• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3275 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۲ تير

متهم در دادگاه: مقتول، ضايعم كرده بود

قتل به خاطر جاي پارك

اعتماد| درگيري دو جوان براي جاي پارك به قتل يكي از آنها منجر شد.
سيزدهم شهريور دو سال پيش، روز نحسي براي معين 23 ساله بود. او در اين روز در يكي از رستوران‌هاي فرحزاد مشغول كار بود كه توسط فردي غريبه، با چند ضربه چاقو به گردن، سينه و دستش به‌شدت مجروح شد و پس از انتقال به بيمارستان جان خود را از دست داد.
تيم پزشكي ساعت اعزام او به بيمارستان را 2 بامداد و ساعت مرگ را 17 عصر همان روز ثبت كرد. با حضور ماموران كلانتري 134 شهرك قدس نيز جسد مقتول به پزشكي قانوني منتقل شد و رسيدگي به حادثه با تشكيل پرونده‌اي مقدماتي با موضوع «قتل عمد» در اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ به جريان افتاد.
با آغاز رسيدگي به پرونده كارآگاهان به تحقيق از كاركنان محل كار مقتول پرداختند. همه آنها ديده بودند كه معين در حال استراحت مورد حمله پسري جوان كه با يك دستگاه خودروي ال90 به رستوران آمده بود، قرار گرفت و پس از اصابت ضربات متعدد چاقو به‌شدت دچار خونريزي شد. پس از فرار ضارب، كاركنان رستوران معين را به بيمارستان منتقل كردند اما او دوام نياورد و 15 ساعت پس از درگيري كشته شد.
يكي از كاركنان رستوران درباره آنچه از حادثه ديده بود به كارآگاهان گفت: «شب حادثه تازه كارمان تمام شده بود و مي‌خواستيم تعطيل كنيم كه ضارب وارد رستوران شد. او چند ساعت قبل از حادثه با زني جوان براي صرف شام به رستوران ما آمده بود اما وقتي دوباره برگشت وضعيت عادي نداشت. عربده‌كشي مي‌كرد و يك چاقوي بزرگ هم در دستش بود. او سريع خودش را به تختي چوبي كه معين روي آن خوابيده بود رساند و در چند ثانيه، چاقو را چندبار در بدن او فرو كرد و با سرعت متواري شد.»
يكي ديگر از شاهدان قتل، نگهبان پاركينگ رستوران كناري محل وقوع حادثه است. او مي‌گفت درگيري به خاطر جاي پارك اتفاق افتاده. مرد ميانسال به كارآگاهان گفت: «طرف‌هاي ساعت يك نيمه شب، متهم با خودروي ال 90 سفيدرنگش به رستوران كناري رفت. وقتي مي‌خواست ماشينش را پارك كند، دنده عقب گرفت اما با ديوار برخورد كرد و چراغش شكست. او همان طور ماشين را وسط خيابان رها كرد و به رستوران محل كار معين رفت. نگهبان به او گفت رستوران تعطيل است اما او توجهي نكرد و به سمت محل استراحت معين رفت. من تعقيبش كردم. او چاقويش را درآورد و وقتي بالاي سر معين رسيد، چند ضربه به او زد و متواري شد.»
با ثبت اظهارات شاهدان حادثه، كارآگاهان به بررسي تصاوير دوربين‌هاي مداربسته رستوران پرداختند و موفق به شناسايي صاحب خودرو شدند و او را دستگير كردند. اما صاحب خودرو يكي از دوستان متهم بود و شب حادثه تنها خودرويش را به او قرض داده بود. او به كارآگاهان گفت: «شب قتل خودرويم را به سيامك قرض دادم. وقتي ماشين را برگرداند، چراغ‌هاي پشت شكسته بود. او گفت وقتي مي‌خواست ماشين را پارك كند با ديوار تصادف كرده. من هيچ اطلاعي از درگيري او ندارم و نمي‌دانم كجاست.»
با شناسايي هويت قاتل، محل سكونت او در منطقه مهرويلاي كرج كشف اما با حضور ماموران در آنجا مشخص شد او پس از قتل ديگر به محل سكونت خود برنگشته است. با اين حال كارآگاهان از خانواده قاتل خواستند تا در صورت برقراري تماس، او را مجاب كنند تا خود را تسليم پليس كند. سرانجام متهم روز سي‌و يكم خرداد امسال، پس از دو سال فرار، از مخفيگاه خود بيرون آمد و تسليم پليس شد. سيامك درباره روز حادثه گفت: «وقتي به رستوران رفتم مي‌خواستم خودرويم را روبه‌روي در رستوران پارك كنم اما مقتول مانع اين كار شد. از اين كار او خيلي عصباني شدم و فكر كردم كم آورده‌ام و ضايع شده‌ام. وقتي شام خورديم از رستوران بيرون آمدم. مدام در فكرش بودم. تصميم گرفتم تلافي كنم. به رستوران برگشتم و با ضربات چاقو او را مجروح كردم و متواري شدم.»
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اعتراف متهم به قتل از ادامه تحقيقات در اداره دهم پليس آگاهي تا مشخص شدن انگيزه اصلي متهم خبر داد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون