• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5552 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۹ مرداد

انتقال به كشتي؛ سياست سختگيرانه لندن در برابر مهاجران

در بريتانيا، پناهجوياني كه از زندگي روي شناور مسطح (بارج) كه براي‌شان درنظرگرفته شده امتناع ورزند، ممكن است از سوي دولت سلب حمايت شوند. اين در حالي‌ است كه چالش‌هاي قانوني در مخالفت با انتقال پناهجويان به اين اقامتگاه همچنان ادامه دارد.
به گزارش يورونيوز، رابرت جنريك، وزير مهاجرت بريتانيا روز چهارشنبه با حضور در برنامه «راديو ۴ بي‌‌بي‌‌سي‌» اعلام كرد كه افرادي كه متقاضي پناهجو شدن در بريتانيا هستند و از رفتن به اقامتگاه‌هاي در نظر گرفته شده همچون شناورهاي بارج خودداري كنند، ممكن است از دريافت خدمات و حمايت‌هاي دولتي محروم شوند.
اولين گروه از پناهجويان در روز دوشنبه به شناور «بيبي استكهلم» در پورتلند، در جنوب غربي انگلستان منتقل شدند. به محض اين جابه‌جايي، جمعي از وكلا بلافاصله وارد عمل شدند تا بلكه از انتقال بيشتر افراد به اين شناور جلوگيري به عمل آورند. آنها معتقدند كه براي پناهجويان آسيب‌ديده، اين شناور ۲۲۰ خوابه ناامن و نامناسب است.
جنريك در اين برنامه گفت: «اگر محل اقامتي كه ارايه شده مانند شناور بارج را نپذيريد، ما هم ممكن است حمايت پناهندگي شما را حذف كنيم و آن فرد در نهايت بايد از عهده خودش بر آيد.» جنريك خاطرنشان كرد كه دولت بريتانيا به تعهدات قانوني خود براي تامين سرپناه و نيازهاي اوليه پناهجويان عمل مي‌كند و اين را هم افزود كه براي اقامت در هتل‌ها و مكان‌هاي مربوطه حق انتخاب يا «منوي انتخابي» به افراد ارايه نمي‌شوند.
اين اعلام جديد در حقيقت در چارچوب روزهايي تعريف مي‌شود كه ريشي سوناك از آن به عنوان «هفته رسيدگي به قايق‌هاي كوچك» يا همان قايق‌هاي مهاجران غيرقانوني ياد مي‌كند و طي آن دولت در نظر دارد تا در پاسخ به فشار فزاينده براي خارج كردن پناهجويان از هتل‌ها، مجموعه‌اي از سياست‌هاي مهاجرتي خود را به اجرا بگذارد.
تعداد فزاينده‌اي از پرونده‌هاي درخواست پناهندگي هنوز توسط وزارت كشور بريتانيا بررسي نشده و اين هزينه‌هاي زيادي را بر دولت تحميل كرده است به‌طوري كه سال گذشته ميلادي هزينه اقامت پناهجويان در هتل به رقم ۱.۹ ميليارد پوند رسيد. جنريك مدعي شده ما هيچ كس را تنگدست نمي‌كنيم. خودشان اين را مي‌خواهند، چراكه اين نوع اسكان كاملا آبرومند را نمي‌پذيرند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون