• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4819 -
  • ۱۳۹۹ شنبه ۲۹ آذر

با گذشت 119 روز

پرونده سرقت مسلحانه از يك مزرعه‌دار هنوز به نتيجه نرسيده است

گروه اجتماعي| هنوز كارآگاهان پليس شهرستان ساوه با وجود گذشت 119 روز از وقوع يك گروگانگيري و سرقت مسلحانه در يكي از مزرعه‌هاي جاده ساوه-همدان هيچ ردي از 3 سارق مسلح به دست نياورده‌اند. اين پرونده جنايي در حالي بلاتكليف باقي مانده كه 65 مزرعه‌دار اين محدوده از 31 مرداد امسال كه سارقان مسلح به جان «علي حكمت» و كارگرش افتادند و هيچ مظنون يا متهمي در اين باره دستگير نشد احساس ناخوشايندي براي فعاليت در اين محدوه دارند. اين 65 مزرعه‌دار و باغدار كه علاوه بر اقامت خود طي دو دهه گذشته در زمينه كشاورزي اشتغال ايجاد كرده‌اند بيم آن دارند كه باتوجه به شرايط نامناسب اقتصادي آنچه 
31 مرداد براي همسايه‌‌شان رقم خورده براي آنها نيز اتفاق بيفتد. اين موضوع وقتي برجسته‌تر مي‌شود كه يادآور شويم در زمان حمله افراد مسلح به مزرعه «علي حكمت» يكي از كارگرانش با پليس تماس گرفت و موضوع را به آنها اطلاع داد اما پليس توضيح داده بود كه براي اعزام نيرو در آن زمان خودرو ندارد. همچنين موضوع از طريق «نعمت احمدي» وكيل دادگستري كه خود نيز در آن محدوده فعاليت كشاورزي دارد پيگير موضوع شده بود كه در پاسخ شنيده بود: «خودرو نداريم. نمي‌توانيم مامور بفرستيم.» «نعمت احمدي» روز سوم شهريور امسال در يادداشتي تحت عنوان «امنيت فقط در مرزها نيست؛ به امنيت داخلي هم توجه كنيد» به شرح اين ماجرا و چگونگي همسايه ‌شدن خودش با «علي حكمت» و «ماشاالله شمس‌الواعظين» پرداخته است و در بخشي از اين يادداشت آورده «حوزه انتظامي كه مزارع من و حكمت در آن واقع است تنها يك اتومبيل دارد و آن‌هم به ماموريت رفته بود. گفتند وسيله‌اي نداريم و بايد صبر كنيد.» پاسخي كه اپراتور 110 به پسر «علي حكمت» داد نيز شبيه پاسخ قبلي بود؛ «محل حادثه در حوزه انتظامي تهران نيست و بايد با كد استان مركزي شماره بگيريد يا اينكه به پاسگاه محل زنگ بزنيد.» موضوع بي‌سرانجام ماندن پرونده حمله مسلحانه به مزرعه علي ‌حكمت اينك كه خبر مي‌رسد مالك يك گاوداري و خانواده‌اش در 15 كيلومتري غرب تويسركان را به قتل رسانده‌اند بيشتر نگران‌كننده مي‌شود، زيرا اين خانواده نيز از مدتي قبل به سبب مشكلاتي كه با بانك داشته‌اند از شهر به محل گاوداري در مرادآباد تويسركان نقل مكان كرده بودند.  اين موضوع وقتي جالب توجه مي‌شود كه وقتي خبر سرقت گردنبند طلاي علي‌ دايي در خياباني از خيابان‌هاي پايتخت منتشر شد تنها 48 ساعت زمان لازم بود تا پليس بتواند دو زورگير را به دام‌ انداخته و دستگير كند. اما اين ماجرا هنوز حتي به شناسايي مظنونان يا متهمان نينجاميده است. 
يكي از مزرعه‌داراني كه در جاده ساوه- همدان فعال است به خبرنگار «اعتماد» گفت: من بالغ بر 80 هكتار مزرعه دارم و طبق استانداردهاي كشاورزي و باغداري هر هكتار به 3 كارگر نياز دارد بنابراين در خط مقدم اين كار من 240 كارگر مستقيم استخدام كرده‌ام. اگر براي چنين اشتغالزايي‌اي امنيت نباشد بديهي است كه من ترجيح مي‌دهم مزرعه و امكاناتش را بفروشم و از خواباندن سرمايه آن در بانك روزگار آرامي بگذرانم تا اينكه در استرس زندگي كنم.  علي حكمت نيز كه خود قرباني اين حمله مسلحانه بوده به خبرنگار «اعتماد» گفت: زماني من خانه‌ام در شهرك‌غرب تهران را فروختم و آمدم اينجا كه زمين خالي بود آن را خريداري و تبديل به مزرعه كردم. اگر همان خانه در شهرك غرب را مي‌داشتم بهتر بود يا اينكه خودم را در معرض خطر و ناامني قرار دهم. اين چند ماه با همسايگانم مواجهم كه مي‌خواهند بفروشند و بروند. آنها خيلي صريح مي‌گويند بمانيم كه همان بلايي كه سر تو آمد سر ما هم بيايد؟ اين فعال رسانه‌اي دهه 70 كه مدت‌هاست به مزرعه‌داري مشغول است همچنين تاكيد كرد: در ابتدايي كه اين حادثه براي من روي داد تيمي از كارآگاهان پليس از اراك آمدند و موضوع را بررسي كردند. در وصف‌شان مي‌گفتند كه اينها مو را از ماست بيرون مي‌كشند. اما الان با گذشت بيش از 3 ماه از وقوع حادثه به من تاكيد مي‌كنند كه اگر مظنوني داري معرفي كن. من نمي‌توانم از سر ظن و گمان خودم هر كسي را گرفتار كنم و اين كار را درست نمي‌دانم.  جالب اينجاست كه در مورد كشف خودروي علي حكمت كه توسط سارقان ربوده شده بود نيز پليس اقدام خاصي انجام نداد زيرا يك باغبان در محلي كه رها شده بود، واقع در پشت دانشگاه آزاد ساوه جاده روستاي «نورعلي بك» آن را رها شده مشاهده و به ماموران اطلاع داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون