• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5742 -
  • ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت

رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي قاره اروپا به ايستگاه ماقبل پايان رسيد

نبوغ گوارديولا مقابل ابهت كارلتو و رئال شكست خورد

گروه  ورزش

رقابت‌هاي فوتبال باشگاهي اروپا به دور نيمه‌نهايي و ايستگاه ماقبل پاياني رسيده است. سه‌شنبه شب، چهارشنبه شب و پنجشنبه‌شب هفته گذشته مسابقات ليگ قهرمانان، ليگ اروپا و ليگ كنفرانس برگزار شد و حالا چهره 12 تيمي كه در اين سه تورنمنت به جمع چهار تيم برتر رسيده‌اند مشخص شده است.

 

ليگ قهرمانان؛ ابهت رئال و كارلتو

در دور يك‌چهارم نهايي ليگ قهرمانان در مهم‌ترين ديدار رئال‌مادريد در منچستر مهمان منچسترسيتي بود. بازي رفت دو تيم در سانتياگو برنابئو به تساوي 3‌-3 رسيده بود. خيلي‌ها بر‌مبناي سناريوي سال گذشته و همين‌طور شرايط خوب سيتيزن‌ها تصور مي‌كردند گوارديولا و شاگردانش از اين مرحله صعود خواهند كرد. در سال گذشته دو تيم در مادريد به تساوي
يك-‌يك رسيده بودند و منچسترسيتي در بازي برگشت با چهار گل حريف سرشناسش را شكست داده بود.

با اين حال امسال شرايط به كلي متفاوت بود. كارلو آنچلوتي در منچستر با يك بازي تدافعي منطقي و حساب شده قدرت هجومي ميزبان را از كار انداخت و در‌نهايت در ضربات پنالتي با شكست دادن منچسترسيتي به دور بعدي راه يافت تا خيز بلندي براي پانزدهمين قهرماني خود در اين رقابت‌ها بردارد. بسياري از كارشناسان معتقدند انديشه‌هاي كلاسيك كارلتو و ابهت رئال‌مادريد اين تيم را به سمت پيروزي هدايت كرد.

در ديگر ديدارهاي اين مرحله طبق پيش‌بيني‌ها بايرن‌مونيخ از سد آرسنال گذشت. باواريايي‌ها در بازي برگشت در زمين خود با حساب يك بر صفر حريف انگليسي را شكست دادند و با توجه به تساوي 2-2 در بازي رفت راهي نيمه‌نهايي شدند. بوروسيا دورتموند در زمين خود با گلباران اتلتيكو‌مادريد شكست
2 بر يك بازي رفت را جبران و راهي دور بعد شد. زنبورها با كمك ديوار زرد وستفالن با حساب 4 بر 2 شاگردان سيمئونه را شكست دادند و يكي از نتايج تعجب‌برانگيز اين هفته را رقم زدند. در آخرين بازي كه به نوعي دراماتيك هم شد پاري‌سن‌ژرمن در بازي برگشت 4 بر يك بارسلونا را در زمين اين تيم شكست داد و راهي دور بعد شد. درخشش عثمان دمبله بازيكن سابق بارسا و شادي‌هاي چشمگير لوئيز انريكه، سرمربي اسبق بارسلونا از نكات جالب توجه اين تقابل بود. به اين ترتيب در دور نيمه‌نهايي ليگ قهرمانان رئال‌مادريد و بايرن‌مونيخ به مصاف هم خواهند رفت و دورتموند با پاريسي‌ها مصاف مي‌دهد.

 

ليگ اروپا؛ آلونسو به دنبال سه‌گانه/ دوگانه احساسي براي سردار آزمون

در مرحله يك‌چهارم نهايي ليگ اروپا لوركوزن قهرمان بسيار زودهنگام بوندسليگا كه ركورد 43بازي بدون باخت در همه رقابت‌ها را در كارنامه دارد به مصاف وستهم از انگليس رفت و موفق شد با تساوي يك-يك در بازي برگشت و باتوجه به برد 2بر صفر بازي رفت به مرحله نيمه‌نهايي راه پيدا كند. لوركوزن مدل ژابي آلونسو امسال اين شانس را دارد با كسب قهرماني جام حذفي آلمان و همين‌طور ليگ اروپا سه‌گانه خود را تكميل كند.

در مهم‌ترين بازي اين مرحله ليگ اروپا دو تيم ايتاليايي رم و ميلان در پايتخت ايتاليا به مصاف هم رفتند. رم كه بازي رفت را يك بر صفر در سن‌سيرو برده بود در بازي برگشت با درخشش ديبالا و مانچيني 2 بر صفر پيش افتاد اما 10 نفره شدن اين تيم در دقيقه31 كار شاگردان ده‌روسي را سخت كرد. با اين حال ميلان نتوانست از فرصت 10 نفره شدن حريف استفاده كند و تنها در فاصله چند دقيقه تا پايان بازي يكي از 2 گل را جبران كرد تا رمي‌ها با فرماندهي گلادياتور قديمي به نيمه‌نهايي اروپا برسند.

در 2 بازي ديگر مارسي موفق شد در زمين خود يك بر صفر شكست 2 بر يك بازي رفت مقابل بنفيكا را جبران و درنهايت در ضربات پنالتي به دور بعد راه پيدا كند. همين‌طور آتالانتا كه در بازي رفت ليورپول را در آنفيلد 3 بر صفر شكست داده بود در بازي برگشت با وجود يك باخت يك بر صفر مقابل شاگردان كلوپ با برتري 3 بر يك راهي دور بعد شد.

به اين ترتيب در دور نيمه‌نهايي مارسي به مصاف آتالانتا مي‌رود و در يك بازي جالب براي ايراني‌ها رم و لوركوزن با هم روبه‌رو مي‌شوند. سردار آزمون مهاجم ايراني تيم رم در واقع بازيكن لوركوزن است كه به صورت قرضي در رم بازي مي‌كند. از اين جهت تقابل رم با لوركوزن براي سردار آزمون يك دوگانه حسي جالب رقم خواهد خورد. هرچند به نفع خود آزمون است كه رم برنده اين ديدار سخت باشد.

 

ليگ كنفرانس؛ چهار تيم به دنبال يك افتخار!

در مرحله يك چهارم نهايي ليگ كنفرانس، سومين رده مسابقات باشگاهي اروپا فيورنتينا موفق شد با 2 گل ويتوريا پلژن جمهوري چك را شكست دهد. بنفش‌ها باتوجه به تساوي بدون گل در بازي رفت به مرحله بعد رسيدند. كلوب بروژ با 2 گل در زمين پائوك به برتري رسيد و در مجموع با پيروزي 3-صفر به جمع 4 تيم پاياني رسيد. المپياكوس هم با توجه به تساوي مجموع 2 بازي رفت و برگشت مقابل فنرباغچه تركيه در ضربات پنالتي به برتري دست يافت و به نيمه‌نهايي رسيد. در آخرين بازي كه جنجالي هم از آب درآمد استون‌ويلا و ليل بعد از تساوي 3-3 در 2 بازي رفت و برگشت در ضيافت پنالتي‌ها مقابل هم قرار گرفتند كه تيم انگليسي برنده شد. در ضربات پنالتي اميليانو مارتينز، گلر آرژانتيني ويلا باز هم شيطنت‌هايي انجام داد كه يادآور اقدامات او در فينال جام جهاني بود كه البته با كارت زرد داور مواجه شد. مارتينز در جريان بازي هم يك كارت زرد دريافت كرده بود و برخي‌ها گمان مي‌كردند با كارت زرد دوم بايد از زمين بازي اخراج شود اما در قوانين فوتبال آمده كارت زرد جريان بازي با كارت زرد هنگام ضربات پنالتي مربوط به
2 پروسه جداگانه است و باعث اخراج بازيكن نمي‌شود. در نيمه‌نهايي ليگ كنفرانس كه هر چهار تيم به دنبال كسب يك افتخار اروپايي بزرگ مي‌گردند فيورنتينا با كلوب بروژ و استون ويلا با المپياكوس روبه‌رو مي‌شوند. 

 

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون