• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3253 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

صداي ماندگار راديو در خاك آرام گرفت

مهران دوستي يكي از گويندگان صداهاي ماندگار راديو بود كه در نخستين روز سومين ماه فصل بهار در سن 59 سالگي درگذشت و امروز با حضور مديران و هنرمندان از مقابل مسجد بلال سازمان صدا و سينما به سمت قطعه هنرمندان بهشت‌زهرا(س) تشييع شد. اجراي مراسم خداحافظي با دوستي را محمدرحمان نظام‌اسلامي مجري و گوينده راديو برعهده داشت. او گفت كه دلش مي‌خواست امروز مهران گويندگي مي‌كرد، چراكه هرگاه صدايي از او شنيده مي‌شد تمام ايران كلماتش را زمزمه مي‌كردند. نظام اسلامي با اشاره به گويندگاني از جمله رضا صفدري، فرامرز كيان و افسانه قيصرخواه كه آنها هم در اين فصل از دنيا رفته‌اند، گفت: خدا مي‌داند فردا چه كسي مي‌خواهد از دنيا برود؟
او از همكاري‌اش با دوستي در راديو جبهه گفت و اينكه او در راديو جبهه با صداي پرطنينش صداي فتح و ظفر فرزندان ايران را به گوش همه مي‌رساند. اين گوينده پيشكسوت يادآور شد: «مهران دوستي در راديو جبهه قصه مردي و مردانگي را منتقل كرد. مهران راديو را برگزيد، آن‌سان كه راديو هم او را برگزيد.»
سپس پيام محمد سرافراز رييس سازمان صداوسيما به مناسبت درگذشت دوستي قرائت شد. سرين آبرواني معاون صدا نيز در بخشي از اين مراسم‌ گفت كه صداي مهران دوستي با ويژه‌برنامه‌هاي دفاع مقدس ماندگار شد. در آن سال‌ها هر زمان صداي او را با مارش مي‌شنيديم همه منتظر شنيدن خبري از پيروزي رزمندگان در جبهه‌ها بوديم. صداي او صداي حماسه‌آفريني بود و جز اين در همه مناسبت‌ها از جمله راهپيمايي ۲۲ بهمن، روز قدس و... گوينده اصلي راديو، دوستي بود. در ادامه اين مراسم لحظاتي از آخرين اجراي مهران دوستي   براي حاضران  پخش شد.
نسرين آبرواني معاون صدا، محمدحسين محمدزاده مدير راديو قرآن و چهره‌ها، هنرمندان، برنامه‌سازان و گويندگاني چون اميرعباس اشرف، فرزاد حسني، احسان كرمي، نيما كرمي، سردار طلايي، شهرام گيل‌آبادي، بيژن نوباوه، حسن خجسته، عليرضا جاويدنيا، محمود گبرلو، سعيد توكل، محمدعلي ابطحي، پيمان شيخي و... از جمله حاضران در مراسم بودند. نظام اسلامي سپس پيام تسليت مركز بسيج رسانه ملي و اداره كل روابط عمومي سازمان صدا و سيما را خواند و به بانوي سالخورده‌اي اشاره كرد كه خود را از همكاران راديو معرفي كرده و از شيراز براي حضور در مراسم تشييع پيكر دوستي آمده است.
در پايان اين مراسم پيكر مهران دوستي را از مقابل مسجد بلال سازمان صداوسيما با ذكر «يا حسين» به سوي قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) بدرقه كردند. به دليل نبودن جاي خالي در قطعه هنرمندان بهشت زهرا، طبق توافق با خانواده زنده‌ياد رضا صفدري و با مجوز كتبي آنها، پيكر زنده‌ياد دوستي در قبر دو طبقه صفدري قرار گرفت.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون