• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5530 -
  • ۱۴۰۲ چهارشنبه ۲۱ تير

فهرست رشته‌هاي اعزامي به بازي‌هاي آسيايي مشخص شد

جفا در حق دختران هندبال و واليبال

روز گذشته مشخص شد با تصميم ستاد عالي بازي‌هاي آسيايي، تيم‌هاي ملي واليبال و هندبال زنان، به مسابقات بازي‌هاي آسيايي هانگژو اعزام نخواهند شد!
در ماه‌هاي گذشته چندين بار اعلام شده بود كه وضعيت تيم ملي واليبال زنان توسط كميته كارشناسي بررسي و نتيجه به ستاد اعلام مي‌شود. درنهايت هم همان كميته كارشناسي اعلام كرد تيم ملي زنان واليبال به مسابقات بازي‌هاي آسيايي نرود.
وضعيت اما در مورد تيم ملي هندبال متفاوت بود. باتوجه به نتايج خوب دختران هندباليست ايران ستاد عالي بازي‌هاي آسيايي با اعزام تيم ملي هندبال زنان ايران به بازي‌هاي آسيايي هانگژو، موافقت كرده بود اما به يك‌باره اين ستاد تصميم خود را عوض كرد. 
تيم ملي واليبال زنان ايران در شرايطي از اعزام به بازي‌هاي آسيايي بازمانده كه در چند سال گذشته شرايط رو به رشدي را طي كرده بود و انتظار مي‌رفت با اعزام اين تيم به مسابقات سطح بالايي نظير بازي‌هاي آسيايي اين روند ادامه پيدا كند. تيم ملي زنان واليبال ايران همين اواخر در مسابقات چلنجر كاپ آسيا توانست به مقام پنجمي دست پيدا كند كه نتيجه‌اي قابل قبول براي تيم ملي به حساب مي‌آمد. واليباليست‌هاي دختر ايران سال گذشته و در مرداد ماه توانست در مسابقات كشورهاي اسلامي روي سكوي نايب قهرماني بايستد.  نتايج تيم ملي هندبال زنان هم در چند سال گذشته درخشان بوده است. چند روز پيش دختران هندباليست ايران توانستند با ايستادن روي سكوي پنجم آسيا جواز حضور در جام جهاني را براي بار دوم به دست بياورند. دختران تيم ملي هندبال زنان كشورمان سال گذشته براي نخستين‌بار در مسابقات قهرماني جهان حاضر شدند و با وجود چند باخت مقابل غول‌هاي اين رشته صحنه‌هايي زيبا و غرورآفرين خلق كردند. 
متوليان ورزش بايد توضيح بدهند كه بر چه اساسي دو تيمي كه چنين روند رو به رشدي را در سال‌هاي گذشته طي كرده‌اند را از اعزام به بازي‌هاي آسيايي بازداشته‌اند؟ اگر ملاك كسب مدال است كه دختران هندبال ايران در همين مسابقات آسيايي اخير تنها يك گام تا رفتن روي سكو فاصله داشتند و چه بسا در همين مسابقات بازي‌هاي آسيايي مي‌توانستند آن يك قدم باقي مانده را بردارند و مدالي باارزش كسب كنند. همين‌طور تيم ملي واليبال كه با حضور در مسابقاتي با سطح بازي‌هاي آسيايي اين شانس را داشتند كه يك جهش بزرگ از لحاظ فني و حرفه‌اي را تجربه كنند. 
روز گذشته دبيركل كميته در مورد مصوبات ستاد عالي بازي‌هاي آسيايي گفت: جزييات رشته‌ها هنوز تكميل نشده است و امروز و فردا صورت جلسه ستاد عالي بازي‌ها دراختيارم قرار خواهد گرفت، تقريبا ۳۰ رشته ورزشي را نهايي كرده‌‌ايم كه در جلسه ستاد عالي بازي‌ها در مورد برخي رشته‌ها، نفرات نقطه‌نظراتي مطرح شد ولي تصميم كلي بر اين است كه رشته‌هاي مدال‌آور با اكثريت نفرات اعزام مي‌شوند رشته‌هايي مانند كشتي، تكواندو، كوراش، ووشو و وزنه‌برداري در واقع تلاش‌مان بر اين است كه شرايطي را فراهم كنيم تا اگر مدالي در بخش مردان داريم آن را از دست ندهيم و در بخش بانوان هم براساس همان سياست حمايتي‌مان، جايگاه چهارم تا ششم را هم درنظر داريم.
بنا بر همين اظهارات رييس و دبيركل كميته ملي المپيك و همين‌طور وزارت ورزش و جوانان بايد توضيح بدهند كه آيا تيم‌هاي واليبال و هندبال زنان ايران نمي‌توانستند جايگاه چهارم تا ششم را به دست آورند؟ قطعا مي‌توانستند!

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون