• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4828 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۹ دي

آموزش مهارت «صحبت كردن» به ابتدايي‌ها

معاون آموزش ابتدايي با اشاره به بسته تحولي خوانا گفت:كشور ما، كشور مفاخر بزرگ انسانيت است و براي ساختن چنين انسان‌هايي بايد از ظرفيت زبان فارسي به عنوان زبان مشترك ملت ايران بهره برد.
به گزارش ايسنا، رضوان حكيم‌زاده در برنامه صبح بخير ايران در تشريح بسته تحولي خوانا اظهار كرد: در راستاي تغييراتي كه بر اساس سند تحول بنيادين قرار است اتفاق بيفتد با توجه به اينكه دوره ابتدايي دوره سرنوشت‌سازي در زندگي انسان است؛ ما بايد به سمت مهارت‌هايي كه در حال و آينده زندگي كودكان ما تاثيرگذار است، برويم. از اين‌رو طرح تحولي خوانا را در دستور كار خود قرار داديم كه شامل تقويت مهارت‌هاي چهارگانه زباني يعني نوشتن، خواندن، صحبت كردن و گوش كردن و تلفيق آن با 3 مهارت پايه جرات‌ورزي، مسووليت‌پذيري و ادب كه سرمايه زندگي انسان است.
او افزود: از سال گذشته تدوين برنامه‌ها و دستورالعمل‌ها براي اجراي اين طرح تحولي از مهر ماه امسال برنامه آموزش مدرسان كشوري توسط اساتيد برجسته كشوري و از ابتداي دي ماه اجراي آن در ۵ درصد از مدارس كشور آغاز شده است.
معاون آموزش ابتدايي با تاكيد بر اهميت يادگيري اين مهارت‌ها براي كودكان ابراز كرد: در اهميت اجراي تقويت مهارت‌هاي زباني خصوصا در دوران كودكي همين بس كه استاد شفيعي‌كدكني پيامي را با همين موضوع صادر كرد كه بسيار پيام فاخري است.
او درباره اين برنامه توضيح داد: در پيام استاد به اين نكته مهم اشاره شده كه كشور ما، كشور مفاخر بزرگ انسانيت است كه صاحب آثار ارزشمندي در عرصه ادب جهاني بوده‌اند. 
ما شاعران بزرگي مانند حافظ، مولوي، خيام، فردوسي و ... داشتيم و جاي افسوس دارد اگر نسل جديد ما به سمتي نرود كه ما بتوانيم چنين مفاخري را كه در انسانيت سرآمد هستند، مجددا به دنيا عرضه كنيم و اين ميسر نمي‌شود مگر از رهگذر توشه گرفتن از ظرفيت زبان فارسي كه به عنوان زبان مشترك ملت ايران است.
حكيم‌زاده در تشريح بسته تحولي خوانا گفت: هدف از ارايه بسته تحولي خوانا اين است كه ما مهارت نوشتن را جايگزين رونويسي و مهارت خواندن را جايگزين روخواني كنيم. اينكه فرد بتواند با استفاده از كلمات و با دستور زبان صحيح خواسته خود را بنويسد، احساس خود يا نظر خود را بيان كند، بسيار با اهميت است.
به گزارش روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، او از مهارت گوش كردن به عنوان بسترساز مفاهمه و تعامل با ديگران ياد كرد و گفت: مهارت صحبت كردن به انسان‌ها فرصت ابراز وجود مي‌دهد و فرد با آموختن اين مهارت‌ها در تلفيق با 3 اصل اساسي ادب، جرات‌ورزي و مسووليت‌پذيري مي‌تواند به‌ طور موثر در مسووليت‌هاي اجتماعي ايفاي نقش كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون