• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3258 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۱ خرداد

خبر كوتاه

حضور مربي فرانسوي در تيم اميد منتفي شد

مسوولان و سرمربي تيم فوتبال اميد كشورمان با مربي فرانسوي كه مدنظرشان بود به توافق نرسيدند تا حضور او در كادرفني اين تيم منتفي شود. پس از آنكه حبيب كاشاني، مدير تيم فوتبال اميد و محمدخاكپور نشست‌هايي را با مربي فرانسوي مدنظر سرمربي تيم اميد برگزار كردند روز گذشته شرايط و پيشنهاد مالي خود را توسط ايميلي براي وي ارسال كردند. به دنبال اين مذاكرات توافقي بين طرفين حاصل نشد تا حضور دستيار تروسيه در كادرفني تيم اميد ايران منتفي شود.

 

كاشاني: منتظرم نژادفلاح برود تا حرف هايم را بزنم

رييس هيات مديره پرسپوليس حسابي از نژادفلاح شاكي است. جعفر كاشاني كه از فوتبالي‌هاي هيات مديره پرسپوليس است، تك‌روي نژادفلاح در مديريت را نمي‌پسندد و مشورت نكردن او با پيشكسوتان و اعضاي هيات مديره را از عوامل بلاتكليفي تيم مي‌داند. كاشاني در خصوص شايعه كنار گذاشته شدن نژادفلاح با خوشحالي مي‌گويد: من هم منتظرم او برود تا خيلي از حرف‌ها را بزنم. عنوان به كسي شخصيت نمي‌دهد و اين را مديراني كه تازه وارد ورزش شده‌اند بايد بدانند! بايد منتظر ماند و ديد نژادفلاح چه جوابي براي اين پيشكسوت و رييس هيات مديره پرسپوليس دارد.

 

پايان قرارداد 11 بازيكن پرسپوليس

باشگاه پرسپوليس در حالي بايد پس از پايان فينال جام حذفي به صورت رسمي وارد فصل نقل‌وانتقالات شود كه اين باشگاه شرايط خاصي دارد. مهم‌ترين نكته در مورد پرسپوليس اين است كه پس از پايان فصل 94-93 قرارداد 11 بازيكن اين تيم با باشگاه پرسپوليس تمام شده است. حميد علي‌عسگر، عليرضا نورمحمدي، هادي نوروزي، محمد نوري، محمدرضا خانزاده، اميد عاليشاه، رضا خالقي‌فر، فرناندو گابريل، پيام صادقيان، رضا نوروزي و افشين اسماعيل‌زاده بازيكناني هستند كه ديگر با باشگاه پرسپوليس قرارداد ندارند. در اين بين تقريباً جدايي بازيكناني مانند خانزاده، خالقي‌فر، گابريل، صادقيان، رضا نوروزي و اسماعيل‌زاده از پرسپوليس قطعي است اما معلوم نيست بازيكنان تاثيرگذاري مانند عاليشاه، نوري، هادي نوروزي و نورمحمدي قرارداد خود را با پرسپوليس تمديد مي‌كنند يا خير.

 

ژاوي: خوشحالم كه در قهرماني بارسا سهمي داشتم

ژاوي شنبه‌شب گذشته ژاوي براي آخرين بار در ورزشگاه نوكمپ براي بارسلونا به ميدان رفت و اين بازي پايان خوشي هم براي او داشت. ژاوي در آخرين حضور خود در نوكمپ، جام قهرماني كوپا دل‌‌ري (جام حذفي اسپانيا) را بالاي سر برد. پس از پايان اين ديدار، ژاوي با حضور در جمع خبرنگاران گفت: «ما از اعتماد به نفس بالايي برخوردار شديم. من خوشحالم نه تنها به خاطر اينكه قهرمان شديم، بلكه به خاطر اينكه من نيز توانستم يك نيمه در اين بازي به ميدان بروم و در قهرماني تيمم سهيم باشم.» ژاوي درباره آخرين حضور در كنار مسي در نوكمپ و گل زيباي ستاره آرژانتيني گفت: «گل اول مسي حيرت‌‌انگيز بود. او فوق‌‌العاده است. من فكر مي‌‌كنم اين گل، يكي از بهترين گل­‌هاي تمام دوران ورزشي مسي باشد. » ژاوي در پايان درباره فينال ليگ قهرمانان اروپا گفت: «ما بايد محتاط باشيم، چرا كه يوونتوس تيم بسيار بزرگي است. البته ما هم بسيار خوب هستيم و از اعتماد به نفس بالايي هم برخوردار شديم.»

 

آمادگي مشهد براي ميزباني انتخابي تيم ملي كشتي

رييس هيات كشتي استان خراسان رضوي از آمادگي كامل براي ميزباني از رقابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي خبر داد. علي بامشكي درباره ميزباني مشهد از ر‌قابت‌هاي انتخابي تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي كه قرار است روزهاي 21 و 22 خرداد ماه برگزار شود، اظها‌ر كرد: دبير فدراسيون كشتي طي تماسي كه شنبه با ما داشت اعلام كرد آيا مي‌توانيد ميزباني ر‌قابت‌هاي انتخابي را بر عهده بگيريد و ما از آن جهت كه داراي زيرساخت‌هاي لازم به خاطر برگزاري جام يادگار امام (ره) در مشهد بوديم، بلافاصله با اين درخواست موافقت كرديم و اداره كل ورزش و جوانان استان نيز موافقت خود را با اين موضوع اعلام كرد. سالن شهيد بهشتي داراي امكانات بسيار خوبي براي ميزباني از اين ر‌قابت‌ها است و در مجموع هيچ مشكلي براي برگزاري اين مسابقات نداريم. كليه هزينه‌هاي برگزاري ر‌قابت‌ها بر عهده فدراسيون كشتي است و ما فقط سالن را در اختيار فدراسيون قرار مي‌دهيم.

 

سهميه كنفدراسيون‌ها براي جام جهاني تغيير نكرد

براساس تصميم كميته اجرايي فدراسيون بين المللي فوتبال سهميه كنفدراسيون‌ها در جام‌هاي جهاني 2018 و 2022 بدون تغيير و طبق روال قبلي ادامه مي‌يابد. اولين جلسه رييس و كميته اجرايي فدراسيون جهاني فوتبال پس از آغاز دور جديد رياست سپ بلاتر ديروز در مقر فيفا برگزار شد. در ابتداي جلسه جوزف سپ بلاتر ضمن خوشامدگويي به اعضاي جديد كميته اجرايي فيفا، تاكيد كرد كه يك بخش فوتبال حرفه‌اي در فيفا تشكيل خواهد شد. مهم‌ترين موضوع در دستور كار اين جلسه، اختصاص سهميه هر كنفدراسيون در جام جهاني 2018 روسيه و 2022 قطر بود. بر اين اساس سهميه‌هاي اختصاص يافته به اين شرح است: آفريقا پنج سهميه مستقيم، آسيا چهار سهميه مستقيم و يك سهميه غيرمستقيم، اروپا 13 سهميه مستقيم، امريكاي شمالي و مركزي و كاراييب سه سهميه مستقيم و يك سهميه غيرمستقيم، اقيانوسيه يك سهميه غيرمستقيم، امريكا جنوبي 4 سهميه مستقيم و يك سهميه غيرمستقيم، ميزبان يك سهميه مستقيم.

 

پرسپوليس پول برانكو را نداد

باشگاه پرسپوليس نتوانست به تعهدات مالي خود نسبت به مربيان كرواتش عمل كند و بعد از دستياران برانكو، اين مربي هم مجبور است دست خالي به تعطيلات برود. با وجود اينكه برانكو و دستيارانش نهايت همكاري را با مسوولان باشگاه پرسپوليس داشتند و حتي يك بار هم در مصاحبه‌هاي خود از وضعيت مالي‌شان از اين باشگاه گلايه نكردند، انتظار مي‌رفت با پايان يافتن مسابقات ليگ آنها حداقل پيش قراردادهاي خود را از باشگاه پرسپوليس دريافت كنند اما اين اتفاق رخ نداد و بعيد است در چند روز آينده در اين مورد خبري شود. با وضعيتي كه باشگاه پرسپوليس دارد و منتفي شدن خصوصي شدن اين باشگاه بايد منتظر بمانيم تا وزارت ورزش تصميم جديدي در خصوص باشگاه پرسپوليس اتخاذ كند و قطعاً اين مساله هم زمان‌بر خواهد بود. در اين شرايط مسوولان باشگاه پرسپوليس توان پرداخت مطالبات مربيان كروات خود را كه گفته مي‌شود مبلغ كمي نيست، نخواهند داشت و بايد ديد آنها تا چه مدتي به سكوت خود در اين زمينه ادامه خواهند داد. در آخرين صحبت‌هايي كه برانكو با مسوولان باشگاه پرسپوليس داشته، قرار شده است اين مربي بعد از رفتنش به كرواسي منتظر اقدام باشگاه پرسپوليس در زمينه پرداخت حق و حقوقش بماند. مسوولان باشگاه پرسپوليس به برانكو قول داده‌اند با مشخص شدن اسپانسر جديد اين باشگاه پول وي و دستيارانش را به حساب‌شان انتقال خواهند داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون