• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5502 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۸ خرداد

ناترازي‏هاي اقتصادي حاصل اقدامات اين دولت نيست

در پي درج گزارشي درباره برنامه هفتم توسعه در روزنامه اعتماد، ‌روابط عمومي سازمان برنامه و بودجه پاسخي به دفتر روزنامه ارسال كرده كه عينا منتشر مي‌شود: 
برادر ارجمند؛ جناب آقاي بهزادي
مديرمسوول محترم روزنامه اعتماد
با سلام و احترام؛ 
 گزارشي با عنوان «وقتي اجرا نمي‌كنيم چرا برنامه مي‌نويسيم؟» مورخ 1/3/1402 در آن روزنامه منتشر شده؛ مقتضي است بر اساس ماده 23 قانون مطبوعات و به‌ منظور رفع ابهام و روشن‌شدن افكار عمومي، دستور فرماييد اين پاسخ در همان صفحه با همان فونت و اندازه و با تيتر ذيل در اسرع‌وقت در آن روزنامه منتشر شود. 
برنامه‏ريزي در ايران بعد از تصويب سند چشم‏انداز 20 ساله كشور، نشان‌دهنده اعتقاد به تبيين اهداف و چشم‌اندازهاست كه در سياست‌هاي كلي برنامه‌هاي توسعه (ابلاغي مقام معظم رهبري) اهدافي مانند رشد اقتصادي، تورم، نرخ بيكاري و... درج شده است. البته برنامه براساس واقعيت‌هاي اقتصادي كشور، شرايط اقتصاد جهاني و چگونگي تعامل سياسي و اقتصادي كشور با آن، تهيه مي‌شود و برنامه هفتم در شرايطي تدوين شده است كه با وجود توفيق دولت در كم‌اثر كردن تحريم‌ها، همچنان محدوديت‏هاي بين‌المللي ناشي از تحريم‌هاي ظالمانه غرب عليه مردم ايران وجود دارد.
همچنين بايد توجه داشت كه برنامه هفتم، برنامه‏اي مساله‌محور و مردم‌پايه است و هدف‌گذاري برنامه براساس اسناد بالادستي برنامه از جمله سياست‌هاي كلي برنامه هفتم و سياست‌هاي كلي نظام انجام شده است. با توجه به الزام پايبندي به اين سياست‌ها، متغيرها و شاخص‏هاي اقتصادي از جمله رشد اقتصادي و نرخ تورم هدف‌گذاري شده‏اند و بر مبناي اين اهداف، ساير الزامات سياستي و اهداف متناظر با آنها تبيين شده‏اند. از اين‌رو، با وجود اقدامات دولت‌هاي گذشته، بايد پذيرفت كه مشكلات و مسائل موجود از جمله ناترازي‏هاي اقتصادي، حاصل اقدامات دولت سيزدهم نيست و ميراث باقي‌مانده از ساختار اقتصادي است.
 ذكر اين توضيح لازم است كه سياست‌ها و اقدامات دولت سيزدهم در بستر موجود اجرايي مي‌شود و تحقق اهداف برنامه هفتم در گرو محقق شدن الزامات كمي و سياستي مشخص شده در برنامه هفتم توسعه است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون