جمهوري اسلامي ايران ناامني ايجاد كند. آمادگي رزمندگان، بسيجيان و مردم ما بسيار مهم است، هر وقت آمادگي داشته باشيم موفقيت بيشتري داريم و ملتي كه غافلگير شود هزينه‌هاي بسياري بايد بپردازد، با هوشياري مي‌توانيم بسياري از اين توطئه‌ها را خنثي كنيم.
    ‌ برخي گفته‌اند كه چون لباس پاسداري پوشيده‌ام در مجمع نيستم اما بايد بگويم كه اين‌گونه نيست. من در مجمع هم به عنوان دبير مجمع و هم به عنوان رييس كميسيون اقتصاد كلان ادامه مي‌دهم و به دولت و قواي ديگر نيز كمك مي‌كنم. اما با پوشيدن لباس پاسداري فرصتي يافتم تا به فرماندهان مشورت داده و تجارب دفاعي خود را به نسل‌هاي آينده منتقل كنم.
    ‌ در جلسه كميسيون سياسي دفاعي مجمع با حضور آقايان شمخاني و رييس مجلس موضوع استاني‌شدن انتخابات مجلس شوراي اسلامي مطرح شد و قرار شد كه در رابطه با استاني – شهري شدن انتخابات يك سياست مطرح شود. در حال حاضر بحث انتخابات استاني مطرح نيست بلكه بحث انتخابات استاني – شهري مطرح است. اين موضوع در كميسيون مربوطه مجمع به جمع‌بندي رسيد و در جلسه آينده مجمع تشخيص مصلحت نظام وارد اين موضوع خواهيم شد.
    ‌ امريكايي‌ها در حال چانه‌زني هستند و حرف‌هايي كه مطرح مي‌كنند براي گرفتن امتيازات بيشتر است. در حال حاضر مسائل در مرحله نگارش است و هر كسي كه زور بيشتري بگذارد، سهم بيشتري مي‌برد.
    ‌ درباره درخواست‌هاي طرف‌هاي مقابل مذاكرات هسته‌اي درباره بازرسي از مراكز نظامي كشورمان، بايد بگويم معمولا در شرايطي كه مباحث در حال رسيدن به فينال است بحث‌ها به صورت خيلي جدي‌تر دنبال مي‌شود. در همين راستا چنانچه آنها امروز مباحثي درباره بازرسي از پادگان‌ها مطرح كرده‌اند، اگر ايران اين موضوع را بپذيرد فردا آنها خواسته‌هاي ديگري مطرح مي‌كنند و مي‌گويند كه بايد خانه مسوولان كشور را نيز مورد بازرسي قرار دهند.
    ‌ اينكه ايران در بحث بازرسي از پادگان‌ها مقاومت مي‌كند تنها به دليل موضوع پادگان‌ها نيست، بلكه بحث بر اين است كه بايد جايي جلوي زياده‌خواهي‌هاي غرب گرفته شود؛ در غيراين‌صورت چنانچه رويه فعلي ادامه يابد آنها وارد مباحث ديگري خواهند شد.
    عربستان با مشكلاتي مواجه شد و فكر مي‌كرد كه مي‌تواند طي دو سه هفته موضوع يمن را حل كند اما امروز در يك باتلاق گرفتار شده است. اينكه اوباما از سران كشورهاي عربي دعوت مي‌كند و به آنها روحيه مي‌دهد يا وزير خارجه امريكا اعلاميه صادر مي‌كند، دست‌و‌پازدن و فرورفتن دولت عربستان در باتلاق يمن است و بيشتر براي روحيه دادن به ارتش و دولتمردان اين كشور است. اين اقدامات هيچ اثر حقوقي و بين‌المللي نخواهد داشت، اين گونه اقدامات جنبه تبليغاتي و رواني دارد و بيشتر براي كمك به دولت عربستان است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون