• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4822 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۲ دي

ماشين گلزني بايرن فقط روي كارش متمركز است

اين جايزه حق تو بود لوا

مراسم بهترين‌هاي فيفا يا همان The Best چهارشنبه شب در زوريخ سوييس به شكل حضوري و اينترنتي برگزار شد. در اين مراسم بهترين بازيكن زن و مرد، بهترين دروازه‌بان زن و مرد، بهترين مربي زن و مرد، جايزه پوشكاش، جايزه بنياد فيفا، جايزه بهترين هوادار، جايزه فيرپلي و تيم منتخب فيفا در سال ۲۰۲۰ معرفي شدند. انتخاب اين نفرات با راي مربيان و كاپيتان‌هاي تيم‌هاي ملي فوتبال صورت گرفت. در اين مراسم رابرت لواندوفسكي مهاجم لهستاني تيم بايرن مونيخ عنوان بهترين بازيكن سال از نگاه فيفا را به دست آورد. او در حالي به اين جايزه رسيد كه رقبايي همچون ليونل مسي و كريس رونالدو را پيش رو داشت. اين دو از طريق ويديو در حال تماشاي مراسم بودند و لواندوفسكي در سالن حاضر بود. 
انتخاب لواندوفسكي يكي از قاطع‌ترين انتخاب‌هاي چند سال اخير براي بهترين بازيكن سال به حساب مي‌آيد. اين ماشين گلزني لهستاني در فصل گذشته با بايرن مونيخ توانست به سه‌گانه اروپا دست پيدا كند و آقاي گلي بوندسليگا و ليگ قهرمانان را نيز به نام خودش بزند. او با ۴ بازي كمتر نسبت به چيرو ايموبليه و دو گل كمتر در رده دوم جدول كفش طلاي اروپا قرار گرفت. خيلي‌ها معتقد بودند امسال او لياقت گرفتن توپ طلاي فرانس فوتبال را هم دارد اما فرانس فوتبال امسال برنامه اهداي توپ طلا را لغو كرد تا حسرتي بزرگ به دل لواندوفسكي و طرفدارانش باقي بماند. 
در سال‌هاي گذشته بارها اين جمله به گوش رسيده بود كه اگر رونالدو و مسي نبودند و اين آمارهاي خيره‌كننده گلزني را به جا نمي‌گذاشتند، لواندوفسكي تبديل به تك‌ستاره فوتبال در دهه دوم قرن بيست‌ويكم مي‌شد. در واقع لواندوفسكي سال‌ها بهترين گلزن دنياي فوتبال منهاي رونالدو و مسي بود. اين مقايسه و تعريف نشان مي‌داد كه لوا هر چقدر هم خوب باشد باز هم زير سايه مسي و رونالدو خواهد ماند. با اين حال كاري كه اين مهاجم لهستاني در سال گذشته به انجام رساند ثابت كرد كه مي‌توان حتي از مسي و رونالدو هم عبور كرد. لواندوفسكي در فصل قبل كاري كرد كه حتي رونالدوي مغرور هم متقاعد شد در برگه انتخابش نام او را بنويسد. 
برخي از كارشناسان دليل موفقيت لواندوفسكي را پا به سن گذاشتن مسي و رونالدو عنوان مي‌كنند و اين در حالي است كه خود لوا ۳۳ ساله و هم‌سن مسي است. او همچنين فقط دو سال از رونالدو كوچك‌تر است و اگر قرار باشد سن رونالدو و مسي را پا به سن گذاشتن تعريف كنيم، لواندوفسكي نيز بازيكني مسن به حساب مي‌آيد. ستاره لهستاني در مصاحبه با وب‌سايت بايرن مونيخ و در واكنش به كسب عنوان بهترين بازيكن سال گفت: «خيلي خوشحالم كه چنين جايزه ارزشمندي كسب كردم و بسيار مفتخرم. از نظر من، جوايز انفرادي هم به كل تيم تعلق دارد.» او در مورد انتخاب بهترين مربي سال هم كه به كلوپ رسيد، گفت: «به نظرم هانسي فليك شايسته كسب جايزه بهترين سرمربي جهان بود.» او در ادامه افزود: «ما مي‌خواهيم به روند خوب‌مان ادامه دهيم و به دستاوردهاي بيشتري برسيم. بدون شك انتخاب بهترين لحظه سال 2020 آسان است؛ فينال ليگ قهرمانان اروپا. اگر كل فصل را بخواهيم ببينيم، در بازي‌هايي پوكر و هت‌تريك كرده‌ام اما قهرماني در ليگ قهرمانان اروپا مطمئنا دستاورد خاصي است.» لواندوفسكي شنبه شب در بوندسليگا و در مهم‌ترين ديدار تيمش مقابل لوركوزن آماده با زدن دو گل پيروزي را به تيمش هديه كرد تا نشان بدهد حتي بردن جايزه بهترين بازيكن سال هم ذره‌اي در تمركزش تاثير نگذاشته.در چند روز گذشته تعريف‌هاي زيادي از لواندوفسكي انجام شد اما شايد بهترين تعريف متعلق به خود باشگاه بايرن بود. صفحه رسمي بايرن در توييتر بعد از موفقيت لوا تصويري از صفحه گوگل ترنسليت به اشتراك گذاشت كه در يك سمتش در زبان آلماني نوشته شده بود «رابرت لواندوفسكي» و در قسمت ترجمه به زبان انگليسي نوشته بود: «بهترين بازيكن دنيا.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون