• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5474 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت

خاطرات «شيخ القراء، ابوالعينين شعيشع» منتشر شد

يكي از موفق‌ترين و جذاب‌ترين قالب‌هاي ترويج محتواي مفيد، بيان سرگذشت بزرگان و شخصيت‌هايي است كه در زمان خود منشأ اثرات و خدمات ارزنده بوده و آثار اقدامات ايشان در زمان خود محصور نمانده است. كتاب «خاطرات شيخ القراء؛ ابوالعينين شعيشع» ازسوي شوراي عالي قرآن منتشر شد. مولف اين كتاب عبدالحفيظ سعد و ترجمه و تحقيق توسط سيدامين ميرزايي انجام شده است.
مخاطبان اين كتاب قاريان، حافظان و عموم 
قرآن دوستان هستند كه با هدف شناساندن سيره قاريان بزرگ به تازگي منتشر شد. يكي از موفق‌ترين و جذاب‌ترين قالب‌هاي ترويج محتواي مفيد، بيان سرگذشت بزرگان و شخصيت‌هايي است كه در زمان خود منشأ اثرات و خدمات ارزنده بوده و آثار اقدامات ايشان در زمان خود محصور نمانده و آيندگان نيز از شعاع تابناك آنان بهره‌مند مي‌شوند. قرآن كريم از اين شيوه و روش راهبردي در جاي‌جاي سوره‌هاي مبارك خود استفاده كرده است؛ آنجا كه ياد كردي از انبياي عظام عليهم‌السلام و اولياي مومن و صالح در طول قرون گذشته مي‌فرمايد و هدف اصلي از بيان اين سرگذشت‌ها را عبرت‌گيري، تفكر، تذكر و پندآموزي مي‌داند: 
فاقصص القصص لعلّهم يتفكرون (اعراف: ۱۷۶)؛ هذه الحقّ و موعظه و ذكري للمؤمنين (هود: ۱۲۰) لقد كان في قصصهم عبره لاولي الالباب (يوسف: ۱۱۱) 
اثر حاضر ترجمه و تحقيقي از زندگاني قاري شهير فنّان مصري، جناب شيخ مرحوم ابوالعينين شعيشع، در منابع معتبر است كه بعد از كتاب: «زندگاني شيخ مصطفي اسماعيلي در سايه قرآن كريم»، دومين تأليف شوراي عالي قرآن در زمينه ارايه بخشي از تاريخ پرافتخار مصر در موضوع «نغمه الهي تلاوت قرآن» است. اين مجموعه كه توسط نويسنده و پژوهشگر سيدامين ميرزايي به ثمر نشسته است، اينك با هدف معرفي قلّه‌ها و الگوهاي برتر در تلاوت قرآن كريم و 
در راستاي ارتقابخشي به هندسه و منظومه هنر مقدّس تلاوت، به استادان، قاريان و حافظان قرآن كريم تقديم شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون