• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

سرخط خبرها

سر مجسمه‌اي از لنين، رهبر انقلاب شوروي سابق كه در زمان فروپاشي ديوار برلين به 120 تكه تقسيم شد‌، پس از گذشت چند دهه دوباره‌ از زير خاك بيرون آورده مي‌شود و در اين شهر آلمان به‌نمايش درمي‌آيد. يك مجسمه 19 متري از «ولاديمير ايليچ اوليانوف» در سال 1991 پس از پايين آوردن ديوار برلين به دستور نخستين شهردار برلين به 120 تكه تبديل شد. فقط سر اين تنديس 1/7 متر ارتفاع داشت. (ايسنا)

حافظ ناظري كه چندي پيش آلبوم «ناگفته» را در بازار موسيقي منتشر كرد، پس از 15 سال در شيراز روي صحنه خواهد رفت. اين هنرمند قرار است در نيمه اول شهريورماه با همراهي شهرام ناظري و نوازندگان خارجي در باغ «عفيف آباد» شيراز روي صحنه برود. ناظري شهريورماه سال گذشته نيز قصد داشت همين كنسرت را در كشور برگزار كند، اما در روزهاي آخر، اين اجرا با وجود انجام هماهنگي به‌دليل صادر نشدن ويزا براي نوازندگان خارجي اين كنسرت لغو شد. (ايسنا)

مسعود كيميايي گفت: مرحوم فرهاد و رضا يزداني، خواننده موسيقي فيلم‌هايم هستند. بر اين اساس از ابتدا پيشنهاد كردم كه براي حفظ فضاي نوستالژيك، اين آثار بدون خواننده اجرا شوند. اين آثار براي كنسرت و توسط گروه انتخاب شده‌اند و من هيچ نظارتي بر اين آثار ندارم. در واقع من به عنوان مهمان در اين برنامه حضور خواهم يافت.

بر اساس آمارهاي منتشرشده از سوي شركت آفيشال چارتز، صرفا طي يك هفته در بريتانيا بيش از ۵۰۰ ميليون آهنگ از سرويس‌هاي اينترنتي پخش شده است. در هفته منتهي به ۱۶ جولاي از سرويس‌هاي پخش اينترنتي موسيقي، بيش از ۵۰۵ ميليون آهنگ پخش شده است كه تقريبا دوبرابر مدت مشابه در سال گذشته است. (بي‌بي‌سي)

فراخوان ششمين دوره مسابقه فيلمنامه‌نويسي كودك و نوجوان به عنوان يكي از بخش‌هاي جنبي بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌‏هاي كودكان و نوجوانان اعلام شد. براي نخستين‌بار مسابقه طرح و فيلمنامه‌نويسي سينماي كودك و نوجوان به صورت بين‌المللي و به عنوان يكي از بخش‌هاي جنبي بيست و نهمين جشنواره بين‌المللي فيلم‌‌هاي كودكان و نوجوانان برگزار مي‌شود.

براساس دستور كار صحن علني مجلس در هفته جاري، علي جنتي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي سه‌شنبه ششم مرداد براي پاسخ به سوال سيدناصر موسوي‌لارگاني (نماينده فلاورجان و عضو كميسيون اقتصادي) در مجلس حاضر مي‌شود. سوالات اين نماينده پيرامون مميزي كتاب و برخي اظهارات وزير فرهنگ است كه پس از مطرح شدن در مجاري قانوني ملي، قابل عنوان در سطح علني مجلس تشخيص داده شده است. (ايلنا)

هفته گذشته علي رهبري ،مدير هنري و رهبر اركستر سمفونيك، تهران را به مقصد پكن براي رهبري اركستر فيلارمونيك چين به مديريت هنري زيژو وو ترك كرد. در اين اركستر علي رهبري سمفوني شماره چهار چايكوفسكي را به همراه اركستر فيلارمونيك چين اجرا كرد. (ايلنا)

حافظ آهي، بازيگر، نمايشنامه‌نويس و كارگردان, پس از هشت سال دوري از تئاتر، با كارگرداني فيلم كوتاه «سيب» به سينما آمد. «سيب» يك درام عاشقانه است كه توسط حافظ آهي نوشته شده و بعد از نگارش فيلمنامه، يك ماه مرحله پيش‌توليد، هشت روز فيلمبرداري، هم‌اكنون در مرحله تدوين و صداگذاري است و تا 10 روز آينده آماده نمايش خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون