• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5481 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۲۱ ارديبهشت

انتقاد قاليباف از تلاش برخي داخلي‌‌ها براي منزوي كردن ايران

محمدباقر قاليباف، رييس مجلس شوراي اسلامي در اولين همايش بين‌المللي هندسه نظم جديد جهاني گفت: معتقدم نقش‌آفريني انقلاب اسلامي و جمهوري اسلامي در سطح منطقه و بين‌المللي مخصوصا براي امت اسلامي بسيار مهم، كليدي و اثرگذار است. امروز يكي از حركت‌هايي كه انجام مي‌شود، در انزوا قرار دادن ايران اسلامي است و هم دشمنان ما در اين راستا تلاش مي‌كنند و هم بعضا برخي نگاه‌ها و افكار در داخل كشور به اين موضوع دامن مي‌زنند. البته ايران عزيز ما آن‌قدر قوي، وسيع و تاثيرگذار است كه هرگز منزوي نخواهد شد. عظمت انقلاب اسلامي تا به امروز در همه عرصه‌ها نشان داده كه اين‌گونه است.
به گزارش مهر، رييس مجلس تاكيد كرد: حتما تلاش خواهند كرد كه از قدرت ما بكاهند و به ما آسيب برسانند و درست در همان جاهايي به ما آسيب مي‌رسانند كه نقاط ضعف ماست. يكي از نقاط ضعف ما امروز عرصه اقتصادي ماست. ما در عرصه اقتصادي و حكمراني اقتصادي خود بايد تجديدنظر جدي كنيم.
قاليباف اظهار داشت: ريشه اصلي اينكه ما امروز در حكمراني اقتصادي در چالش قرار گرفتيم و دشمن ما هم چه در داخل و چه در خارج بر همين موضوع متمركز شده است، اشكال از جايي شروع شده كه ما از مباني تحول در اقتصاد فاصله گرفتيم.
رييس قوه مقننه بيان كرد: يكي از مباني و قدرت انقلاب اسلامي، متكي به مردم بودن و مردمي بودن است. اگر ما امروز در عرصه بازدارندگي دفاعي و امنيتي در اين اوج از قدرت هستيم كه دشمنان تا بن دندان مسلح ما بحث مربوط به حركت نظامي را از ميز تصميم خودشان حذف كردند، به دليل تكيه اين بخش بر مردم از ابتداي انقلاب تا امروز است. در مقابل ما اقتصاد را مردمي نكرديم و حضرت امام(ره) معتقد بودند كه دخالت كارهاي دولتي در اقتصاد مردم شرعا حرام است. وي تاكيد كرد: اگر اقتصاد ما مردمي بود و حكمراني اقتصاد ما مردمي بود، حتما به چالش امروز گرفتار نمي‌شديم. اقتصاد را بايد محور قطعي خودمان قرار دهيم. بايد به اين موضوع با اولويت برنامه پنج ساله هفتم توجه كرده و ضعف در حوزه اقتصاد را برطرف كنيم. بايد ضمن توجه به تغييرات در نظم جهاني و اتفاقات در منطقه و سطح بين‌المللي ضعف‌ها را برطرف كنيم. بايد اولويت سياست خارجي به جاي سياسي و امنيتي توجه به مسائل سياسي و تجارتي و تجارت بين‌المللي باشد.
قاليباف با بيان اينكه حربه دشمن نسبت به جبهه مقاومت و كشورهاي اسلامي و ايران اسلامي موضوع اقتصاد است و ما بايد اين بخش را به‌شدت تقويت كنيم، گفت: تغييرات تنها منحصر به دولت‌ها و بازيگران نيست و بازيگران جديدي در عرصه پيدا شدند كه نقش آنها كمتر از دولت‌ها نيست. اين موضوع در نظم جهاني مهم است كه موازنه‌سازي صورت گيرد به خصوص ما بايد به اين موضوع در منطقه خودمان توجه كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون