• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5459 -
  • ۱۴۰۲ سه شنبه ۲۲ فروردين

كابوس اشتباهات داوري پايان ندارد؟

VAR براي همه خاطره شد براي ما آرزو!

به گزارش «اعتماد»، در حالي كه كمك‌داور ويديويي در ليگ‌هاي فوتبال بسيار كم‌اهميت كشورهاي آسيايي هم راه‌اندازي شده VAR در ليگ ايران سوژه مديران فوتبال ماست و هر روز شاهد وعده‌هاي تازه‌اي در اين خصوص هستيم. 
در اين رابطه دو اظهارنظر متفاوت در ۲۴ ساعت گذشته نگراني‌هاي جامعه فوتبال و هواداران را بيشتر كرده است! آيا اراده‌اي براي حل اين مشكل وجود دارد؟ اشتباهات سريالي و فاحش داوري كه صداي تمام تيم‌ها را درآورده كي قرار است تمام شود؟ رييس كميته‌داوران وعده داد كه بدبين نباشيد و تا آخر فصل هم‌ دندان روي جگر بگذاريد و وار مي‌آيد. اما خيلي زود اين خوش‌بيني افشاريان از جانب منابع موثق و نزديك به فدراسيون تكذيب مي‌شود و مي‌گويند تا ابتداي ليگ بيست و چهارم خبري از اين ‌تكنولوژي حالا ديگر قديمي شده در جهان فوتبال نيست! 
يك سوال واضح! پيگيري‌هاي صورت گرفته از جانب فدراسيون كي قرار است به سرانجام برسد؟ آقايان تا الان چه گامي در اين زمينه برداشتند؟ چه چيزي تغيير كرده؟ آن همه تبليغات كه قرارداد بستيم و فلان كرديم و بهمان، چه بود؟ نبايد درصدي از گردش مالي هزاران ميلياردي اين فوتبال در جهت ارتقاي سطح كيفي آن قرار بگيرد؟ يا فقط قرار است خرج پاداش‌هاي چند ده هزار دلاري براي اعضاي هيات رييسه را ساپورت كند؟ 
البته در فوتبالي كه هنوز دوربين‌‌هاي تلويزيوني مسابقات را در سطح آماتور پوشش مي‌دهند توقع داشتن VAR شايد هم بيراه باشد و حالا حالاها بايد منتظر عملي شدن يكي از وعده‌هاي رييس بمانيم! وعده‌اي كه هر زمان به اوج اشتباهات داوري مي‌رسيم شايعه عملي شدن به خود مي‌گيرد و پس از مدتي به عنوان سوژه قديمي در كشوي ميز رييس خاك مي‌خورد.
آيا واقعا اين طلسم شكستني نيست؟ بازهم دم رييس فدراسيوني كه همين تيم فعلي زيرآبش را زدند گرم كه تا‌ آستانه ثبت قرارداد با يك شركت VAR پيش رفت. والا با فرماني كه تاج در دست گرفته فوتبال و ليگ ما هر سال درجا مي‌زند و خبري از پيشرفت در آن نخواهد بود‌.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون