• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3253 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۵ خرداد

سارق مسلح بانك‌هاي مشهد:

اگر در بانك دستگير مي‌شدم، خودكشي مي‌كردم

اعتماد| سارقي مسلح كه در كمتر از يك ماه به سه بانك مشهد دستبرد زده بود، انگيزه خود از سرقت‌هاي مسلحانه را «بدهي‌هاي سنگين» اعلام كرد.
رسيدگي به اين پرونده از 24 فروردين امسال با سرقت مسلحانه از يك شعبه بانك مسكن مشهد آغاز شد. در اين روز مردي نقابدار، مسلح به يك قبضه كلت كمري، با ورود به بانك مسكن مشهد و تهديد كاركنان آن، مقاديري وجوه نقد را به سرقت برد و با يك دستگاه موتوسيكلت متواري شد. در حالي كه سرنخ مهمي براي دستگيري متهم در اختيار ماموران نبود، تنها 27 روز بعد، سرقت مسلحانه از بانك ملت مشهد با شيوه مشابه نيز به پليس آگاهي مشهد اعلام شد. هنوز ماموران در حال بررسي صحنه جرم بودند كه دو روز بعد خبر رسيد يك شعبه بانك صادرات مشهد نيز توسط سارق نقابدار مورد سرقت مسلحانه قرار گرفته است.
سه سرقت مسلحانه سارق نقابدار در كمتر از يك ماه باعث شد تا پليس، تصوير مبهم او را كه توسط دوربين‌هاي مداربسته بانك‌ها ضبط شده بود در روزنامه‌ها منتشر كند؛ اقدامي كه در كنار فعاليت‌هاي پيچيده پليس مشهد سرانجام منجر به شناسايي مخفيگاه متهم در خيابان گلشهر مشهد شد و به دستگيري او در ظهر روز يكشنبه انجاميد.
سردار بهمن اميني مقدم، فرمانده انتظامي خراسان رضوي با اشاره به اعتراف متهم به سرقت 160 ميليون تومان وجه نقد از سه بانك مسكن، ملت و صادرات مشهد، از كشف دو قبضه اسلحه گرم از مخفيگاه او خبر داد و گفت: «متهم مردي 34 ساله، بدون سابقه كيفري است كه در اعترافات خود مدعي شده به دليل بدهي‌هاي سنگين مجبور به سرقت شده است اما تحقيقات پليس نشان مي‌دهد كه او پيش از اين در يك نمايشگاه اتومبيل كار مي‌كرده و مدتي هم يك خودروي نيسان وانت داشته است. بنابراين بدهي نمي‌تواند عامل اصلي اين سرقت‌ها باشد. » در بازرسي از مخفيگاه متهم نيز يك دستگاه لپ‌تاپ، كيف حمل وجوه سرقتي، دو دستگاه موتوسيكلت و دو قبضه كلت كمري كشف شده است.
سردار اميني مقدم با اشاره به روند بازجويي‌ها گفت: «متهم اعتراف كرده است كه بانك‌هاي خلوت و بدون نگهبان را براي سرقت‌هاي خود انتخاب مي‌كرد با اين حال هميشه تصور مي‌كرده كه در 90 درصد آنها دستگير مي‌شود به همين دليل هميشه يك قبضه چاقو با خود مي‌برد تا اگر توسط مردم دستگير شد، خودكشي كند.»
متهم انگيزه خود از سرقت‌هاي مسلحانه را بدهي‌هاي سنگين اعلام كرده و گفته است: «علت سرقت فقط بدهي‌هاي سنگين من بوده كه چك‌هاي آن به نام فرد ديگري است. اگر به نام خودم بود حاضر بودم به خاطر بدهي‌هايم زندان بروم و دزدي نكنم. تمام پول‌هاي سرقتي را بابت بدهي‌هايم داده‌ام اما كاش هيچگاه سرقت نمي‌كردم چرا كه پدر، مادر و زن و بچه‌ام به فنا رفتند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون