• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5552 -
  • ۱۴۰۲ پنج شنبه ۱۹ مرداد

تقسيم‌بندي استان‌هاي تيم‌هاي ليگ برتري

«كرمان» قطب جديد فوتبال ايران مي‌شود؟

به گزارش «اعتماد»، وارد ايستگاه بيست و سوم از رقابت‌هاي ليگ برتر مي‌شويم و باز هم فوتبال در سراسر كشور با تب و تاب فراواني پيگيري مي‌شود. باشگاه‌هاي زيادي در فوتبال ايران وجود دارد كه طرفداران زيادي دارند؛ از پرسپوليس و استقلال كه محبوبيت فرا مرزي دارند تا تيم‌هاي شهرستاني كه در سطح اول و حتي سطح‌هاي پايين‌تر به حيات خود ادامه مي‌دهند و براي مردم مناطق خود بخشي از زندگي به حساب مي‌آيند. در گزارش امروز «اعتماد» نگاهي به تقسيم‌بندي استان‌ها در جدول بازي‌هاي ليگ برتر انداختيم.‌

پايتخت ديگر بيشترين سهميه را ندارد!

در سال‌هاي گذشته معمولا تهران بيشترين سهميه فوتبال باشگاهي در ليگ برتر را داشته اما امسال اينطور نيست و خوزستان هم‌ تعداد نمايندگان برابر با تهران دارد. استقلال و پرسپوليس و هوادار سه سهميه تهراني‌ها در ليگ برتر هستند كه سرخابي‌ها هواداران پرشماري دارند و تيم به تازگي ليگ برتري شده هوادار، هواداري ندارد!

شمال كشور و سهميه برابر

در شمال كشور و در دو استان مازندران و گيلان تيم‌هاي پرطرفدار اما بي بضاعت نساجي و ملوان امسال هم در ليگ برتر هستند. دو تيمي كه معمولا با مشكلات مالي گريبانگير هستند اما عشق هواداران به اين تيم‌ها كم نمي‌شود كه نمي‌شود! جاي خالي يك تيم از شمال شرق كشورمان يعني استان گلستان هم سال‌هاي سال است كه به چشم مي‌آيد.

مركز كشور با سه سهميه

استان‌هاي اصفهان و مركزي تقريبا در مركز نقشه پهناور كشورمان قرار دارند و تيم‌هاي ذوب آهن و سپاهان از اصفهان در ليگ برتر جايگاه مستحكمي دارند و چند فصلي هم مي‌شود كه آلومينيوم اراك يكي از تيم‌هاي قلدر فوتبال ايران به حساب مي‌آيد. هر سه باشگاه صنعتي هستند اما هرساله اين سپاهاني‌ها هستند كه بودجه خوبي براي تيم بستن كنار مي‌گذارند!

شمال غرب و يك تيم پرهوادار

از تبريز و شهرهاي اطراف در منطقه شمال غرب كشورمان هم يك سهميه‌ داريم. تيم تراكتور كه هواداران پرشوري هم دارد و امسال هم يك تيم گردن‌كلفت راهي مسابقات كرده است.

كرمان، قطب جديد فوتبال ايران؟

كرمان در جنوب كشورمان قرار دارد و به خاطر جنبه‌هاي فراوان يكي از استان‌هاي مهم كشورمان به حساب مي‌آيد. اين استان در چند فصل اخير تيم‌هاي خوبي را به فوتبال ايران معرفي كرده، تيم‌هاي مس رفسنجان و گل‌گهر سيرجان جزو ۶ يا ۷ تيم بالاي جدول ليگ برتر به حساب مي‌آيند كه مي‌توانند با برنامه‌ريزي درست تا چند سال آينده حرف‌هاي بيشتري براي گفتن داشته باشند.

خوزستان مثل پايتخت است!

سه سهميه تعداد تيم‌هاي استان خوزستان است. خوزستان يكي از استان‌هاي پرجمعيت در جنوب غرب كشورمان است و تيم‌هاي صنعت نفت آبادان و فولاد و استقلال خوزستان هر سه تيم‌هاي پرطرفدار هستند و هم جزو تيم‌هاي قديمي فوتبال ايران به حساب مي‌آيند.

حومه پايتخت و يك ميهمان ناخوانده!

پيكان مدتي به قزوين نقل مكان كرد اما هيچ‌وقت محبوب قزويني‌ها نشد و اين تيم حالا در استان البرز بازي‌هايش را برگزار مي‌كند. اما در كنار پيكان حالا استان قزوين براي اولين بار در سطح اول كشور تيمداري مي‌كند كه رگ و ريشه‌اش براي اين استان است. تيم شمس آذر هواداران زيادي در قزوين دارد و مردم اين خطه شمس آذر را دوست دارند.

شرق و غرب فوتبال ندارد؟

اما از شمال شرق تا شرق و جنوب شرق و همينطور غرب كشور خبري از تيمي در سطح ليگ برتر نيست! سال‌هاي سال است جاي خالي ابومسلم در ليگ‌برتر احساس مي‌شود. شهرخودرو يا سياجامگان هم نتوانستند انتظارات ‌مردم آن منطقه را برآورد كنند. همينطور از غرب كشور كه زماني تيم شيرين‌فراز را در ليگ برتر داشت ديگر تيمي در سطح اول فوتبال ايران حضور ندارد. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون