• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5483 -
  • ۱۴۰۲ يکشنبه ۲۴ ارديبهشت

اولتيماتوم مهاجم سابق پرسپوليس به بازيكن سپاهان و هشدار به بيرانوند در گفت‌وگو با «اعتماد»:

نورافكن زياد با هواداران پرسپوليس ور نرود!

بيران وند مواظب باشد كمر تيم را نشكند!

روزبه دلاور

پيشكسوت پرسپوليس و مدير فعلي ساپيا در گفت‌وگويي با روزنامه اعتماد شرايط ليگ برتر و ليگ يك را بررسي مي‌كند.

به گزارش «اعتماد» يك هفته مانده به پايان بازي‌هاي ليگ برتر هنوز تكليف قهرماني اين دوره از رقابت‌ها مشخص نيست و بازي پاياني تيم‌هاي پرسپوليس و سپاهان فاتح ليگ را مشخص مي‌كند. پرسپوليس در هفته بيست و نهم در تهران و با حضور هواداران پرشمارش با نتيجه پرگل چهار بر صفر از سد گل‌گهر گذشت و صدرنشين باقي ماند و سپاهان هم پا پس نكشيد و با پنج گل بر پيكان غلبه كرد تا همچنان نزديك‌ترين تعقيب‌كننده قرمزهاي پايتخت باشد.
شاگردان‌ مورايس يك امتياز از صدرنشين ليگ كمتر دارند و اميدوار هستند با پيروزي در بازي آخر مقابل مس كرمان و در آن سو متوقف شدن پرسپوليس ‌در برابر نساجي پس از سال‌ها جام قهرماني را به اصفهان بياورند. اتفاقي كه با شرايط آرماني اين روزهاي پرسپوليسي‌ها آسان نيست، اما غيرممكن هم نيست! اما در اين فصل يك ضلع ديگر ‌قهرماني هم داشتيم: استقلال! تيمي كه توانسته بود اختلاف ۸ امتيازي با پرسپوليس را جبران كند، اما در دربي مقابل اين تيم شكست خورد و پس از آن فوتبال روي ديگر خودش را به آبي‌ها نشان داد و مساوي در تهران در برابر صنعت نفت اميدهاي اين تيم را براي ‌تكرار قهرماني پرپر كرد!
ساپينتو و شاگردانش با اينكه در رفسنجان از سد تيم‌ خوب مس گذشتند، اما جايگاه‌شان در جدول بدون تغيير باقي ماند تا از اين بعد تمركزشان را روي بازي‌هاي جام حذفي بگذارند. استقلالي‌ها در ايستگاه پاياني ليگ به مصاف تراكتور مي‌روند. تقابلي بين افكار خمز و ساپينتو كه تاثيري در قهرماني ليگ ندارد، اما همگان مي‌دانند اين جدال براي دو تيم يك جدال حيثيتي به حساب مي‌آيد.
براي بررسي بيشتر شرايط تيم‌هاي مدعي و بازي‌هاي هفته بيست و نهم سراغ بهنام ابوالقاسمپور رفتيم. ابوالقاسمپور كه به عنوان مدير تيم فوتبال سايپا هم فعاليت مي‌كند صحبت‌هايي هم در خصوص وضعيت اين تيم قديمي به زبان آورد كه آن را به رشته تحرير درآورديم. در ادامه ماحصل گفت‌وگوي خبرنگار «اعتماد» با ابوالقاسمپور را بخوانيد.

   پرسپوليس يك برد پرگل در مقابل گل‌گهر به دست آورد‌. بازي چطور بود؟ 
بازي قشنگي بود. با توجه به اينكه پرسپوليس به برد نياز داشت با حمايت هوادارانش موفق شد. به‌رغم ‌اينكه در بازي ديگر سپاهان در يك بازي پرگل پيكان را شكست داد حالا رقابت اين دو تيم خيلي قشنگ‌تر و كارشان به هفته آخر كشيده شده است و حالا جذابيت ليگ را تا هفته آخر داريم.
  پرسپوليس در جام‌ حذفي در همين چند وقت قبل به سختي و با اختلاف يك گل‌گهر را شكسته داده بود‌. انتظار اين پيروزي پر گل را داشتيد؟ 
خودم به عنوان يك كارشناس گفته بودم اين بازي سه يا چهار گل دارد. حمايت هواداران را ديديد كه چطور انگيزه و انرژي به تيم دادند و پرسپوليسي‌ها مي‌دانستند اگر بازي با گل‌گهر را از دست بدهند دوم خواهند شد و قهرماني ليگ را واگذار مي‌كنند. همه اينها باعث انگيزه مي‌شود، بازيكنان پرسپوليس هم بازي خيلي خوبي را ارايه دادند. بايد بگويم روز ترابي بود و توانست گل زيبايي را بزند و روحيه حريف را از بين برد.
  بازيكناني مثل ترابي و حتي عيسي يا اميري هم به نظر مي‌رسد به دوران اوج خود برگشتند. نقش مربيان در آمادگي دوباره اين بازيكنان چقدر است؟
قطعا مربي بي‌تاثير نيست و با تمرين دادن و ايجاد انگيزه كمك كردند. آگاهي از انتظاري كه هواداران از اين بازيكنان دارند هم كمك كرد تا از بازيكن متوسط به بازيكن عالي تبديل شوند.
  يكي از نگراني‌هاي هواداران پرسپوليس حركات پا به توپ بيرانوند در بعضي از دقايق بازي است كه در چند بازي گذشته تكرار شده. فكر مي‌كنيد اين حركات براي روحيه تيم مفيد است يا به ريسكش نمي‌ارزد؟
بازي با پا بد نيست، اما بيش از حد اين كارها را تكرار كند باعث مي‌شود تيم‌هاي ديگر برنامه‌ريزي كنند تا توپ را از او بگيرند و اين مي‌تواند خطرساز باشد. اميدوارم اين اتفاق كمتر بيفتد. درست است كه اين كارها روحيه تيم را بالا مي‌برد، اما بيرانوند بداند اگر توپ را از دست بدهد و گل بخورد شايد كمر تيم بشكند.
  گل‌گهر بعد از رفتن قلعه‌نويي به نظر افسارگسيخته شده. اين تيم را چطور ديديد؟ 
قلعه‌نويي مربي بزرگي بوده و شايد بازيكنان به قدر كافي حسابي از الهويي نبرند. ضمن اينكه اين تيم در اواسط جدول است و برايش مهم نيست و شايد دوست دارد ليگ زودتر تمام شود.
  پرسپوليس در بازي پاياني به مصاف نساجي مي‌رود. ممكن است كار گره بخورد؟ 
نساجي تيم خيلي خوبي دارد و هواداران پرشوري از اين تيم حمايت مي‌كنند. شرايط سخت است، اما پرسپوليس بايد بدون ريسك بازي كند و بازيكنان نبايد كارهاي ريسكي انجام دهند، مخصوصا بيرانوند چون زمين آنجا با زمين آزادي فرق مي‌كند. اميدوارم آن بازي هم بازي خوبي شود. در نهايت پرسپوليس جام را بالاي سر ببرد.
  درباره شرايط استقلال هم نظرتان را به عنوان يك كارشناس بگوييد. ليگ برتر براي اين تيم تمام شد.
تيم‌هاي بزرگ وقتي درگير مسائل حاشيه‌اي مي‌شوند تمركز مربيان و بازيكنانش از بين مي‌رود. استقلال بازيكنان خوبي دارد و خوب هم بازي مي‌كند، اما از طرف مديريت و مربي تمركزشان به هم خورد. در ليگ‌ كه نتوانستند اما ان‌شاءالله در حذفي بتوانند نتيجه دلخواه خود را بگيرند.
  مدعيان جام حذفي و احتمالا دربي ديگر. شرايط آن بازي‌ها را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟ 
هر تيمي كه بخواهد جام را ببرد بايد بازي‌هايش را برنده شود. اگر پرسپوليس در ليگ برتر قهرمان شود با روحيه خيلي خوب در جام حذفي حضور پيدا مي‌كند. دربي احتمالي در حذفي هم يك بازي خاص است و به تقابل قبلي ربطي ندارد اگر بازيكنان با انگيزه و با تمركز بازي كنند، مي‌توانند موفق باشند. بايد صبر كرد و شرايط دو تيم به لحاظ روحي و رواني را ديد، آن موقع مشخص مي‌شود.
  سرمربي پرسپوليس در طول فصل خيلي تحت فشار قرار داشت. از دست دادن صدر، جدايي لوكاديا و مصدوميت بعضي از ستاره‌ها مثل صادقي‌. اما شرايط براي او و پرسپوليس تغيير كرد. نظر شما چيست؟ 
يحيي يك زمان كوتاهي وارد حاشيه شد و خيلي زود از حاشيه خارج شد. به نظرم تمركزش را روي تيم گذاشت. او مربي خوب و با اخلاقي است. اميدوارم اين فصل دو تا جام را بگيرد و افتخاري براي خودش و باشگاه پرسپوليس شود.
  سپاهان هم پا پس نكشيده و موفق شد پيكان را با پنج گل شكست دهد. 
آنها تيم خيلي خوبي هستند و در اين فصل خيلي كم نوسان داشتند. سپاهان منابع مالي خوبي دارد و بازيكنان بزرگ و مربي و كادر مديريتي خوبي دارند. مساوي با ملوان باعث شد صدر را از دست بدهند، فكر نمي‌كردم پيكان پنج گل از سپاهان بخورد اما اين تيم هم مشكلات دروني دارد و در جدول وضعيت خوبي ندارند همين هم باعث شد روحيه خوبي نداشته باشند، ضمن اينكه جلوي پرسپوليس تمام توان خود را گذاشته بودند .
  در كل شرايط ليگ امسال چطور بود؟ 
وضعيت داوري درست شود و مشكل VAR را حل كنند، فكر مي‌كنم در مجموع وضعيت ليگ ما خوب بود.
  نظر شما درباره حواشي كه بعضي از مربيان و بازيكنان ايجاد مي‌كنند و به تيم‌هاي ديگر اتهام مي‌زنند، چيست؟ آخرين تنش، نورافكن بود كه به پرسپوليس طعنه زد و واكنش پرسپوليسي‌ها را برانگيخت.
اين صحبت‌ها نبايد مطرح شود. نورافكن هم الان متوجه نيست. پس فردا كه فوتبالش تمام شد، مي‌فهمد كه نبايد اين حرف‌ها را مي‌زد. او يا بقيه بازيكنان بايد درباره مسائل فني تيم‌ خودشان حرف بزنند. نورافكن زياد با هواداران ور نرود. يعني با احساسات هواداران بازي نكند. هواداران پرسپوليس عشق‌شان اين تيم است و همه ‌چيز در زمين مشخص مي‌شود. نورافكن پسر خيلي خوب و باشخصيتي است و براي آينده‌اش وارد اين حواشي نشود، بهتر است.‌
  به حضور هواداران اشاره كرديد اما نمي‌شود از تمام ظرفيت‌ ورزشگاه آزادي استفاده كرد. نظر شما در اين باره چيست؟ 
زماني كه ما هم بازي مي‌كرديم هميشه بين ۸۰، ۹۰، ۱۰۰ هزار تماشاگر مي‌آمد كه اين اتفاق شور و شوق خاصي دارد. ان‌شاءالله كه زيرساخت ورزشگاه را درست كنند و مردم بيايند و انرژي خود را در آنجا تخليه كنند، چون در دو، سه ساعتي كه در ورزشگاه هستند بسياري از گرفتاري‌هاي خود را فراموش مي‌كنند و مي‌توانند با روحيه خوب به منزل برگردند.
  سوال آخر، به عنوان مدير تيم سايپا وضعيت اين تيم در ليگ يك‌ و در كل وضعيت ليگ يك چطور است؟
سايپا الان تيم ‌دوم جدول است و دو امتياز با تيم دوم فاصله دارد. در اين فصل مربي را تغيير داديم و وضعيت الان با تيم ‌خوبي كه داريم ‌بهتر شده. اگر رقيب بالا سري ما يك امتياز از دست دهد و ما برنده شويم، ‌مي‌توانيم جاي آنها را بگيريم. درباره ليگ يك هم‌ خيلي مرتب و خوب برگزار مي‌شود، اما نظارت كم است، مثلا داوري يا بعضي تيم‌ها مقابل يكسري تيم‌هاي ديگر‌ حاضر نمي‌شوند. مثلا شمس آذر ۹ امتياز را در شرايطي گرفت كه تيم‌هاي مقابلش انصراف دادند يا خيبر خرم‌آباد ۶ امتياز اينچنيني گرفت يا استقلال خوزستان. اين ‌اتفاقات نبايد رخ ‌دهد، چون شأن ليگ يك پايين مي‌آيد.

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون