• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3285 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۴ تير

سهم 70 درصدي اتوبوس‌هاي اسكانيا در تصادفات سه ماه نخست امسال

ايسنا| در حالي كه سهم اتوبوس‌هاي اسكانيا در سامانه حمل و نقل شهري و برون‌شهري كشور تنها 25 درصد است اما آمارهاي پليس راهور ناجا نشان مي‌دهد كه 70 درصد اين اتوبوس‌ها در تصادفات سه ماه نخست امسال در كشور نقش داشته‌اند.

سردار تقي مهري، رييس پليس راهور ناجا روز گذشته با اعلام اين آمار گفت: 70 درصد كشته‌ها در صحنه تصادفات اتوبوس‌ها در سه ماهه امسال مربوط به اسكانياست. اين درحالي است كه تنها 10 درصد كل اتوبوس‌هاي كشور و 15 درصد اتوبوس‌هاي بين شهري اسكانياست. سردار مهري از شماره‌گذاري دو مدل اتوبوس اسكانيا خبر داد و گفت: توليد اسكانيا در كشور از اواسط سال 92 به دليل حوادثي كه براي اسكانيا پيش آمد با پيگيري‌هاي پليس و كارشناسان متوقف شد، اما اخيرا از سوي سازمان استاندارد و وزارت صنعت، دو مدل جديد آن به ما معرفي شده و پليس هم مجوز شماره گذاري دو مدل 4212 مارال و درسا را تاييد كرده است.

سردار مهري ادامه داد: اين دو مدل تغيير كرده و مستحكم‌تر شده و عايق‌بندي و سيستم برق‌رساني آنها بهتر شده است و در اين دو مدل از باك‌هايي كه استاندارد خود اسكانياست، استفاده شده است. البته ما همچنان نسبت به مدل‌هاي قبلي دغدغه داريم و از محل خط توليد اين اتوبوس‌ها بازديد مي‌كنيم، مخصوصا مدل 4212 كلاسيك كه نقص‌هاي آن بايد مرتفع شود. به گفته رييس پليس راهور ناجا تنها دو مدل اسكانيا كه گفته شد شماره‌گذاري مي‌شوند و مابقي همچنان مجوزي براي شماره‌گذاري ندارند. اين دو مدل اتوبوس اسكانيا بين شهري هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون