• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3277 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۴ تير

بهارستان

نمايندگان مجلس به تعطيلات دو هفته‌اي رفتند

نايب‌رييس اول مجلس شوراي اسلامي گفت: مجلس در دو هفته آينده تعطيل است و جلسه بعدي مجلس 21 تيرماه برگزار مي‌شود. به گزارش ايرنا حجت‌الاسلام والمسلمين سيد محمدحسن ابوترابي فرد كه رياست جلسه علني ديروز مجلس را برعهده داشت پيش از اعلام پايان جلسه، اظهارداشت: نمايندگان مجلس باتوجه به ايام ماه مبارك رمضان و همچنين شب‌هاي قدر در دو هفته پيش روي به تعطيلات مي‌روند و در حوزه‌هاي انتخابيه حضور خواهند داشت. وي ادامه داد: بعد از گذشت دو هفته جلسه علني مجلس صبح يكشنبه -21 تيرماه - برگزار مي‌شود. نايب‌رييس اول مجلس شوراي اسلامي همچنين از مردم ايران دعوت كرد تا به‌طور شايسته در راهپيمايي روز جهاني قدس كه حلقه وحدت امت اسلام است، حضور يابند.

 

وزير دادگستري به پاسخگويي در قبال مسائل مربوط به قوه قضاييه مكلف شد

 قانون نحوه اجراي قسمتي از اصل يكصد و شصتم (۱۶۰) قانون اساسي كه پيش از تصويب به طرح افزايش اختيارات دادگستري موسوم بود، براي اجرا ابلاغ اساسي شد. به گزارش ايسنا، قانون مذكور در روزنامه رسمي كشور انتشار يافته است. بر اساس ماده‌اي از اين قانون، وزير دادگستري در قبال كليه مسائل مربوط به روابط قوه قضاييه با ساير قوا و وظايف قانوني خود مانند ساير وزرا موظف است در برابر مجلس شوراي اسلامي پاسخگو باشد. وزير دادگستري موظف است به سوالات نمايندگان مجلس در مورد مسائل مختلف مربوط به روابط قوه قضاييه با قواي ديگر پس از كسب اطلاع و با رعايت استقلال قضات، پاسخ دهد.

 

نماينده مجلس تذكر داد: اسپانسر برنامه «ماه عسل» غيرمجاز است

 ابراهيم نكو، نماينده مجلس در صحن علني مجلس به برنامه تلويزيوني «ماه عسل» در رابطه با حضور موسسه فاقد مجوز ثامن‌الحجج به عنوان اسپانسر در اين برنامه تذكر داد. به گزارش آنا، ابراهيم نكو نماينده مجلس و دبير دوره نهم كميسيون اقتصادي مجلس از حوزه‌هاي بهارستان و رباط‌كريم در جلسه علني ديروز در مجلس شوراي اسلامي نسبت به حضور موسسه ثامن‌الحجج به عنوان اسپانسر در برنامه «ماه عسل» تذكر داد. به گفته اين نماينده رسانه ملي در اقدامي عجيب اين موسسه اعتباري را اسپانسر يكي از پربيننده‌ترين برنامه‌هاي شبكه سوم كرده و بانك مركزي نيز با وجود اينكه اسامي بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري مجوز‌دار را در سايت خود درج كرده، اما هنوز واكنشي نسبت به اين موضوع نشان نداده است، اين در حالي است كه بسياري از مردم از مجوزدار بودن يا نبودن اين موسسات اطلاع ندارند و به واسطه و اعتبار برنامه پرمخاطب «ماه عسل» به اين موسسه اطمينان مي‌كنند. از سوي ديگر بانك مركزي به عنوان نهاد ناظر بر بانك‌ها و موسسات مالي و اعتباري بارها در اطلاعيه‌هاي خود از سازمان‌ها و نهاد‌هاي در جريان تبليغات تلويزيوني و محيطي خواسته كه قبل از پذيرش تبليغات از اين نهاد استعلام گرفته و اجازه ندهند بانك‌ها و موسسات فاقد مجوز در رسانه‌ها تبليغ كنند. البته ناگفته نماند كه همواره و در موارد متعدد و مختلفي شاهد چنين تخلفاتي از سوي ساير نهادها و سازمان‌ها نيز بوده‌ايم و برخي موسسات مالي و اعتباري فاقد مجوز با سرمايه‌گذاري كلان و عظيم در حوزه‌هاي مختلف، به ويژه ورزش توانسته‌اند به اعتبار و قدرت بسياري دست يابند و موفقيت‌هايي بزرگي نيز به دست آورند.

 

بررسي اسناد ويكي ليكس در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي

كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي، منصور حقيقت‌پور را به عنوان مسوول پيگيري اسناد ويكي ليكس مرتبط با جمهوري اسلامي معرفي كرد. به گزارش خانه ملت، نوذر شفيعي با اشاره به بررسي اسناد ويكي ليكس در كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي گفت: با توجه به اهميت اسناد منتشر شده در سايت ويكي ليكس و ضرورت پيگيري اطلاعات مندرج در آنها از طرف كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، آقاي حقيقت‌پور، نايب‌رييس كميسيون مسووليت پيگيري اسناد مرتبط با جمهوري اسلامي ايران را به عهده گرفت. سخنگوي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: طبيعي است پس از بررسي اين اسناد گزارش توسط ايشان به كميسيون ارايه مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون