• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3289 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۲۰ تير

خبر كوتاه

برانكو چند بازيكن ديگر مي‌خواهد؟

با پيوستن محسن مسلمان به پرسپوليس، تيم برانكو فاصله زيادي با كامل شدن ندارد. او فقط در دو پست بازيكن مي‌خواهد. با وجود نتايج ضعيف پرسپوليس در ليگ چهاردهم، وضعيت مالي سرخپوشان پايتخت باعث شد آنها زياد نتوانند در فصل نقل و انتقالات دست به ريخت و پاش بزنند. پرسپوليسي‌ها تا اينجاي كار با خريد كاميابي‌نيا، مسلمان، رضاييان، لوكا ماريچ و بازگرداندن فرشاد احمدزاده تا حد زيادي تيم‌شان را كامل كرده‌اند. برانكو در حال حاضر فقط يك مدافع چپ و يك مهاجم مي‌خواهد؛ دو پستي كه گزينه‌هاي اصلي سرخپوشان در آن خارجي هستند. ضرغام اسماعيل گزينه اصلي سرخپوشان براي پست مدافع چپ و ايوان كريستانوويچ مهاجم موردنظر برانكو محسوب مي‌شوند؛ دو بازيكني كه در صورت جذب آنها، برانكو با خيال راحت تيمش را براي فصل آينده آماده مي‌كند. خريد يك دروازه‌بان هم در اولويت‌هاي پرسپوليس بود اما به نظر مي‌رسد مكاني توانسته مسوولان باشگاه را در اين مورد مجبور به عقب‌نشيني كند.

 

جوانگرايي به سبك جلالي: پنج خريد بالاي 30 سال

مجيد جلالي كه به معرفي ستاره‌هاي تازه و جوانگرايي مشهور است، اين فصل تصميم گرفته تيمش را با بازيكنان بالاي 30 سال ببندد. پيوستن غلامرضا رضايي و رضا نوروزي به سايپا نشان مي‌داد جلالي اين فصل قصد دارد تيمي پرستاره ببندد؛ تيمي كه بيشتر ستاره‌هاي آن بالاي 30 سال هستند. بعد از رضايي و نوروزي، جلالي سراغ چند بازيكن بالاي 30 سال جديد رفته است. جواد نكونام با سايپا به توافق اوليه رسيده و اميرحسين صادقي و مهدي كياني، نام‌هاي جديد ليست جلالي هستند؛ نام‌هايي كه در صورت پيوستن به سايپا، تعداد خريدهاي بالاي 30 سال اين تيم را به پنج نفر مي‌رساند. با بودن بازيكناني مثل ابراهيم صادقي و ميلاد ميداوودي از فصل گذشته، سايپاي ليگ پانزدهم با خريدهاي جديدش مي‌تواند پيرترين تيم ليگ برتر شود.

 

تيم ملي ايران، اول آسيا و 38 دنيا

تيم ملي فوتبال ايران در جديدترين رده‌بندي فدراسيون جهاني فوتبال در مكان نخست آسيا و 38 دنيا جاي دارد. تيم ملي ايران در رده‌بندي جديد فيفا با 716 امتياز سه پله صعود را نسبت به رده‌بندي فيفا در ماه گذشته تجربه كرد و ضمن حفظ جايگاهش در آسيا توانست خود را در رده‌بندي جهاني سه پله بالاتر از ماه قبل ببيند. ژاپن، كره‌جنوبي و استراليا در اين رده‌بندي در مكان‌هاي دوم تا چهارم قاره كهن ايستاده‌اند. در صدر اين رده‌بندي هم آرژانتين، نايب‌قهرمان كوپا آمه‌ريكا توانست جاي آلمان، قهرمان جام جهاني 2014 را بگيرد. بلژيك، كلمبيا، هلند، برزيل، پرتغال، روماني، انگليس و ولز هم 10 تيم برتر جهان در تازه‌ترين رده‌بندي فيفا هستند. روماني، انگليس و ولز در اين رده‌بندي خود را در ميان 10 تيم برتر جاي داده‌اند. همچنين اسپانيا، اروگوئه و فرانسه هم جايگاه خود را در ميان 10 تيم برتر جهان از دست داده‌اند. ولز بيشترين صعود امتيازي (226) و بليز با 37 پله صعود بيشترين ارتقا را در اين رده‌بندي شاهد بودند. آلمان هم با از دست دادن 364 امتياز ركورددار بيشترين افت امتياز بود. آفريقاي مركزي هم با 29 پله سقوط بيشترين افت جايگاه را تجربه كرد.

 

حرف‌هاي درگوشي كي‌روش با پديده تيم‌ملي

هافبك سابق ملوان كه فصل قبل به تيم C اتلتيكو مادريد پيوست، حالا از اين باشگاه جدا شده. او به دنبال تيم جديدي است و هنوز با هيچ باشگاهي توافق نكرده. چند هفته قبل بود كه عزت‌اللهي در محفلي دوستانه فاش كرد پرسپوليسي‌ها با او تماس گرفته‌اند ولي گفت دوست ندارد اين خبر رسانه‌اي شود، اما سرانجام خود او بود كه اين خبر را در اختيار رسانه‌ها قرار داد. عزت‌اللهي هنوز به پرسپوليسي‌ها پاسخ مثبت نداده است اما همين چند هفته قبل بود كه گفت كي‌روش از او خواسته به ايران بازنگردد. در اين مكالمه، سرمربي تيم ملي رو به عزت‌اللهي گفته بود: «اصلا به ليگ ايران بازنگرد. فوتبالت را در اروپا ادامه بده. در آن صورت پيشرفت زيادي مي‌كني...» اما اين بازيكن هنوز تيمي پيدا نكرده و هيچ بعيد نيست با ادامه اين شرايط به ايران بازگردد.

 

بلاتر: منصفانه و عادلانه با من برخورد كنيد

سپ بلاتر در گفت‌وگويي كه با مجله هفتگي فيفا داشت برخورد منصفانه و عدالت آميز با خود را خواستار شد و تاكيد كرد كه نبايد كسي او را سرزنش كند چرا كه او مسوول تخلفات ديگر همكارانش نيست. بلاتر رييس فدراسيون بين المللي فوتبال (فيفا) روزهاي بسيار سختي را پشت سر مي‌گذارد. تقريبا مي‌توان گفت هر هفته يا بهتر است بگويم كه هر روزه خبرهاي جديدي را درباره فساد در فيفا و رشوه‌گيري اعضاي بلند پايه آن مي‌شنويم و طبيعي است كه انگشت اتهام قبل از هر كسي به سوي رييس اين نهاد بين‌المللي باشد. بلاتر در گفت‌وگويي كه با مجله هفتگي فيفا داشته خواستار برخورد منصفانه و عدالت‌آميز با خودش شده است. اين پيرمرد سوييسي گفت: در اين چند هفته اخير بسياري به انتقاد از من پرداخته‌اند و خشم و انزجار خود را آشكارا و نهان بيان داشته‌اند. من هيچ مشكلي با اين موضوع ندارم چرا كه به خوبي مي‌توانم از خودم دفاع كنم و جواب هر انتقادي را بدهم. از همه شما مي‌خواهم كه با عدالت و انصاف با من برخورد بكنيد. من را به خاطر اشتباهاتي كه ديگران انجام داده‌اند سرزنش نكنيد چرا كه من مسوول تخلفات اعضاي كميته اجرايي فيفا نيستم و بايد خود آنها جواب بدهند. او ادامه داد: الان همه درباره انتخابات رياست فيفا سخن به ميان مي‌آورند اما من براين باورم كه اين موضوع نبايد زياد جدي گرفته شود بلكه بايد تنها همچون يك قضيه جانبي به اين موضوع نگاه كرد. الان مهم‌تر از هر چيز اجراي اصلاحات در فيفاست كه مدتي است دست به آنها زده‌ايم و بايد اين روند ادامه يابد. براي اينكه فيفا را از هرگونه شبهات دور كنيم نيازمند تغييرات زيادي در هيكل اين نهاد بين‌المللي هستيم. بايد اعضاي كميته اجرايي فيفا به دقت هرچه تمام‌تر انتخاب شوند تا پاكي سرلوحه هر كاري در فيفا قرار بگيرد. بلاتر در پايان سخنان خود به انتقاد از منتقدان اروپايي خود پرداخت و گفت: بسياري از اروپايي‌ها از من انتقاد مي‌كنند اما جالب است بدانيم كه در اتحاديه فوتبال اروپا و حتي فدراسيون فوتبال آلمان تا الان كميته ارزيابي وجود ندارد و اين نشان مي‌دهد كه كار آنها نيز خالي از ايراد نيست.

 

باشگاه برق تهران و مشكلات تمام‌ناشدني

باشگاه برق تهران از جمله باشگاه‌هاي قديمي تهران است كه با مشكلات فراواني دست‌وپنجه نرم مي‌كند. باشگاهي كه بايد از طرف وزارت‌خانه، توجه بيشتر ي به آن شود. يكي از معضلات بزرگ چنين باشگاه‌هايي، مشخص نبودن وضعيت خصوصي يا دولتي بودن آنهاست. باشگاه برق تهران كه زيرمجموعه شركت برق و وزارت نيرو است كه خدمات ورزشي ارايه مي‌دهد. به‌هرحال تعداد زيادي از مردم به واسطه خدمات نامناسب و عدم كيفيت آموزش بارها اعتراض خود را به گوش مسوولان مربوطه رسانيده‌اند ولي تا كنون هيچ‌گونه پاسخي دريافت نكرده‌اند. انتظار مي‌رود وزير محترم نيرو در بين تمام دغدغه‌هايي كه در صنعت برق دارد نيم نگاهي به زير مجموعه‌هايي كه اسم برق را يدك مي‌كشند داشته باشد . باشگاه‌هايي نظير برق و بسياري از باشگاه‌هاي ديگر نياز به توجه و حمايت لازم دارند تا سهم مناسبي از توسعه ورزش در شهرها را برعهده بگيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون