• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5470 -
  • ۱۴۰۲ شنبه ۹ ارديبهشت

سفر رييسي به خوزستان و تكاپوي مجازي

گردش هشتگ #اهواز-تشنه-عمل در شبكه‌هاي اجتماعي همزمان با سفر رييسي به خوزستان با بيانِ دغدغه‌هاي مختلفي از سوي فعالان مجازي اهواز همراه بود.
#اهواز-تشنه-عمل؛ عنوان هشتگي است كه همزمان با سفر ابراهيم رييسي رييس‌جمهور به استان خوزستان در شبكه‌هاي اجتماعي به وجود آمد و كاربران توييتر، تلگرام و اينستاگرام به ابراز نظر و واكنش درباره مشكلات اساسي اين استان پرداختند.
#اهواز-تشنه-عمل يكي از هشتگ‌هايي است كه  به تازگي در فضاي توييتر ايجاد و به محلي براي ابراز‌نظر كاربران درباره سفر رياست‌جمهوري به اهواز و تاثير آن بر حل چالش‌هاي كهنه استان بدل شده است. 
فراواني استفاده اين هشتگ در شبكه‌هاي اجتماعي تلگرام، توييتر و اينستاگرام مختلف است. 
كاربران توييتر رويكرد متفاوتي در برابر هشتگ #اهواز-تشنه-عمل داشتند؛ گروهي با طعنه و كنايه به مديران پروازي و حقوق بگير نجومي حل مشكلات استان را فقط با استقرار هيات دولت در استان دانسته و تبعيض اجتماعي و فرهنگي را ناشي از سوءمديريت مسوولان دانستند، برخي ديگر به بهبود شرايط اقتصادي و رفاهي مردم در دوره جديد سفرها اميدوار بودند. فعالان فضاي مجازي در توييت‌هاي خود به مسائلي ازجمله آلودگي فلرهاي نفتي، اهواز به عنوانِ آلوده‌ترين شهر جهان، مصايب و كم‌آبي جامعه كشاورزي و خشكي تالاب‌ها، دغدغه‌هاي كارگري ازجمله كارگران هفت‌تپه و الحاق به طرح توسعه نيشكر، آمار بالاي مدارس كانكسي در گرماي خوزستان، مرگ نزديك به ۶ ميليون نفر نخل، مديران پروازي، سوءمديريت و تبعيض‌هاي فرهنگي، كم‌توجهي ميراث فرهنگي به ميراث معنوي مردم محلي اهواز، سرانه‌هاي پايينِ فضاهاي آموزشي و ورزشي، مرگِ كودكان بر اثر سقوط در چاه‌هاي فاضلاب، سهم بوميان از اشتغال در صنايع، پتروشيمي‌ها و... اشاره كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها