• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4822 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

در مسترالمپياي ۲۰۲۰ رقم خورد

گرگ ايراني تنها ماند و چهارم شد

رقابت‌هاي مسترالمپيا ۲۰۲۰ با قهرماني «بيگ رامي» و عنوان چهارمي هادي چوپان به پايان رسيد. رقابت‌ها در حالي امسال بدون حضور تماشاچيان و تحت تدابير خاص بهداشتي برگزار شد كه از دو ماه قبل هادي چوپان، قهرمان پرورش اندام كشورمان و نفر سوم مسترالمپياي ۲۰۱۹ دنيا به دنبال اخذ ويزا براي حضور در امريكا بود. اين مساله مشكلات زيادي براي ورزشكار كشورمان ايجاد كرد و او در دو ماه پاياني به دليل حضور در خارج از كشور از برنامه‌هاي تمريني خود تا حدودي عقب افتاد. هادي ملقب به «گرگ ايراني» سال گذشته هم با همين مشكلات دست و پنجه نرم كرده بود.
مسترالمپياي ۲۰۲۰ بعد از كنسل شدن و برنامه‌ريزي مجدد و تلاش براي پيدا كردن مكاني براي برگزاري آن در شرايط شيوع پاندمي كرونا در نهايت در مركز همايش‌هاي اورنج كانتي در فلوريدا آغاز شد. رقابت اصلي مسترالمپيا روز ۱۸ دسامبر برگزار شد و نماينده كشورمان به رقابت با حريفان پرداخت. در اين مسابقه شكيل اونيل فوق ستاره سابق NBA به عنوان سفير مهمان حضور داشت و ورزشكاران حاضر در مسترالمپيا را «بزرگ‌ترين ورزشكاران  دنيا» خواند. 
هادي در دور مقدماتي توانست جواز حضور در فينال را به دست آورد و در رقابت فينال نيز در مقايسه با رقباي اصلي‌اش يعني ويليام بوناك، فيل هيث و حتي براندون كري نمايش بهتري داشت. با اين حال به دليل جمع زدن مجموعه امتيازات دور مقدماتي و فينال هنگامي كه داوران شروع به خواندن رتبه ورزشكاران از آخر به اول كردند، بوناك در جايگاه پنجم ايستاد. هادي چوپان در رتبه چهارم جاي داده شد و دستش از مدال كوتاه ماند. فيل هيث يكي از قهرمان‌هاي پرآوازه و امريكايي مسترالمپيا كه بين سال‌هاي ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ چهار بار پياپي قهرمان اين رقابت‌ها شده بود در مكان سوم قرار گرفت. برندان كري مدافع عنوان قهرماني مسترالمپيا در سال ۲۰۱۹ بر سكوي دوم ايستاد و در نهايت ممدوح السبيعي ورزشكار مصري ملقب به «بيگ رامي» توانست براي نخستين بار مقام قهرماني مسترالمپيا را به دست آورد. رامي كه سال گذشته نتوانسته بود در مستر المپيا حاضر شود امسال با راي داوران به عنوان قهرماني رسيد و جايزه ۴۰۰ هزار دلاري نفر اول را برنده شد. بهترين عنوان او در مستر المپيا پيش از رقابت امسال به سال ۲۰۱۷ برمي‌گشت كه او در مكان دوم ايستاد. او سال ۲۰۱۸ و در آخرين رقابت مسترالمپيا كه حاضر شده بود به مكاني بهتر از ششمي دست پيدا نكرده بود. برخي از كاربران نوشتند با توجه به سن و سال او كه ۳۷ ساله است و احتمالا در آينده‌اي نزديك بايد از دنياي قهرماني خداحافظي كند، داوران به او نگاه ويژه‌تري داشتند. رامي با ايستادن در رتبه نخست تبديل به نخستين عرب زباني شد كه اين عنوان را به دست مي‌آورد. بعد از قهرماني او وزير ورزش مصر گفت:«ما هميشه از بيگ رامي حمايت كرده‌ايم. از نزديك روند درمان او بعد از بيماري را پيگيري كرديم. او افتخاري براي تمام مصر به ارمغان آورده است.»
هادي چوپان بعد از پايان يافتن رقابت و از دست دادن مدال چند استوري در صفحه اينستاگرامش منتشر و در آن از افرادي كه مي‌توانستند به او در راه رسيدن به موفقيت كمك كنند اما دريغ كردند، گله كرد. بخشي از گله هادي از مديران ورزش كشور بود كه نه سال گذشته و نه امسال حمايتي از او به عمل نياوردند. آن طور كه به نظر مي‌رسد، مديران ورزش ايران به خصوص مديران فدراسيون بدن‌سازي و پرورش اندام علاقه‌اي به مانور دادن روي موفقيت‌هاي چوپان ندارند. به عنوان مثال خبر رتبه چهارمي چوپان در مهم‌ترين رقابت پرورش اندام سال حتي در صفحه اخبار سايت فدراسيون هم بازتابي پيدا نكرده است. 
با اين حال گرگ ايراني در صفحه اينستاگرامش خطاب به هوادارانش نوشت:«شرمندتونم همين فقط. جبران مي‌كنم.» اكثر هواداران هادي معتقدند او امسال مي‌توانست به جايگاه بهتري دست پيدا كند. نكته‌اي كه اهل فن بدن‌سازي در موردش حرف مي‌زنند، برمي‌گردد به اينكه چوپان با وجود وزن كمتر نسبت به رقبا از حجم عضله به مراتب بيشتري برخوردار است. او همچنين توانايي خوبي در به نمايش گذاشتن ويژگي‌هاي بدنش دارد. در تصاوير منتشر شده از مسترالمپيا ۲۰۲۰ مشخص است كه كسي دوست ندارد كنار هادي فيگور بگيرد چون فكر مي‌كند شايد بدنش آن قدر كه بايد در كنار بدن هادي خوب به نظر نمي‌رسد. به هر ترتيب مسترالمپياي ۲۰۲۰ با همه سختي‌هايش براي قهرمان كشورمان به پايان رسيد. هادي چوپان با ايستادن در مكان چهارم جايزه ۴۰ هزار دلاري مسابقات را به دست آورد در حالي كه اگر روي سكو رفته بود حداقل ۱۰۰ هزار دلار پاداش دريافت مي‌كرد. چوپان كه پيش از شروع مسابقه فينال در اينستاگرامش از هواداران خواهش كرده بود هر نتيجه‌اي كه به دست آمد بايد احترام داوران و ساير رقبايش نگه داشته شود در پايان مسابقه نيز با تشكر از مسوولان برگزاري رقابت و داوران و همه طرفدارانش پرونده اين رقابت‌ها را بست. 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون