• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4943 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۲ خرداد

خبر

۹۰ درصد مراجعه‌كنندگان  به گرمخانه‌ها اسناد هويتي ندارند

مديرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشاركت‌هاي اجتماعي شهرداري تهران در مورد واكسيناسيون كارتن‌خواب‌ها و افراد بي‌خانمان مستقر در گرمخانه‌ها گفت: حدود ۹۰ درصد مراجعه‌كنندگان به گرمخانه‌ها اسناد هويتي ندارند و بدون ارايه مدارك هويتي نيز امكان دريافت واكسن وجود ندارد.
سيد مالك حسيني با بيان اينكه نه‌تنها براي مددجويان داراي كهولت سن بلكه براي مددكاران و عوامل اجرايي سازمان كه در معرض ارتباط مستقيم با افراد بي‌خانمان هستند نيز سهميه واكسن تعيين نشده، افزود: اين در حالي است كه اين افراد در صف مقدم ارتباط با افراد كارتن خواب و بي‌خانمان‌هايي هستند كه سبك زندگي‌شان اجازه خودمراقبتي و رعايت موازين بهداشتي پيشگيري از كرونا را نمي‌دهد و به همين دليل جزو پرريسك‌ترين افراد جامعه هستند. چنانكه چندي پيش دو گرمخانه در سطح شهر تهران و حدود ده مددجو و بيش از ۴۰ نفر از عوامل اجرايي سازمان به كرونا مبتلا شدند. مجموعه مددكاران و عوامل گشت‌هاي سطح شهر حدود ۴۰۰ نفر مي‌شوند اما با وجود پيگيري‌هاي فراوان هنوز واكسني براي اين ۴۰۰ نفر اختصاص داده نشده و علاوه بر مددكاران فعال در گرمخانه‌ها، مددكاران مراكز ماده ۱۵ و ۱۶، كمپ‌هاي ترك اعتياد و مراكز نگهداري افراد كم‌توان نيز بايد به دليل جنس شغل‌شان واكسن را زودتر دريافت كنند نه اينكه در جدول اولويت‌بندي هم اسم‌شان وجود نداشته باشد! 

سفر استاني و بين استاني از امروز ممنوع است

بنا به مصوبه هفتاد ويكمين جلسه ستاد ملي مقابله با كرونا، از ساعت 12 ظهر امروز چهارشنبه ۱۲ خرداد تا ۱۲ ظهر دوشنبه ۱۷ خرداد، سفر در سراسر و در تمام شهرهاي بين استاني كشور ممنوع است و خودروهاي متخلف جريمه مي‌شوند. همچنين براي ورود خودروهاي غيربومي به شهرهاي قرمز و نارنجي جريمه اعمال مي‌شود و براي شهرهاي زرد نيز در طول اين بازه زماني جريمه ۵۰۰ هزارتوماني براي يك بار اعمال خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون