• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3304 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۸ مرداد

كشته شدن رهبر گروه تروريستي لشكر جنگوي پاكستان

 

پليس پاكستان اعلام كرد كه مالك اسحاق، رهبر گروه تروريستي لشكر جنگوي پاكستان را كشته است. پليس پاكستان مي‌گويد او در حالي كه سعي داشت هنگام انتقال به زنداني ديگر از دست پليس فرار كند توسط نيروهاي امنيتي پليس مورد اصابت گلوله قرار مي‌گيرد و كشته مي‌شود.

دو مقام ارشد پليس پاكستان در گفت‌وگو با رويترز اعلام كردند كه به هنگام انتقال مالك اسحاق به همراه دو پسرش به بازداشتگاه، يك گروه مسلح براي آزادي آنها حمله كردند كه در نهايت نيروهاي امنيتي مجبور به درگيري شدند و اجازه ندادند كه زندانيان از دست آنها بگريزند.

وزير داخله ايالت پنجاب نيز اظهار كرد در اين درگيري علاوه بر مالك اسحاق ۱۳ تن از هواداران او كشته شدند. عثمان و حق‌نواز، دو پسر اسحاق نيز كه در جمع زندانيان بودند از كشته‌شدگان هستند. در طي اين درگيري شش مامور پليس نيز زخمي شدند.

گفتني است پليس پاكستان توانسته بود ملك اسحاق را دوسال پيش در خانه خود دستگير كند. مالك اسحاق، رهبري گروهي تروريستي را بر عهده دارد كه به‌شدت ضد شيعيان فعاليت كرده است. گفتني است در سال‌هاي گذشته در پاكستان و افغانستان حملات تروريستي گسترده‌اي عليه شيعيان رخ داده است كه مسووليت بسياري از آنها را لشكر جنگوي به عهده گرفته. اين گروه تروريستي با القاعده در ارتباط است و هدف اصلي آنها تنها كشتار و از بين بردن شيعيان است كه حتي برخي معتقدند حملات اين گروه تروريستي عليه شيعيان هزاره پاكستان را نوعي نسل كشي مي‌توان نام برد. به گفته وزير كشور پاكستان ريشه تمام عمليات‌هاي تروريستي در پاكستان لشكر جنگوي و سپاه صحابه هستند.

گفتني است مالك اسحاق در ليست تروريست‌هاي جهاني امريكا نيز قرار داشت. با اين وجود با روند رو به رشد حملات تروريستي اين گروه‌ها در خاك افغانستان و پاكستان همواره بيم آن مي‌رفت كه پس از خروج نيروهاي خارجي از خاك افغانستان اين گروه‌ها قدرت بيشتري كسب كنند و به فعاليت خود گسترش دهند. اما حالا مشخص نيست با كشته شدن رهبر اين گروه تروريستي آينده آن چگونه خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون