• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3258 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

عدد نوشت

واگذاري‌هاي دولت  تا سال93

بررسي كارنامه ۱۰ سال خصوصي‌سازي در ايران نشان مي‌دهد ارزش كل واگذاري‌ها ۱۳۳ هزار ميليارد تومان تا پايان سال گذشته بود كه ۹۶ درصد آن به صورت بلوكي عرضه و نشان مي‌دهد سهام بنگاه‌هاي دولتي به بخش خصوصي انتقال نيافت. نشريه «برنامه» در گزارشي به دستاوردهاي يك دهه اجراي خصوصي سازي در ايران پرداخته و بخش‌هايي از آن به شرح زير است. به دنبال شكل‌گيري ساختار حقوقي اصل 44 قانون اساسي كه شامل تصويب و ابلاغ قانون اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 و سپس تدوين و تصويب آيين نامه‌ها و دستورالعمل‌هاي اجراي اين قانون بود تا بتواند با شتاب مورد انتظار پيش برود. ارزش كل واگذاري‌هاي برنامه چهارم يعني 84 تا 89 به 584623 ميليارد ريال مي‌رسيد كه بيش از 21 برابر مجموع واگذاري‌ها تا قبل از آغاز برنامه بود اما اين رقم در طول چهار سال نخست برنامه پنجم توسعه به 750840 ميليارد ريال افزايش يافت.

تقاضاي چين براي خريد عسل ايران

مديرعامل اتحاديه سراسري زنبورداران از درخواست چيني‌ها براي خريد 5000 تن عسل طبيعي ايراني خبر داد و گفت: به دليل ارزان بودن عسل فله‌اي، خريداران خارجي از جمله تركيه و عراق اين محصول را از ايران فله‌اي مي‌خرند و به نام خود در كشورهاي اروپايي عرضه مي‌كنند. عفت رييسي، درباره درخواست چيني‌ها به ايسنا گفت: اگر شرايط خوب پيش رود مي‌توانيم اين ميزان صادرات را محقق كنيم. وي افزود: سال گذشته 5000 تن عسل به كشور‌هاي تركيه و حوزه خليج‌فارس صادر شد كه به دليل بي‌توجهي به اين صنعت، اين ميزان به صورت فله‌اي به اين كشور‌ها صادر شد.

تعداد افرادي كه بيش از 10 سيم‌كارت دارند

معاون رگولاتوري از اجراي مرحله دوم طرح ساماندهي سيم‌كارت‌ها خبر داد و گفت: با اجراي مرحله اول اين طرح و دريافت كد ملي مشتركان تلفن همراه، هم‌اكنون اطلاعات افراد حقيقي كه بيش از ۱۰ سيم‌كارت به نام‌شان خورده، استخراج شده است. به گزارش تسنيم، غلامرضا داداش‌زاده از اجراي مرحله دوم طرح ساماندهي سيم‌كارت‌هاي فاقد اطلاعات مشخص خبر داد و اظهار كرد: افراد حقيقي از نظر قانوني نمي‌توانند بيش از 10 سيم‌كارت داشته باشند. وي با اشاره به اينكه در حال حاضر در اپراتور ايرانسل هزار و 745 مشترك اعتباري و در اپراتور همراه اول 620 مشترك دايمي و 35 هزار و 32 مشترك اعتباري بيش از 10 سيم‌كارت دارند، درباره مهلت زماني مراجعه به امور مشتركان عنوان كرد: مشتركان داراي بيش از 10 سيم‌كارت تا پايان خرداد ماه جاري فرصت دارند به امور مشتركان اپراتور خود مراجعه كنند و درصورت عدم مراجعه، تمامي سيم‌كارت‌هاي اين افراد از ابتداي تيرماه قطع مي‌شود.

ميزان اضافه مصرف كود در كشور

قائم‌مقام موسسه تحقيقات خاك و آب كشور اعلام كرد: نياز سالانه بخش كشاورزي به كود حدود هفت ميليون تن است ولي با توجه به بحث بدمصرفي، سالانه بالغ بر 9 ميليون تن كود در كشور مصرف مي‌شود كه در اين خصوص بايد استاندارد‌سازي صورت گيرد. سعيد سعادت ضمن تشريح جايگاه و عملكرد موسسه تحقيقات آب و خاك كشور، گزارش مبسوطي مبني بر وضعيت كود در كشور ارايه و اظهار كرد: در مجموع دو بحث كلي در خصوص مواد كودي وجود دارد؛ موضوع ثبت مواد كودي و موضوع كنترل كيفي و نظارت بر واردات است كه توسط بخش دولتي و خصوصي انجام مي‎‎شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون