• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

بازگشت مديران سينمايي احمدي‌نژاد

اعتماد| به ياد آوردنِ آن روزها هم البته سخت است، چه برسد به اينكه قرار باشد، دوباره تكرار شوند؛ حالا اما مسوولان دولت نهم و دهم، انگار خيال كنار آمدن از قدرت را ندارند، براي همين است كه وقتي از رييسِ دولت‌شان پرسيده مي‌شود كه «براي انتخابات مجلس پيشقدم خواهيد شد؟» سرش را تكان مي‌دهد و با حالتي كه جاي سادگي آن روزها را گرفته، مي‌گويد: «عجب سوال كوچكي پرسيديد». خب در چنين شرايطي وقتي «ايلنا» خبر مي‌دهد كه مديران سابق سازمان سينمايي در دولت احمدي‌نژاد اين روزها تحركات تازه‌اي را براي حضور مجدد در سينما و تلويزيون شروع كرده‌اند، خيلي هم جاي شگفتي ندارد.

مديران سينمايي دولت احمدي‌نژاد كه ميراث‌هايي چون بستن خانه سينما، ده‌ها فيلم توقيف شده و ده‌ها هنرمند مهاجر را در كارنامه خود دارند، اين روزها در حال انجام تحركات و فعاليت‌هايي هستند تا بعد از مدتي سكوت و كم‌تحركي در سينما و تلويزيون دوباره به اين عرضه بازگردند و نقش خود را پررنگ‌تر از گذشته ادامه دهند. براي مثال «جواد شمقدري» -رييس سابق سازمان سينمايي- اين روزها به دنبال ساخت يك سريال تلويزيوني درباره تاريخ انقلاب اسلامي است. او كه در كارنامه خود فيلم سينمايي «توفان شن» را دارد؛ قصد دارد براساس داستان تسخير لانه جاسوسي، اثر ديگري را كارگرداني كند و اين‌بار اين اثر در قالب يك سريال به تهيه‌كنندگي محمد خزاعي با سرمايه‌‌ِ صداوسيما ساخته خواهد شد. براساس گفته‌هاي شمقدري، فيلمنامه اين سريال در 24 قسمت نوشته شده و «ناصر هاشم‌زاده» نيز به شمقدري در نگارش فيلمنامه كمك كرده است. سريال هم قرار است مقطع تاريخي انقلاب اسلامي از زمان پيروزي انقلاب تا تسخير لانه جاسوسي را روايت كند.

از طرف ديگر به دنبال اختلاف نظراتي كه بين محمود گبرلو (تهيه‌كننده برنامه سينمايي هفت) و مديران شبكه 3 بر سر اين برنامه به وجود آمده، شنيده مي‌شود قرار است گروهي نزديك به جواد شمقدري ساخت سري جديد هفت را از مهر ماه 94 آغاز كنند. اين گمانه‌زني آن زمان تقويت شد كه گفته مي‌شود گبرلو به خاطر دعوت از هنرمنداني همچون رخشان بني‌اعتماد در برنامه هفت مورد مواخذه قرار گرفته و حتي شنيده شده مديران صداوسيما اعلام كرده‌اند با حضور اين هنرمند، مسير برنامه هفت از حالت ارزشي خارج شده به همين دليل قرار است ساخت و اجراي برنامه سينمايي هفت به يك تيم ارزشي‌تر سپرده شود. گرچه مدير شبكه سوم سيما در گفت‌وگويي با ايلنا اعلام كرد: «هفت» برنامه مهمي است و از ابتداي پخش آن با مديريت فريدون جيراني و همچنين محمود گبرلو به خوبي در بين مخاطبان شناخته شده و بينندگان خوبي دارد، اما اين برنامه در ادامه به تدريج مسير خود را اشتباه رفته و بيشتر به گزارش وقايع روز و اتفاقات سينمايي پرداخته است و آن اثر‌گذاري كه مدنظر است را روي سينما نداشته و ما به دنبال آن هستيم با برنامه‌ريزي و مديريت درست نقش و تاثيرگذاري اين برنامه را روي سينما افزايش دهيم.»

عليرضا سجادپور (معاون وقت جواد شمقدري) نيز قصد دارد با توليد دو فيلم سينمايي و چند تله فيلم به‌صورت پررنگ در عرصه سينما حضور پيدا كند. او بنا دارد دو فيلم با موضوع دفاع مقدس بسازد كه كارگردان هر دو، فيلم اولي هستند. قرار است اين فيلم‌ها امسال در جشنواره فيلم فجر شركت داده شوند، سجادپور همچنين قصد دارد در صداوسيما چند مجموعه تلويزيوني و تله فيلم با محوريت سبك زندگي و موضوع ازدواج آسان بسازد.

«هاشم ميرزاخاني» ،رييس هيات‌مديره و مديرعامل سابق انجمن سينماي جوانان ايران كه مسووليت رياست شوراي سياستگذاري جشنواره‌هاي اين انجمن را نيز برعهده داشت بعد از پايان مسووليتش در دوران احمدي‌نژاد قصد دارد در دولت تدبير و اميد جشنواره سينمايي برگزار كند. او نخستين جشنواره بين‌المللي فيلم وحدت را توسط مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با هدف «ارتقاي سطح آشنايي و آگاهي و تعميق تفاهم بين پيروان مذاهب اسلامي و تقويت احترام متقابل و تحكيم رشته‌هاي اخوت در بين مسلمانان بدون هيچ‌گونه تمايزي از لحاظ تعلقات فرقه‌اي، قومي يا ملي آنان براي رسيدن به امت واحده اسلامي و زمينه‌سازي جهت مشاركت هنرمندان و استفاده از ظرفيت‌هاي جامعه هنري كشور» را در راستاي اهداف مجمع برگزار مي‌كند. قرار است اين جشنواره به شكل بين‌المللي و در سه زيرمجموعه فيلم‌هاي كوتاه، نيمه‌بلند و بلند در تهران برگزار شود. حكم هاشم ميرزاخاني ازسوي آيت‌الله محسن اراكي (دبيركل مجمع) به عنوان دبير نخستين دوره اين جشنواره صادر شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون