• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3298 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱ مرداد

تشكل‌ها

مرغ ارزان شد|رييس اتحاديه پرنده و ماهي ضمن اعلام نرخ جديد مرغ و انواع ماهي در بازار گفت: قيمت مرغ نسبت به هفته گذشته با كاهش مواجه شده است. مهدي يوسف‌خاني مهر از كاهش ۲۰۰ توماني قيمت هر كيلوگرم مرغ در بازار خبر داد و گفت: قيمت اين كالا امروز در مراكز خرده‌فروشي ۶۴۰۰ تومان، در مراكز عمده‌فروشي ۵۹۰۰ تومان و در ميدان بهمن ۵۸۰۰ تومان است. وي با بيان اينكه بسياري از شهروندان تهراني در مسافرت به سر مي‌برند، افزود: به همين جهت تقاضا براي مرغ در بازار به‌شدت كاهش يافته است و پيش‌بيني مي‌شود در روزهاي آينده باز هم با كاهش قيمت اين كالا در بازار مواجه باشيم.

 

ترك‌ها چاي ايراني و ايراني‌ها چاي هندي مي‌نوشند| واردات چاي سياه در سه ماهه اول امسال به حدود 11 هزار تن مي‌رسد و اين در حالي‌ است كه فهرست كالاهاي وارداتي گمرك حاكي از آن است كه بيشترين حجم چاي وارد شده در اين مدت از هند و پس از آن سريلانكا بوده‌ و در زمينه صادرات نيز بزرگ‌ترين خريدار چاي ايراني كشور تركيه است. به ايسنا، ايران در سه ماهه اول سال جاري، نزديك به 11 هزار تن چاي سياه خارجي خريداري كرده‌ كه حجم عمده آن از هند و پس از آن از سريلانكا وارد شده است. اين ارقام از واردات چاي در فصل بهار نشان مي‌دهد كه گران‌ترين چاي سياه وارداتي، چاي سريلانكاست كه قيمت گمركي آن نزديك به كيلويي شش دلار يعني حدود 17 هزار تومان مي‌رسد و اين در حالي ‌است كه قيمت چاي وارداتي به‌طور متوسط حدود 7/4 دلار است. ايران در فصل اول سال جاري مجموعا از كشورهاي امارات، تركيه، سريلانكا، كنيا و هند نزديك به 11 هزار تن چاي سياه با ارزش 4/51 ميليون دلار وارد كرده است.

 

شيرخام و لبنيات گران نشد |عضو هيات‌مديره انجمن صنفي صنايع لبني ضمن اعلام مخالفت صنايع لبني با افزايش قيمت محصولات گفت: قيمت خريد شيرخام از دامداران و قيمت محصولات لبني هيچ‌گونه افزايشي نيافته است. محمد فربد گفت: صنايع لبني مي‌توانند در صورت تصويب سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان تا سقف شش درصد قيمت محصولات خود را افزايش دهند اما پيشنهاد مي‌شود نرخ محصولات در سال جاري افزايش نيابد. وي افزود: بر اساس بررسي‌هاي صورت گرفته و گزارش مركز پژوهش‌هاي مجلس شوراي اسلامي، قدرت خريد مردم پس از حذف يارانه‌ها در سال 1389 كاهش يافته و در حال حاضر توان خريد به حدي نيست كه پتانسيل افزايش قيمت لبنيات وجود داشته باشد. فربد گفت: با وجود استقرار بازرسان سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان در كارخانه‌هاي لبني براي اعمال نرخ خريد 1440 توماني هر كيلوگرم شير خام، صنايع نمي‌توانند اين قيمت را به دامداران پرداخت كنند.

 

پوشاك در صدر گرانفروشي| معاون نظارت و بازرسي اتاق اصناف تهران اعلام كرد: از ابتداي سال تاكنون پوشاكي كه به صورت قاچاق وارد مي‌شود بيشترين گرانفروشي را در بين ديگر واحدهاي صنفي داشته و سنگين‌ترين جرايم نيز براي متخلفان در حوزه فروش برندهاي خارجي كيف و كفش بوده است. حسين دروديان ادامه داد: در اين مدت حدود 60 درصد تخلفات مربوط به عدم درج قيمت، 30 درصد مربوط به گرانفروشي و بقيه مربوط به عدم صدور فاكتور بوده است. وي همچنين با بيان اينكه بيشتر جرايم نقدي متخلفان كمتر از 100 هزار تومان بوده، گفت: حدود 80 درصد از متخلفان ملزم به پرداخت جريمه 100 هزار تا يك ميليون توماني شدند و حدود يك درصد از متخلفان به جريمه بيش از يك ميليون توماني محكوم شدند. جريمه بيش از يك ميليون توماني بيشتر براي برندهاي خارجي و در حوزه كيف و كفش صورت گرفته است. در اين بخش بيشتر با تخلفاتي مواجه شديم كه بايد اين ميزان جريمه را پرداخت مي‌كردند.

 

كاهش قيمت خودروهاي داخلي |يك عضو ناظر شوراي رقابت با اشاره به تاثير لغو تحريم‌ها بر قيمت خودرو گفت: روان شدن مرزهاي كشور در پساتحريم، خود به خود باعث از بين رفتن ركود در بازار و به تبع آن كاهش قيمت خودروهاي داخلي مي‌شود. وي درباره وضعيت بازار خودرو پس از لغو تحريم‌ها عنوان كرد: رفع تحريم‌ها موجب سهل‌الوصول‌تر شدن واردات قطعات ارزبر شده و در نتيجه قيمت تمام شده توليد خودرو پايين مي‌آيد كه همين امر باعث ايجاد تعادل در قيمت خودرو و روان‌شدن روند توليد و دسترسي آسان‌تر مردم به آن مي‌شود. سياست دولت مبني بر اين است كه اجازه پايين‌ آمدن قيمت ارز را ندهد. همچنين دولت نمي‌خواهد با پايين آوردن قيمت ارز تعادل بين عرضه و تقاضا را بهم بزند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون