• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5144 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۸ بهمن

ويژه

حمايت از جشنواره فيلم فجر، الگويي از يك رفتار دغدغه‌مندانه
همراه اول براي دومين‌بار حامي جشنواره فيلم فجر شد تا با شعار «همراه اول حامي فرهنگ و هنر ايران زمين»، نگاه دغدغه‌مندانه خود نسبت به اين حوزه پراهميت وطني را نمايانگر سازد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، يكي از رسالت سازمان‌هاي بزرگ، مسووليت اجتماعي‌شان است كه اين مساله مي‌تواند به صورت‌هاي مختلفي همچون حمايت‌هاي فرهنگي و اجتماعي باشد.  در همين راستا، همراه اول به عنوان نخستين و بزرگ‌ترين اپراتور تلفن همراه كشور در سال‌هاي اخير گام‌هاي بزرگي در عرصه‌هاي ديجيتال و فرهنگ برداشته است، به‌گونه‌اي كه از زمان شيوع ويروس كرونا در كشور و برقراري محدوديت‌هاي اجتماعي، به سمت توسعه بسترهاي ارتباطي جهت تحقق امر دوركاري رفت. بسياري از شركت‌ها، سازمان‌ها و ارگان‌ها با استفاده از همين بسترها، راهكارهاي دوركاري خود را اعمال كردند تا هم نگاه مسووليت‌پذيرانه در برابر كارمندان‌شان را اعمال كرده و هم مانع وقفه در اجراي فرآيندهاي كاري خود شوند. بعد از فراهم كردن بسترهاي ديجيتالي به صورت گسترده در عرصه كشوري، توسعه پلتفرم‌هاي ديجيتالي اعم از «شاد»، «ذره‌بين» و... در دستور كار اين اپراتور قرار گرفت و رفته‌رفته با رفع نيازهاي مردم و دستگاه‌ها، خود وارد عرصه توليد محتوا براي غني‌سازي ظرفيت‌هاي ايجاد كرده، شد. از همين رو در مدت زمان دو سال، شاهد توليدات رسانه‌اي مناسبتي بسياري از سمت همراه اول بوديم كه ويژه برنامه‌هايي به مناسبت‌هايي نظير نوروز، يلدا، محرم و فاطميه تنها بخشي از فعاليت‌هاي اين اپراتور است. در واقع همراه اول با استفاده از ظرفيت‌هاي رسانه‌اي دراختيار خود نظير «آيگپ» و «روبيكا»، امكان توليدات ويژه و توزيع به صورت گسترده و عادلانه در كشور را فراهم آورد؛ قطعا فراموش نمي‌كنيم كه اجراي كنسرت آنلاين روي همين بسترها چه ركوردهاي خيره‌كننده‌اي بر جاي گذاشت و طعم زندگي به سبك ديجيتال را به ذايقه كاربران فضاي مجازي نشاند.


كلنگ‌زني و افتتاحيه  پروژه‌هاي گازرساني استان چهارمحال وبختياري در دهه فجر
به مناسبت گراميداشت چهل و سومين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و ايام‌الله دهه مبارك فجر، عمليات گازرساني به 13 روستا و 77 صنعت در استان چهارمحال و بختياري كلنگ‌زني و افتتاح خواهد شد.  جهانبخش سليميان، سرپرست شركت گاز استان چهارمحال و بختياري با اشاره به ضريب نفوذ گاز روستايي در استان، گازرساني به روستاها را با وجود پراكندگي وسيع جمعيت در سطح استان بسيار مطلوب توصيف كرد و گفت، هم‌اكنون 5/99درصد جمعيت شهري و 2/91درصد جمعيت روستايي استان از نعمت گاز طبيعي بهره‌مند هستند، همچنين در ايام پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي، عمليات كلنگ‌زني به محله 34 مسكن منظريه شهرستان شهركرد و عمليات گازرساني به 31 واحد صنعتي نيز با اعتباري بالغ بر 1000 ميليارد ريال انجام صورت خواهد پذيرفت. وي با اشاره به برخورداري تمامي ۴۰ شهر استان از نعمت گاز طبيعي افزود: از مجموع ۹۴۶ روستاي استان گازرساني به 527 روستا انجام شده است و در ايام‌الله دهه مبارك فجر بهره‌برداري و افتتاحيه 13 روستاي باقيمانده از شهرستان‌هاي اردل و كوهرنگ و همچنين گازرساني به 46 واحد صنعتي نيز با اعتباري بالغ بر 576000 ميليون ريال انجام خواهد شد.


ركورد جديد «شاد»، دو ميليون و هفتصد هزار كاربر همزمان
شبكه آموزش دانش‌آموزي «شاد» با غيرحضوري شدن دوباره مدارس، در 17 بهمن ماه سال جاري، به‌طور همزمان شاهد حضور دو ميليون و هفتصد هزار كاربر بود كه ركورد جديدي براي اين شبكه به شمار مي‌رود. به گزارش سيتنا، هرچند با روند رو به رشد حضوري شدن مدارس در ماه‌هاي گذشته به ‌طور ميانگين 1.5 ميليون نفر به‌ صورت همزمان در شاد حضور داشتند، با شيوع مجدد كرونا و غيرحضوري شدن مدارس اين آمار در روز يكشنبه 17 بهمن به 2 ميليون و 700 هزار نفر در ثانيه افزايش پيدا كرد. شاد پيش‌ از اين ركورد 2 ميليون و 600 هزار كاربر همزمان را در آبان 1400 تجربه كرده بود. شاد همچنين در روزهاي اخير ميزبان 11 ميليون كاربر روزانه است كه اين رقم در مقايسه با ماه گذشته 10درصد رشد داشته است. براساس اين گزارش، دانش‌آموزان در دوران تحصيل غيرحضوري علاوه بر استفاده از خدمات شاد براي حضور در كلاس‌ها به‌ صورت مجازي، مي‌توانند از بخش «نمونه تدريس‌ها»، به‌ صورت رايگان، به برترين تدريس‌هاي مورد تاييد آموزش‌ و پرورش در تمامي درس‌هاي تمام مقاطع تحصيلي، دسترسي داشته باشند. شاد توانسته است با ايجاد يك فضاي امن، به خانواده‌ها اطمينان دهد تا دانش‌آموزان‌شان ضمن مصون ماندن از آسيب‌هاي فضاي مجازي، امكان تحصيل به ‌صورت آنلاين را خواهند داشت.

 

اهداف عالي شهرداري فقط با برنامه‌ريزي مدون محقق خواهد شد
بهمني در جلسه برنامه و بودجه شهرداري كمالشهر كه با حضور رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي، معاونت توسعه و كارشناسان اين حوزه برگزار شد، ضمن تاكيد بر اين موضوع گفت:  در راستاي جلوگيري از هدررفت بودجه، مديريت زمان و همچنين عنايت به نياز مناطق و اولويت‌هاي تعيين شده، بايد برنامه‌هاي مدون و مشخص در حوزه‌هاي مختلف، همراه با بررسي و تحقيقات لازم توسط افراد خبره انجام پذيرد. شهردار كمالشهر در ادامه با اشاره به پروژه‌‌هاي عمراني شهرداري گفت: بودجه سال 1401 بايد به‌گونه‌اي تدوين شود تا پروژه‌هاي عمراني نيمه‌تمام و موازي با آن طرح‌هاي عمراني و پروژه‌هاي در دست بررسي و آماده اقدام نيز به نتايج مطلوب منتج گردد. مجيد افشار رييس كميسيون برنامه و بودجه شوراي اسلامي نيز با اشاره به درخواست‌هاي مردمي و الزام رسيدگي به آنها به عنوان اولويت‌هاي شهرداري و شوراي اسلامي گفت: تمام تلاش ما در كميسيون برنامه و بودجه بر اين است تا با تدوين صحيح بودجه و ارايه برنامه جهت تحقق آن، تحولي در اقدامات عمراني و خدماتي شهر ايجاد كنيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون