• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3300 -
  • ۱۳۹۴ يکشنبه ۴ مرداد

خودكشي ناكام قاتل پزشك اردبيلي

دادستان اردبيل تاييد كرد

اعتماد| قاتل پزشك اردبيلي در بازداشتگاه خودزني كرد. ناصر عتباتي، دادستان اردبيل در گفت‌وگوي اختصاصي با «اعتماد» با تاييد اين خبر گفت: «متهم در بازداشتگاه اقدام به خودزني كرد كه با حضور به موقع ماموران اين حادثه ختم به خير شد.» متهم به قتل جواني 23 ساله است كه پنجشنبه هفته گذشته، مقتول را به خانه خود كشاند و به دليل آنچه از سوي دادستان اردبيل «خصومت شخصي» ياد شده، با ضربات چاقو به قتل رساند.

خودزني متهم در حالي اتفاق افتاده است كه پيش از اين اخباري مبني بر وجود رابطه‌اي خاص بين مقتول و پزشك اردبيلي در شبكه‌هاي مجازي منتشر شده بود كه دادستان اردبيل اين اخبار را تكذيب كرد و گفت: «خبرهايي كه درباره ارتباط خاص متهم با پزشك اردبيلي بر سر زبان‌ها افتاده، صحت ندارد و جزييات پرونده پس از تكميل تحقيقات اعلام خواهد شد.»

روز گذشته رضا لاري‌پور، سخنگوي سازمان نظام پزشكي كشور نيز كه همراه با هياتي متشكل از رييس سازمان نظام پزشكي كشور و ساير مسوولان ذي‌صلاح، براي رسيدگي به حادثه به اردبيل سفر كرد. با اشاره به حضور اين هيات در مراسم ختم پزشك اردبيلي از برگزاري جلسه‌اي درباره اين حادثه با حضور رييس سازمان نظام پزشكي كشور، مسوولان امنيتي، رييس اطلاعات اردبيل و معاون سياسي- امنيتي اين استان خبر داد و به «اعتماد» گفت: «دراين جلسه كه صبح شنبه برگزار شد مشخص شد كه اين قتل به هيچ‌وجه به رابطه پزشك و بيمار ارتباطي نداشته است.» لاري‌پور از ادامه رسيدگي به پرونده در پليس آگاهي اردبيل خبر داد و ذكر جزييات حادثه را به آينده موكول كرد.

اقدام به خودزني متهم در بازداشتگاه در حالي است كه عموي مقتول درباره جزييات حادثه به ايلنا گفت: «ما خودمان در شوك اين حادثه هستيم. آنچه از مراجع ذي‌صلاح به ما گفته‌اند اين بوده كه روز حادثه، قاتل به عنوان همراه بيمار با برادرزاده‌ام تماس گرفته و ايشان نيز به عنوان پزشك به منزل او مراجعه كرده تا بيمار را ويزيت كند. در منزل قاتل، برادرزاده‌ام مورد حمله قرار گرفته و ضربات چاقو به قلبش زده شده و توسط همان فرد به بيمارستان منتقل شده است.» آقاي پيرزاده وقوع حادثه را در كمتر از 15 دقيقه دانست و ادامه داد: «برادرزاده‌ام در بيمارستان به دليل شدت جراحات جان خود را از دست داد و متهم هم دستگير شد. با اين حال در رسانه‌ها مطالب متفاوتي درباره حادثه منتشر شده و مردم هم حرف‌هاي متفاوتي زده‌اند كه موجب آزرده‌خاطر شدن خانواده شده است.»

پنجشنبه هفته گذشته، اصغر پيرزاده، تنها پزشك سرطان‌شناس استان اردبيل در خانه يكي از بيماران خود توسط جواني 23 ساله مورد اصابت ضربه چاقو قرار گرفت و به‌شدت دچار جراحت شد. ضارب با پليس و اورژانس تماس گرفت و پزشك مجروح به بيمارستان منتقل شد اما به دليل شدت جراحات جان خود را از دست داد. متهم نيز توسط ماموران دستگير شد اما هنوز انگيزه او از ارتكاب قتل، در هاله‌اي از ابهام است. كشته شدن پزشك اردبيلي واكنش‌هاي بسياري از سوي مقامات كشوري و مسوولان استاني و جامعه پزشكي به دنبال داشت. حسن قاضي‌زاده‌هاشمي، وزير بهداشت پس از حادثه، از تشكيل تيم بازرسي اداره نظارت اين وزارتخانه براي بررسي موضوع خبر داد و از گسترش خشونت در جامعه به دليل فقدان روابط اجتماعي نظام‌مند بر پايه گفت‌وگو انتقاد كرد. عبدالرضا رحماني فضلي، وزير كشور نيز در واكنش به اين حادثه از شوراي تامين استان اردبيل خواست تا اين حادثه را با سرعت پيگيري كند. تعدادي از پزشكان نيز با انتقاد از نداشتن امنيت شغلي از مسوولان وزارت بهداشت خواستند تا براي تكرار نشدن حادثه مشابه تصميمات مناسب را اتخاذ كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون