• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4828 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

چرا ساختمان‌هاي نيمه‌كاره را خاموشي نمي‌دهيد؟

گروه اجتماعي| مديريت مصرف برق در زمان اوج مصرف گاز كار ساده‌اي نيست آن هم در شرايطي كه ما مي‌دانيم 86درصد از برق كشور با مصرف گاز در نيروگاه‌هاي حرارتي توليد مي‌شود. از سوي ديگر مديريت بحران شيوع كرونا كه به اعمال محدوديت تردد بعد از ساعت 9 شب منجر شده فرصتي براي طرحي تحت عنوان «تعديل روشنايي» در معابر شهرها به ويژه تهران شده است. پرسش اين است كه آيا ما قرار است براي نجات از كرونا خود را به دام سارقان و زورگيران كه علاقه‌مند به تاريكي و كمي روشنايي است، بيندازيم؟
اگر قرار است مديريت مصرف برق را با تعديل روشنايي پيش ببريم بايد از شركت توانير پرسيد چرا سراغ ساختمان‌هاي بزرگ و نيمه‌كاره‌اي‌ نمي‌رود كه شب‌ها هيچ فعاليتي در آن نيست و اتفاقا تمام طبقات آن روشن است. نمونه آن ساختمان مخابرات تحت عنوان ساختمان شهيد قاسم سليماني در بزرگراه همت همجوار با مجموعه ونك‌پارك است. در همين منطقه يك برج دوقلوي نيمه كاره ديگر هست كه هنوز به بهره‌برداري نرسيده و صرفا در حال ساخت و ساز است و شب‌ها تمام طبقات آن روشن است. آيا به جاي خاموشي دادن به معابر پياده‌روها بهتر نيست ساختمان‌هاي نيمه‌كاره چلچراغاني شده خاموشي بگيرند؟
پرسش ديگر اين است كه برج ميلاد چرا بايد روشنايي‌اش فعال باشد. مگر قرار نيست بعد از ساعت 9 مجموعه‌هاي تفريحي تعطيل باشند و مراكز تجمع متوقف؟ يكي از آن مراكز مي‌تواند برج ميلاد باشد كه خاموش شود. ضمن آنكه منطقه پروازي هم نيست كه لزومي به روشنايي چراغ‌هاي آن باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون