• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4811 -
  • ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۹ آذر

از دست رفتن 9 نفر در سيل

امدادرساني‌ها در 19 استان ادامه دارد

گروه اجتماعي| برف و كولاك و سيل و آب‌گرفتگي در ۱۹ استان بخش زيادي از مردم را نيازمند حضور گروه‌هاي امدادرسان كرده است؛ از گيلان و مازندران و آذربايجان شرقي گرفته تا خوزستان و بوشهر و فارس. معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال‌احمر اعلام كرده است كه به چهار هزار و ۶۴۰ نفر در سيل و آب‌گرفتگي و ۲۱۷ نفر در برف و كولاك امدادرساني شده است. 
در يك هفته گذشته خوزستان يكي از اصلي‌ترين مراكز درگير سيل و آب‌گرفتگي بوده است و به دنبال آن بوشهر و هرمزگان و گيلان قرار داشتند كه بر اثر سيل شاهد از دست رفتن تعدادي از شهروندان هم بودند. پايگاه اطلاع‌رساني جمعيت هلال‌احمر به نقل از مهدي ولي‌پور، رييس سازمان امداد و نجات نوشته است: «متاسفانه بر اثر حوادث جوي در مجموع 9 نفر شامل 6 نفر در هرمزگان، ۲نفر در بوشهر و يك نفر در گيلان جان خود را از دست دادند.» تنها در ۴۸ساعت گذشته، 19 استان آذربايجان شرقي، اصفهان، بوشهر، تهران، خراسان جنوبي، زنجان، سيستان و و بلوچستان، فارس، قزوين، قم، كرمان، گلستان، هرمزگان، گيلان، مازندران، مركزي، همدان و يزد متاثر از برف و كولاك و سيل و آب‌گرفتگي بوده است: «در اين مدت در ۹۳ شهر، روستا، مناطق عشايرنشين و ۲۹ محور كوهستاني به ۴هزار و ۸۵۷نفر امدادرساني شده است كه از اين تعداد ۴هزار و ۶۴۰نفر در سيل و آب‌گرفتگي و ۲۱۷ نفر در برف و كولاك از خدمات امدادي لازم بهره‌مند شدند.»
روز گذشته كريم ياوري، مشاور وزير و بازرس ويژه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در بازديدش از مناطق سيل‌زده به شهر وحدتيه در دشتستان بوشهر گفت كه وزير دستور به رسيدگي وضعيت مردم ساكن محلات آسيب ‌ديده را صادر كرده است: ‌«در اين دستور آمده كه تمام معاونان، سازمان‌ها، صندوق‌ها، بانك‌ها و شركت‌هاي زيرمجموعه مكلف هستند در كنار كمك‌هاي نوع‌دوستانه به هموطنان در مناطق سيل‌زده نسبت به تامين نيازهاي اوليه آنها با اولويت اقدام‌ كنند. وظيفه انساني و اسلامي هر فردي ايجاب مي‌كند كه در اين ايام به ويژه شرايط سخت اقتصادي و كرونايي با تمام‌ توان به هموطنان آسيب ديده كمك كند.»
مجتبي خالدي، سخنگوي سازمان اورژانس كشور در خصوص آخرين اقدامات سازمان اورژانس كشور در مناطق درگير سيلاب كشور اظهار كرد: «در روز‌هاي گذشته با توجه به بارش‌هاي اتفاق افتاده درگير سيل شديم. بيش از ۲۲۰ دستگاه آمبولانس در مناطقي كه درگير سيلاب هستند در آماده‌باش به سر مي‌برند. با توجه به گزارش سازمان هواشناسي آماده‌باش در كليه پايگاه‌هاي اورژانس با توجه به بارش‌ها در بوشهر، هرمزگان، كرمان، سيستان و بلوچستان، فارس، گيلان و يزد داده شده است.» خالدي همچنين اعلام كرد: «اقداماتي كه لازم بود به جهت انجام اقدامات فوريت‌هاي پزشكي براي همه هموطنان در اين مناطق، حتي مراكز درماني و بهداشتي در آماده‌باش قرار دارند.»

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون